menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vliegende insecten

Ga naar meest recente reactie

Ipadroes

Ipadroes

Hallo,

Dus sinds vorige zomer heb ik last van vliegende insecten in mijn tuin, deze komen altijd tevoorschijn in de morgend en in de middag als de zon schijnt. Ze vliegen heel laag tegen het gras en zoals je kan zien op de foto lijken ze enorm op wespen.
Tijdens de winter waren ze precies weg maar nu dat het zonnetje terug is kan ik er een stuk of 100 zien vliegen.
Dus mijn vraag is kan er iemand mij toelichten over welke insecten het gaat en wat ik er tegen kan doen ?
Alvast bedankt
Sofyan

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zaterdag 26 maart 2022 - 10:22
Polplastron

Polplastron

Mij lijkt het op het eerste gezicht een doodgewone honingbij?
zaterdag 26 maart 2022 - 10:38
Ipadroes

Ipadroes

Worden honingbijen niet groter ? Deze worden niet groter en ze komen vanuit de grond , zoals je kan zien op de foto's
Grts

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zaterdag 26 maart 2022 - 10:52
Polplastron

Polplastron

In het geval dat ze uit de grond komen, gaat het hier om solitaire bijen van de groep zandbijen.
Deze beestjes steken niet, bijten niet en het zijn heel goede bestuivers voor heel wat fruit, groenten en bloemen. In principe vliegt elke soort maar een korte tijd: ze verzamelen nectar en stuifmeel in hun nestjes en leggen daar telkens een eitje in. Pas volgend jaar zal dit eitje uitkomen en zie je nieuwe volwassen bijen vliegen.
Wat is de precieze reden waarom je hier iets tegen zou willen doen?
zaterdag 26 maart 2022 - 11:32
Ipadroes

Ipadroes

Ah oke idd vanaf 15/16 uur zie je ze bijna allemaal weggaan en wss terug in hun nest kruipen. Ik zit met kinderen in mijn tuin en heb een beetje schrik dat als ze int gras gaan spelen dat ze er op een of andere manier last van gaan hebben.
Want als ze idd allemaal in de grond zitten zie ik niet direct een makkelijke oplossing om er vanaf te geraken
Mss toch gewoon met rust laten als ze toch niet gevaarlijk zijn.
Mvg
zaterdag 26 maart 2022 - 11:58
Polplastron

Polplastron

Ze zijn totaal ongevaarlijk inderdaad: deze diertjes hebben geen angel of slechts een heel zwakke waarmee ze zelfs niet door onze huid geraken. Voor kinderen zijn ze eigenlijk heel leuk om te observeren en iets te leren over de natuur.
zaterdag 26 maart 2022 - 12:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon