menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Versie 2 van het forum

Ga naar meest recente reactie

focus

Focus

Dit is een testje voor de update van het forum.

volgende zaken werden aangepast :

* bloemetjes op de homepagina van het forum werden verwijderd (wegens te verwarrend voor sommigen)
* intern systeem om de bloemetjes weer te geven op topicniveau werd aangepast
* snelheid werd verbeterd van de homepagina en de topicpagina's.
zaterdag 14 oktober 2006 - 17:38
focus

Tekst aangepast

Focus

En dit is een test om te zien of de mailtjes nog doorkomen ook...

*UPDATE*
karel,

U heeft onlangs een topic gestart op het Tuinadvies forum.
U kreeg zojuist op die topic een antwoord.

Om het bericht te bekijken gaat u naar volgende link: (http://forum.tuinadvies.be/17_3084_Versie_2_van_het_forum.htm)



Met vriendelijke groeten
Het Tuinadvies-Team
zaterdag 14 oktober 2006 - 17:38
hugo

Hugo

prachtig, dat gaat al een stuk sneller;;; houden zo

groetejes
zaterdag 14 oktober 2006 - 18:34
Bowie

Bowie

Waw zo rap!
zaterdag 14 oktober 2006 - 18:57
focus

Focus

nogmaals een testje, want ik heb nog vlug een foutje gevonden in de marketing met de bloemetjes.
(als iemand de link gebruikte van 'markeer dit als gelezen' werd iedereen zijn bloemetje rood op die lijst.. )

hopelijk zitten er niet teveel van zo'n rariteitjes in.

de snelheid valt inderdaad goed te pruimen
zaterdag 14 oktober 2006 - 19:00
kurt

Kurt

Focus,

Wat een snelheid. Van de boemeltrein terug overgestapt op de tgv

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Mvg,
Kurt
zaterdag 14 oktober 2006 - 20:00
marleen

Marleen

wauw zo nen TGV
merci karel en kurt

zaterdag 14 oktober 2006 - 20:53
Catgarden

Catgarden

Het is een stuk aangenamer om het forum te lezen nu dat het zo snel gaat !
Een pluimpje voor iedereen al dat werk !!!
zaterdag 14 oktober 2006 - 21:21
Nigella

Nigella

proficiat met het TGV ritme van nu
zaterdag 14 oktober 2006 - 21:32
Adrienne

Adrienne

Zaaalig nu alles weer zo snel gaat.
Hartelijk dank !!!!
Maar nu, zit ik toch wel even met mijn handen in mijn haar salle.
Pffff, alle bloemetjes staan rood !!!
Is da bij iedereen of volg ik weer niet
zaterdag 14 oktober 2006 - 21:56
focus

Focus

De bloemetjes van vroeger zijn inderdaad allemaal gewist.
of een topic gelezen wordt of niet wordt nu bijgehouden op basis van een andere methode.
Het was onbegonnen werk om de bloemetjes van vroeger te gaan overzetten...
zaterdag 14 oktober 2006 - 22:01
kurt

Kurt

Adrienne,

Ja, dat is de lichte tol die we moeten betalen he

Hierbij zijn er twee mogelijkheden:

Je kunt met 'markeer alle berichten als gelezen' alle rubrieken terug op groene bloemetjes zetten. Dan zie je straks enkel nog rode bloemen als er nieuwe of gewijzigde topics zijn.

Anderzijds kun je aan het tgv-tempo alle topics gaan overlopen



Mvg,
Kurt
zaterdag 14 oktober 2006 - 22:07
Adrienne

Adrienne

Ha Kurtje,

Als er nu per toeval een koeike moest kalven was da geen probleem.
Maar nu kruip ik toch liever op tijd in mijn bedje salle.
Ik heb altijd zo'n koede voeten
zaterdag 14 oktober 2006 - 22:34
AndreV

AndreV

Prachtig werk mensen, doe zo voort
zondag 15 oktober 2006 - 09:34
Tine

Tine

Prima gedaan. Wat een snelheid nu.

Tine.
zondag 15 oktober 2006 - 09:39
lisa

Lisa

mijn compimente het gaat echt veel sneler dan voorhen
wat fijn ,goed werk gedaan

lisa
zondag 15 oktober 2006 - 11:55
Tomateboer

Tomateboer

Goed gedaan hoor!!!
Het gaat veel beter dan voordien.
Knap werk geleverd zeg!!!
grt
zondag 15 oktober 2006 - 12:47
deHaan

DeHaan

Prima zo
zondag 15 oktober 2006 - 13:33
Maxpowa

Maxpowa

Als je nu nog zou maken dat op de homepagina, in de secties waar niks nieuws gepost is sinds je laatste bezoek, het bloemetje ervoor gewoon grijs blijft. En bij de secties waar wel iets nieuws gepost is sinds je laatste bezoek, het bloemetje bvb. groen is, dan is het meteen voor iedereen duidelijk waar hij/zij zeker niet moet gaan kijken en waar eventueel wel.

Dit dan wel onafhankelijk van of je al dan niet in een bepaald onderwerp geschreven hebt of niet, want dat doet er eigenlijk toch niet toe. De meeste mensen willen gewoon op de homepagina kunnen zien waar er iets nieuws staat en niks meer.

Dat is hoe het sinds jaar en dag op alle commercieële fora wordt gedaan, en wordt door de grootste meerderheid van de mensen ook als de meest duidelijke weergave bevonden.

Dat zou het helemaal af maken

Groeten,
Steven
zondag 15 oktober 2006 - 13:38
focus

Focus

Steven,

in dat opzicht heb je natuurlijk wel gelijk.
Dat was ook in het begin van de update de bedoeling.
maar gaandeweg (reductie van programmacode) hebben we ervoor geopteerd om de bloemetjes op de homepagina helemaal weg te laten, met de simpele reden dat wanneer je terugkomt (pakweg na een dag of twee) op het forum vrijwel altijd in alle categories berichten zijn gepost, waardoor alle bloemetjes toch altijd zouden gekleurd zijn.
Daarnaast heb je natuurlijk in de kolom 'laatste Bericht' een aanduiding wanneer het laatste bericht gepost is, zodat je ook daar iets meer kan vinden.

Je ziet, je kan het van twee kanten bekijken. wij kozen het idee waarbij minst programmawerk aan te pas kwam (in het achterhoofd houdend dat het forum terug snel moest reageren)
zondag 15 oktober 2006 - 13:46
Maxpowa

Maxpowa

Andere fora (e.g. phpBB e.a.) Hebben de weergave van wel of niet nieuwe berichten wel op hun homepage, daar hebben fora met soms 10000-en berichten nog steeds een aanvaardbare snelheid.

Mischien was het beter geweest van in het begin een kant en klare oplossing te gebruiken en de interface aan te passen aan de noden van tuinadvies. Ik weet wel dat het daar nu een beetje laat voor is.

Niet dat dit forum slecht is, maar het mist toch wel een aantal features die een forum aanzienlijk makkelijker in gebruik maken. Zeker op een forum van deze omvang is een goede werking van groot belang, zoals we onlangs zagen kan een kleine fout ferme problemen geven.

Plus het duidelijk weergeven van de ongelezen berichten is wel belangrijk, als het forum druk is, moet je na X-aantal tijd niet alleen de datum, maar ook het uur van bepaalde onderdelen of onderwerpen vergelijken met de tijd die het op dat moment is, dat lijkt eenvoudig, maar met de ogen en het verstand vereist het toch zeer veel aandacht van de gebruikers, dat is in software veel eenvoudiger uit te voeren.

Persoonlijk heb ik dan liever dat het ietsje trager gaat, maar dan wel met een grafische weergave van nieuwe berichten.

Steven

PS. Ik weet het, ik weet het, de beste stuurlui staan aan wal
maandag 16 oktober 2006 - 13:13
Tomateboer

Tomateboer

Ik vindt het forum zelfs veel mooier en veel praktischer dan sommige andere.
grt
maandag 16 oktober 2006 - 15:37
Maxpowa

Maxpowa

Begrijp mij nu niet verkeerd,

Ik vindt dit forum ook heel mooi en goed, en de kommentaar die ik gaf was zeker geen persoonlijke aanval op eender wie. Die was enkel bedoeld als opbouwende kritiek.

Ik vindt dit forum ook mooier en praktischer dan sommige andere, zowel qua uiterlijk als qua inhoud. Maar dat zou niet mogen wegnemen dat je ook de mindere kantjes 'durft' bespreken, of wel soms?

Steven
maandag 16 oktober 2006 - 16:17
Tomateboer

Tomateboer

Maar Steven,

Dat was ook niet zo bedoeld hoor
Ik antwoorde gewoon op uw commentaar,niets erg hoor.
grt
maandag 16 oktober 2006 - 16:56
focus

Focus

Steven,

Wij zijn zeker blij dat er mensen zijn die kritisch durven zijn, op die manier weten we waar we naartoe moeten gaan.
Graag wil ik even vermelden dat de keuze voor een kant en klaar pakket inderdaad structureel en programtechnisch misschien beter zou zijn, maar moeilijk in te passen zou zijn in onze algemene "strategie".
Enerzijds gaan we steeds verder de tuinadvies account gaan gebruiken voor allerlei zaken, dit omvat een database van gebruikers. Mochten we een phpbb forum bijvoorbeeld gaan gebruiken zitten we al met een dubbele registratie omdat de database van een phpbb aanpassen vrij drastisch zou zijn om aan onze andere noden toe te komen.
Zo ook de inschrijving van de nieuwsbrief gebeurt nu automatisch met een registratie van ons huidig forum. ook hier zou dat wellicht een probleem geven bij phpbb.

verder hebben jullie wellicht al gezien dat er willekeurig sponsoringsbanners kunnen opduiken (en gelukkig ook want tuinadvies genereert anders geen inkomsten), ook die banners willekeurig weergeven in een phpbb zou een hoopje gesukkel worden denk ik.

vandaar onze keuze naar een eigen forum.

tenslotte wil ik nog graag vermelden dat ik uw idee van bloemetjes op de homepagina van het forum in overweging neem. Als ik nog eens een gaatje heb probeer ik dit opnieuw te integreren in het systeem (op voorwaarde dat alles snel blijft draaien, maar daar heb ik wel een goed oog in)
Ik beloof niets op korte termijn, maar het staat alvast op mijn "2DO-bordje".

maandag 16 oktober 2006 - 16:56
Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Beste Angelo,

Ik had het ook niet zo erg opgevat hoor

Beste Karel,

Dat vindt ik zeer goed nieuws, en hopelijk doet het dan ook geen afbraak aan de snelheid. Verder wil ik je wel feliciteren, het is weinig mensen gegeven een forum van nul te scripten, dus ben ik zeer zeker wel onder de indruk van uw prestatie.

Groeten,
Steven

PS. Ik wil aan die mensen die zeiden dat het feit dat ik stop met roken niets aan mijn humeur zou mogen doen, bij deze dus zeggen: Jullie hadden het bij het verkeerde eind, het werkt wel op mijn humeur en je kan dat ook merken in geschreven berichten. enz...
maandag 16 oktober 2006 - 17:32
nientje

Nientje

karel, moet toch even vermelden dat je een moie avator hebt
nientje
maandag 16 oktober 2006 - 20:12
focus

Focus

thx,

tjobo (zo heet hij) is ondertussen al veel groter geworden hoor
[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 16 oktober 2006 - 20:47
nientje

Nientje

wat een knapperd zeg blij dat je hem eens even groter wou plaatsen
nientje
dinsdag 17 oktober 2006 - 21:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon