menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vitis vinifera

Ga naar meest recente reactie

jaczuy

Tekst aangepast

Jaczuy

Hoi ik zit met een probleem met mn rank. Zojuist uit mn hoge pot gehaald want kreeg gele bladeren.heb zowat al dat blad weggeknipt.hoe kan ik deze rank nu het beste redden. Wat is de oorzaak hiervan en hoe nu te handelen? Er komt her en der nieuw blad aan,maar ben bang dat deze hetzelfde gaat gebeuren. De rank is in mei overgepot in een hogere pot en met kuippotgrond gevuld. Alvast bedankt..
zondag 26 juni 2022 - 14:03
jaczuy

Jaczuy

Hierbij een foto

Allerlei Vragen ivm de Tuin

zondag 26 juni 2022 - 14:37
verbena46

Verbena46

Het lijkt dat de rank maar een paar cm. potgrondaarde heeft.....
Zou eerst de pot goed vullen want dit lijkt erg weinig.
Kan ie niet in de volle grond?
zondag 26 juni 2022 - 16:47
Peterplant

Peterplant

Moet in een veel grotere pot met afwateringsgaten en niet in waterdicht snijbloemenfust.
Deze oude druiven worden in Italië en omgeving uit de grond gespit en in potten geplant. Planten die in leven blijven worden in het buitenland verkocht als oude druif. Aangeraden wordt om de plant het eerste jaar in de pot te laten staan waarin die verkocht wordt en pas als de plant een redelijk wortelgestel gevormd heeft over te potten in een grotere pot.
zondag 26 juni 2022 - 18:07
jaczuy

Jaczuy

ik heb m vanochtend uit de pot gehaald en tijdelijk even in dit fust geplaatst. Ik wil m liefst plaatsen in een kuip maar vraag me af welke grond het beste is en welke voeding ik extra moet bijvoegen.in volle grond plaatsen is hier helaas geen optie..ik ontvang graag tips hierover
zondag 26 juni 2022 - 20:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon