menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivenserre Afbreken en heropbouwen

Ga naar meest recente reactie

Piolti

Piolti

Beste Tuinadviezers

Wij gaan binnenkort een oude authentieke druivenserre zelf afbreken, restaureren en op een andere locatie terug opbouwen. Omdat dit afbreken en heropbouwen toch niet zo evident is, vroeg ik mij af of er mensen zijn die extra tips/advies hebben qua afbraak, restauratie en heropbouw van een oude druivenserre?

Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groeten
zaterdag 14 september 2019 - 09:51
Dany

Dany

Ik heb dat ook nog nooit gedaan maar ik zou beginnen met heel veel foto's te nemen en zeker detailfoto's zowel voor als tijdens de afbraak.
zaterdag 14 september 2019 - 10:57
Pouketie01

Tekst aangepast

Pouketie01

Elk stuk nummeren en dan heel veel foto’s nemen zoals Danny zegt. Wij hebben ooit een oude schuur afgebroken en volledig terug gezet.
zaterdag 14 september 2019 - 11:22
leerling

Leerling

Dit is wel heel weinig informatie om mee te kunnen vertrekken.
Kan je wat meer delen over dit project?
zondag 15 september 2019 - 01:24
pplakke

Pplakke

In tivoli park mechelen. Hebben ze gans het skelet moeten vernieuwen. En geen glas meer geplaatst dus de kans is groot dat jou skelet ook niet in al te beste staat meer is.

https://www.rtv.be/artikels/tivoli-serres-krijgen-petanque-banen-a57622
zondag 15 september 2019 - 05:27
Piolti

Tekst aangepast

Piolti

Beste Tuinadviezers

Alvast dank voor jullie reacties.
Veel foto's nemen was inderdaad reeds ons plan.

Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groeten
zondag 15 september 2019 - 21:30
Antonwl

Antonwl

Hallo,

Ik ga zelf ook een druivenserre heropbouwen, maar deze is reeds afgebroken door iemand anders.
Is dit u gelukt? Indien u dat wil mag u de fotos met mij delen, deze zouden een grote hulp kunnen zijn voor mij!

Alvast bedankt!
Anton
zaterdag 26 december 2020 - 14:20
frederikbu15

Frederikbu15

Hallo,

ik heb alle materialen liggen om een oude druivenserre her op te bouwen,maar kan iemand mij foto's doorsturen van het scharnierpunt van het dakraam met de serre daar heb ik wat problemen mee

Mvg Frederik,
zaterdag 29 mei 2021 - 21:30
reginavanh18

Reginavanh18

Hallo
Wij hebben 2 authentieke ijzeren druivenserres in goede staat staan om af te breken.
Mvg
R.
woensdag 22 november 2023 - 15:22
moaske

Tekst aangepast

Moaske

Hallo

ik heb een occasie serre waarbij de glasplaten vastgeklemd worden door een wit kunststof profiel dat over de alu ribben geklemd wordt
maar ik heb er verschillende die kapot zijn , en ik weet niet waar ik terecht kan om er nieuwe bij te kopen
ik heb ook nog nooit een serre gezien met deze glaslatten
ook zoek ik nog glas van 58 x 156.5 en 164 , mag langer zijn ik kan die zelf inkorten

Allerlei Vragen ivm de Tuin

dinsdag 30 januari 2024 - 13:40
moaske

Moaske

en dit is het profiel met glaslat

Allerlei Vragen ivm de Tuin

dinsdag 30 januari 2024 - 13:46
PeterC

PeterC

Gepaste glasplaten zou je moeten kunnen vinden bij elke glashandel.
Maar die glaslatten, dat wordt, denk ik, moeilijk. Ook nog nooit gezien. En even gegoogled en niets gevonden.
Je zou de glasplaten kunnen afkitten. Dat zal wel werken, maar wellicht vind je dat niet fraai.
dinsdag 30 januari 2024 - 21:42
pplakke

Pplakke

Je kan het hier eens vragen. Die breken oude serres af. En misschien hebben die het. Of anders misschien een alternatief om de ontbrekende stukken te vervangen.

https://www.hobbyserresstappaerts.be/nieuw/lossematerialen.php
woensdag 31 januari 2024 - 17:49
PeterC

Tekst aangepast

PeterC

Zeker het proberen waard.
Die mensen hebben ervaring met oude serres. Die zouden jouw glaslatten moeten herkennen. En je eventueel een alternatief kunnen voorstellen.
woensdag 31 januari 2024 - 22:22
moaske

Moaske

bedankt , Peter en Plakke
ik heb ondertussen de oplossing gevonden met serre rubber , dat lipje past in die halfronde gleuf
vrijdag 9 februari 2024 - 14:07
PeterC

PeterC

Goed om dat te vernemen.
zondag 11 februari 2024 - 18:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon