menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vliegen op de terras

Ga naar meest recente reactie

johnny

Johnny

hallo
wij hebben een terras achter de keuken .
nu is er een klein probleempje het stikt er van de vliegen .(hellemaal niet fijn om buiten te eten , koffie drinken gaat nog )
wat kan ik er aan doen ?
nog even dit achter onze tuin zijn er weiden waar paarden in lopen, is dit misschien de oorzaak ?
dinsdag 15 mei 2007 - 01:16
Plantadvies

Plantadvies

Ja johnny, dat klopt helemaal. Ook ik heb hiet last van. Achter ons staan de koeien en op hun vlaaien krioelt het ook zo lekker. Men zegt dat het volgende zou kunnen helpen. Citroengeranium, Citroenmelisse, Trompetboom planten. Het schijnt dat het vliegwerend is.
dinsdag 15 mei 2007 - 04:32
Esem

Esem

Paarden achter de tuin en de geur van de keuken trekt de vliegen aan.
Ik denk dat dit probleem moeilijk op te lossen is.
Ja wat Plantadvies aanraad misschien volgen.
Gr Esem,
dinsdag 15 mei 2007 - 05:11
krist

Tekst aangepast

Krist

Naast ons een koeienstal ... ook ieder jaar veel vliegen en het zijn zelfs vliegen die steken !! Ieder jaar kopen wij bij de boerenbond (aveve) een fly bag (vliegenzak) die je buiten moet hangen (ergens in de buurt van de deur). Dit ding kan tot 40.000 vliegen vangen. Een echt wondermiddel is het niet, maar toch kan deze fly bag er een heleboel vangen voor ze de keuken binnenvliegen. Voor in de keuken hebben dan we zo'n electrisch toestel met paarse lampen zoals ze bij de slagers hebben.

Aan de deuren van de veranda heb ik laurierboompjes in pot, maar die helpen niet echt om vliegen af te schrikken.
dinsdag 15 mei 2007 - 16:35
johnny

Johnny

Allen
al vast bedankt voor de snelle reactie's !
ga wat proberen met de plantjes die hier genoemd zijn .
woensdag 16 mei 2007 - 02:01
brompie

Brompie

Johnny
Kan je je terras niet afschermen met muskietengaas ofzo, zolang die paarden in de buurt zijn blijven de vliegen ook
Grt Brompie
woensdag 16 mei 2007 - 03:04
Merel

Merel

Vroeger stond er dicht bij elke achterdeur een vlierboom, of hij de vliegen naar zich toetrekt, of juist de vliegen afschrikt weet ik niet zo juist meer maar bij grootmoe stond op de tuintafel steeds een bosje vlierbloemen als hij in bloei stond, de kleur blauw zou ook de insekten afschrikken net zoals plastieken zakken gevuld met water, de vliegen zouden zichzelf in het water zien maar honderd keer groter en zich rot schrikken

Merel
woensdag 23 mei 2007 - 10:11
krist

Krist

recent liep ik in een tuincentrum en zag daar vleesetende plantjes staan. Ik dacht zo'n 2-tal plantjes te kopen om in mijn veranda te plaatsen en zo nog enkele vliegen extra te kunnen vangen. Maar vooraleer te kopen wou ik wel eens weten of deze plantjes efficiënt zijn, welke planten beter zijn dan andere, ... kortom is er iemand die hiermee ervaring heeft en wat info wil delen ?
woensdag 6 juni 2007 - 16:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon