menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nadien nog zien of mail verzonden is

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

ik kom nu voor 't eerst tegen dat ik niet weet of een mail verstuurd is naar iemand van het forum

is er een of andere manier om na te gaan wat je vertsuurd hebt???
woensdag 9 augustus 2006 - 11:08
Maxpowa

Maxpowa

Bij Outlook en Outlook Express kan je dat kontroleren in de map [Verzonden Items], daar komt doorgaans een kopie van alle verzonden berichten terecht.

Groeten,
Steven
woensdag 9 augustus 2006 - 11:30
Nigella

Nigella

ik bedoelde wel mails VIA HET FORUM HIER, die kun je toch niet treug vinden in je outlook express map, die ziet ik allesinds niet bij mij
woensdag 9 augustus 2006 - 20:20
Adrienne

Adrienne

Nee da klopt Nigella,

Ik kan ze bij mij ook niet terug vinden.
Daarom vraag ik gewoonlijk om het gewone mail adres te sturen.
Ik zet die apart in mijn adresboek onder " vrienden tuinforum"en hou ze zo bij.
Dan kan ik altijd terug zien wat en naar wie ik gemaild heb.
Anders weet ik het morgen al niet meer


gtjs adrienne
woensdag 9 augustus 2006 - 20:44
Maxpowa

Maxpowa

ik bedoelde wel mails VIA HET FORUM HIER, die kun je toch niet treug vinden in je outlook express map, die ziet ik allesinds niet bij mij


Had dat er mischien voor de duidelijkheid meteen bij gezegd.

De netiquette stelt dat hoofdletters op een forum overeen komen met roepen, ik weet niet of dat de bedoeling was, maar vriendelijk komt het in elk geval niet over.

Steven
donderdag 10 augustus 2006 - 11:51
Adrienne

Adrienne

Hallo Steve,

Zo moogt ge dat niet verstaan !
Wij zijn hier maar simpele mensen en kennen de netiquette niet.
Jongens kreeg het nog bijna niet geschreven.
Enfin die hoofdletters zijn gewoon maar bedoeld om de nadruk op het forum te leggen.
Zo zou ik het toch zien moest je mij schrijven of antwoorden.
Allez k'heb toch weer wat bijgeleerd.
Oh nog iets niet verkeerd oppakken hé.
Maar hoe weet jij dat er een netiquette bestaat ?
Geloof me k' heb dat nog nergens tegen gekomen en .....
ik ben verdraaid nieuwschierig wat er nog zoal in staat.
gtjs adrienne
donderdag 10 augustus 2006 - 16:37
Maxpowa

Maxpowa

De netiquette in het Nederlands, staat onder andere op:

http://web.inter.nl.net/users/Maurice.Makaay/

Hoofdstuk:
Electronische communicatie

Punt 9:
Gebruik enkel hoofdletters in uw berichten voor het benadrukken van een belangrijk punt of om een titel/header aan te geven. Het in hoofdletters schrijven van complete woorden, die geen titels zijn, wordt over het algemeen als onbeleefd beschouwd en betitelt als SCHREEUWEN!

Het is geen wet natuurlijk, maar wel leuk als men zich er probeerd aan te houden, dat komt de communicatie alleen maar ten goede.

Mijn excuses voor mijn voorgaande opmerking, zelfs als ik punt 9 in acht neem, dan was het eigenlijk nog niet verkeerd, want het was om een belangrijk punt te benadrukken.

Groeten,
Steven
donderdag 10 augustus 2006 - 17:06
Adrienne

Adrienne

Wow Steve zit gij in den ICT of zo ?
Onze Jan weet ook zo veel van die dingen.
Ik zijn al een belegen mama die al lang blij is een
beetje dere plan te kunnen trekken op de pc.

Toch bedankt voor den tip, als t'nog eens voetbal is zal ik daar is gaan loeren.
Hi, wie weet wat een kemels ik al geschoten heb.
gtjs adrienne
donderdag 10 augustus 2006 - 17:37
Bowie

Bowie

ik kom nu voor 't eerst tegen dat ik niet weet of een mail verstuurd is naar iemand van het forum

is er een of andere manier om na te gaan wat je vertsuurd hebt???


Om dus terug te keren naar Nigella haar vraag - idd zolang je geen antwoord terugkrijgt weet je idd niet of je mail wel verstuurd is.
donderdag 10 augustus 2006 - 18:03
Nigella

Nigella

1- als ik schrijf een mail naar iemand van het forum bedoelde ik natuurlijk wel VIA het forum. Anders zou ik dat niet op het forum zetten, omdat ik niet van vandaag of gisteren met outlook werk en dus natuurlijk wel weet dat er een postvak uit bestaat. Dus ik veronderstelde dat je dat door had. Blijkbaar dus de volgende maal letterlijker schrijven (via forum)

2- als je regelmatig op een forum (niet alleen dit forum) zit , weet je dat er mensen van alle slag en leeftijd hun mening verspreiden. Dus mensen die misschien niet zo met electronische etiquettes bezig zijn. Er is hier nog maar zelden kwalijk genomen dat men zijn mening uit. Dus bij deze hoop ik dat het onderwerp gesloten is en dat we beiden onze goedbedoelde meningen geformuleerd hebben

3- als ik hier op het forum hoofdletters gebruikt heb, wist ik dat dus niet dat dat roepen is. Ik heb al meerdere malen op oud forum of zelfs hier op 't nieuw al hoofdletters gebruikt om iets te accentueren. Niemand heeft daar ooit iets van gezegd. Dus sorry dat dat als roepen overkwam

4- probleem dat ik geen reactie kreeg van de persoon die ik via het forum mailde, lag gewoon aan het feit dat het systeem hier een paar dagen niet normaal werkte (volgens Kurt); probleem is nu opgelost
donderdag 10 augustus 2006 - 19:29
marleen

Marleen

nigella, adrie en steven,

hoofdletters mag, het dient om de aandacht op iets te trekken,
ook volgens de etiquette mag men als men dit nodig acht aandacht vestigen op een item!

marleen
donderdag 10 augustus 2006 - 22:05
Nigella

Nigella

er is hier nogal iemand in huis die gezegd heeft dat dat enkel voor chatten geldt, ik zou het niet weten, dus heb ik iemand per onwetendheid een beetje geambeteerd
donderdag 10 augustus 2006 - 22:25
berenice

Berenice

nigella

ik hoop dat je tussen tijd al mijn ETIQUETTE ACHTIG emailke ontvangen hebt
hahahahaha
of moet ik ook mijn TOLONNEKES
aan doen om in mijn aarde te vroeten
grte berenice
vrijdag 11 augustus 2006 - 00:36
Adrienne

Adrienne

Bernice kijk eens bij tuinbabbel aub
gtjs adrienne
vrijdag 11 augustus 2006 - 10:01
Maxpowa

Maxpowa

Allez, sorry dat 'k wat kortaf was eerder.

Nu begrijp 'k uw bedoelingen beter en ik had ook wat vriendelijker kunnen antwoorden.

Op het vlak van intermenselijke relaties kan ik ook nog het een en ander bijleren, zo blijkt.

1000x sorry,
Steven
vrijdag 11 augustus 2006 - 13:06
Nigella

Nigella

nooit te oud om te leren, noch jij noch wij


Berenice
mail gekregen (na dat het blijkbaar uit lag) we zien wel wanneer het even wat beter weer is he
vrijdag 11 augustus 2006 - 14:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon