menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Coloradokever.

Ga naar meest recente reactie

Me

Me

Hallo, ik ben Amber.
Wij hebben een hele grote tuin en achter onze tuin is een weide waar we ons zwembad hebben geplaatst.
Nu vandaag valt het me op dat er overal de zelfde kevers zaten. ZOVEEL!
Dus heb ik er meer als 50 met de bloote hand gevangen en in een potje gezet.
Ik wist niet welke kever het was en of ie goed of slecht is, dus ben ik maar op het internet gaan zoeken.
Het kwam dan uit dat dit de coloradokever is. En dat die 800eitjes leggen !
Dus ik in paniek, ook omdat die hele velden kunnen leeg eten. Ik ben het aan mijn ouders gaan vertellen en het potje laten zien. Mijn papa zei dat ik het potje met water moest vullen, dat deed ik. We hebben 10 min. Staan kijken.
Maar nog steeds bleven de kevers spartellen. We hebben het water er uit laten lopen. De paar kevers (waarvan we dachten dat ze dood waren kwam weer bij en begonnen weer te lopen. Mijn broer zei dat we ze dan best in de vriezer staken. Dat heb ik nu gedaan en ondertussen zit ik op dit forum.
Moesten deze kevers in de vriezer dood gaan...Wat moeten we dan met die duizende andere in onze tuin en in de wei achter ons? Het is een echte plaag! Kan iemand me wat advies geven? 't Is echt nodig.
x
Amber (13)
zondag 23 juli 2006 - 16:36
Me

Me

Of misschien ken je deze kever ook niet, maar heb je gewoon een idee? Pleas zeg het!
Stomme kevers.
Ach ja.

zondag 23 juli 2006 - 16:52
Me

Me

Ben zo juist gaan kijken in de vriezer. En uh... Ze zijn denk ik toch wel dood. Maar voor de zekerheid heb ik ze er nog even in gelaten. Stel je voor dat ze weer bijkomen!
x
zondag 23 juli 2006 - 16:59
Me

Me

Reageren jullie op zondag niet ? Jammer..
x
zondag 23 juli 2006 - 17:38
andre

Andre

Ja Me wat is dit allemaal coloradokevers dit is een vervelende zaak, ik zie het niet goed zitten om deze allemaal in de diepvriezer te zetten dit zal vangen worden en doden met de hand of spuiten en daar mag je niet lang mee wachten.

Groetjes andre
zondag 23 juli 2006 - 19:25
sugar

Sugar

Ik den ook dat er diervriendelijker of op zijn minst snellere manieren bestaan om die beesten tot hun einde te laten komen dan verdrinkingsdood of bevriezingsdood.
Trapo de beestjes gewoon plat, of als je dat niet kan, werp ze dan in een emmer erg heet water, dat is ook een 'instant' dood
zondag 23 juli 2006 - 22:51
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Hallo Amber,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Waarom staat er 13 achter je naam ?

gtjs Adrienne
zondag 23 juli 2006 - 23:41
Tomateboer

Tomateboer

Jaar?
grt
maandag 24 juli 2006 - 06:54
Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Me,

Doorgaans eten deze kevers enkel hele velden aardappelen leeg, want dat is hun voedselbron.

Indien jullie aardappelen hebben staan op dat veld, dan is het inderdaad beter dat je de beestjes bestrijdt omdat ze tot echte plagen kunnen uitgroeien. Maar echte paniek is niet nodig hoor, het is toch vakantie, dus haal je vlindernetje al maar boven

Hebben jullie echter geen aardappelen, dan is het waarschijnlijk toch een ander beestje (wat niet onmiddelijk wil zeggen dat ze niet schadelijk kunnen zijn).

Deze lelijkerds zijn trouwens de larven van de Coloradokever:

[afbeelding verwijderd niet-https]

Mvg,
Steven
maandag 24 juli 2006 - 11:18
Geertje

Geertje

heb op het oude forum eens gelezen dat een daturaplant DE uitkomst is voor coloradokevers, ze vreten zich vol van deze plant want ze zijn er gek op -deze plant is toxisch- ze vreten zich dus letterlijk dood en van de andere planten blijven ze af want ze kiezen voor de datura
maandag 24 juli 2006 - 18:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon