menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kettingbrief

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

iemand (tuinadvieslid)stuurt een kettingbrief - email naar de leden van tuinadvies !!!!
aub, vrienden doe daar niet aan mee aan zo een achterlijk gedoe !!!!
dinsdag 18 september 2007 - 19:59
Lysianthus

Lysianthus

Zal ik zeker niet doen Minouke, ik doe daar sowieso nooit aan mee en hoop dat de andere leden er ook zo overdenken.
dinsdag 18 september 2007 - 20:33
noel1

Noel1

'K heb nog niets ontvangen, maar ik heb daar ook zo mijn bedenkingen over.
dinsdag 18 september 2007 - 20:49
minouke

Tekst aangepast

Minouke

aan het lijstje met de adressen lijken er toch enkele met tuinadvies te beginnen

Als je het doorstuurt zou je veel geld ontvangen van Bill gates of zoiets, eerlijk gezegd ik heb het niet gelezen
te vermoeiend
dinsdag 18 september 2007 - 20:54
noel1

Noel1

Niet verkeerd begrijpen; ik heb mijn bedenkingen over mensen die kettingbrieven versturen.
In het begin geloofde ik er nog een beetje in, vooral dan met die foto's van zieke kinderen en zo, maar
het schijnt dat het ook allemaal verzinsels zijn
dinsdag 18 september 2007 - 21:03
minouke

Minouke

ik had het ook zo begrepen hoor Noel, zoals je het bedoelde
dinsdag 18 september 2007 - 21:07
Bartje22

Bartje22

Vaak gaat een kettingbrief toch nergens over net zoals jullie bedoelen..
dinsdag 18 september 2007 - 21:27
kurt

Kurt

aan het lijstje met de adressen lijken er toch enkele met tuinadvies te beginnen

Als je het doorstuurt zou je veel geld ontvangen van Bill gates of zoiets, eerlijk gezegd ik heb het niet gelezen
te vermoeiend


Beste Minouke,

Ik heb nog niets ontvangen en doe die mails toch niet open.
Toch bedankt voor het melden zodat iedereen gewaarschuwd is dat zo'n mails eigenlijk toch maar bedoeld zijn om mailadressen te verzamelen en zeker niets te maken hebben met wat de inhoud ook moge wezen.

Mvg,
Kurt
dinsdag 18 september 2007 - 21:28
annd6

Annd6

Ik heb hem ook ontvangen, ik heb een bloedhekel aan die dingen!
Vind het ook spijtig dat ze via dit forum er mensen mee lastig vallen....
Ik heb het ook niet gelezen, zal het ook niet doen.
Groetjes
Ann
dinsdag 18 september 2007 - 21:30
corrielat

Corrielat

IK HEB ER ZELFS GEKREGEN OM TE WAARSCHUWEN VOOR BORSTKANKER,

HEEL PIJNLIJK OMDAT DIT BIJ MIJ IN DE FAMILIE ZIT,

NIET OP REAGEREN, WALGELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Minoekske blij dat je deze waarschuwing geeft,
woensdag 19 september 2007 - 08:30
Esem

Esem

Vele beseffen niet waar ze mee bezig zijn.
Ik vind het dan ook walgelijk en niet te begrijpen.
Ze zouden zich beter bezig houden met andere dingen dan dat.
Ik vind het ook getuigen van kinderlijk gedrag.
En het best is zoals Kurt antwoord, niet openen en direct delete.
Gr esem, Eddy
woensdag 19 september 2007 - 09:29
Tine

Tine

Ik heb er ook verschillende binnengekregen en opvallend is dat ze allemaal uit België afkomstig zijn. Enkele zijn een soort bedelbrieven.

Tine
woensdag 19 september 2007 - 11:51
Tomateboer

Tomateboer

Zelf heb ik er geen last van en moest ik die ontvangen open ik die inderdaad ook niet.
Het zijn mensen die niet weten wat gedaan zeker op een dag?
groetjes
Angelo
woensdag 19 september 2007 - 12:32
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Die dat ik gekregen heb " Bill Gates" komt uit Nederland en staat als één van de eerste adressen RABOBANK

met een lange lijst van adressen van wie ze komen en naar waar de laatste (forumlid)ze verstuurd heeft (naar een tiental forumleden)


woensdag 19 september 2007 - 14:04
Larreke

Larreke

Ik heb er ook zo ene gehad!!! Er stond zelfs berekend hoeveel geld je kon krijgen iets van een 25.000 duizend euro!!!!!!!!!
Om je ziek te lachen!!!!!!! Alsof die Bill Gates, het ineens in zijn hoofd heeft gekregen om zijn geld uit te delen aan iedereen die in die stomme fabeltjes geloofd

woensdag 19 september 2007 - 17:02
semperfi

Semperfi

Ja, Email is zoals een brievenbus ... je krijgt er vanalles in : gevraagd of niet gewenst.
Ik woonde enkele eeuwen geleden in de buurt van een univ.
Soms werd er wat gewaterd in de brievenbussen, soms vond men er stukken intvissen in....
Ik heb in mijne jonge tijd ook domme dingen gedaan. Nu nog hopelijk ?!!
Dat moet je erbij pakken , we wonen niet op een verlaten eiland , gelukkig maar !
Nuchter blijven is de boodschap : er worden zelden cadootjes uitgedeeld.
Bob
woensdag 19 september 2007 - 20:34
rialle

Rialle

Beste mede forumleden,

Vanmorgen toen ik deze topic zag ben ik geweldig geschrokken!!

Ik vrees dat die mail met brief over Bill Gates van mijn email-adres afkomstig is!

Ik kwam dinsdagavond thuis, komt mijn 12-jarige dochter stralend naar me toe en zegt:
"mam, ik ga veeeeeeel geld voor je verdienen!" Heeft zij toch werkelijk die mail gelezen en blijkbaar meteen Eurotekens in de ogen gekregen van alles wat daar in stond!
Vervolgens heeft ze de mail doorgestuurd naar mijn hele adressenbestand! (je zou geld krijgen voor elke doorgestuurde mail)
Ik schrok mij kapot, want stel er zat een virus in!? En ook ik heb een vreselijke hekel aan dit soort brieven die nergens op slaan!!

Aan allen die een kettingbrief-mail hebben gekregen van mij, biedt ik mijn oprechte excuses aan!!!


Esem had gelijk, het was kinderachtig gedrag.( van een kind.)
Ik heb haar meteen uitgelegd wat een kettingbrief is en dat ze zoiets eerst met mij behoord te overleggen, wat ze eigenlijk ook wel weet want ze is per slot ook geen baby meer!

En Corrie; alleen die mail van Bill Gates kwam van mijn adres, die andere wat je hebt gekregen over borstkanker kwam niet van ons.

Ook andere mails die door forumleden ontvangen zijn komen niet van hier!
Nogmaals, ik vind het ook een onbeschaamdheid dat men wordt lastig gevallen met allerhande onzin!

Excuserende groetjes
Rialle



donderdag 20 september 2007 - 11:13
Esem

Esem

Rialle,geen man overboord hoor.
Ikzelf heb zelfs de brief niet ontvangen ,en het was zeker de bedoeling niet geweest om je dit te verwijten.
Zo zie je maar een foutje door de dochter kan soms grootte gevolgen hebben,maar nu is er uiteindelijk niets gebeurd.
En och, het was met de beste bedoeling ,ze wou de mamma eens vlug rijk maken.


Gr Eddy
donderdag 20 september 2007 - 11:56
minouke

Minouke

OEF!!! opgelost..... geeft ze een zoen
donderdag 20 september 2007 - 11:57
annd6

Annd6

Rialle,
toch lief bedoeld van je dochter.
Ben blij dat je het even opgehelderd hebt.
Groetjes
Ann
donderdag 20 september 2007 - 16:22
Tine

Tine

Ik heb de brief over Bill Gates al 3 keer ontvangen.
Rialle, mag jouw dochter jouw mail bekijken? Wat als je rare spam binnenkrijgt?

Tine
donderdag 20 september 2007 - 19:06
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ja ik kreeg die mail ook, maar het kwam van iemand die ik kende en had niet door dat het zo'n mail was, dus had ik hem toch geopend maar toch maar vlug weer verwijderd............. bij onderwerp stond er gewoon " zeker lezen en doen" !!!!!!!!!!!!!!!!
vrijdag 21 september 2007 - 21:08
corrielat

Corrielat

Ha ha, Rialle wat een fijne dochter heb jij,

Ze wilde mamma snel aan geld helpen, lief bedoeld toch,

En wat de post openmaken betreft, die van mij mogen dat ook hoor, er staat nooit iets bij wat mijn kinderen niet mogen weten, mijn kinderen en ik hebben geen geheimen voor elkaar,

nou ja.... geen geheimen??? beetje misschien.
vrijdag 21 september 2007 - 22:32
sylvain

Sylvain

Beste allemaal zouden we eerst niet eens in onze eigen boezem kijken eer we zo te keer gaan voor een ketting brief .
Die ook ik en vele andere van ons er al èèns hebben verstuurd .
Het is beter een ketting brief te ontvangen je leest hem als je wild, maar als je een virus binnen krijgt is veel erger alles weg.
En daarom Rialle ik vind het niet erg .
Ik heb zondag gaan fietsen in Schilde en als ge daar die kasten van huizen ziet staan dan heb ik ook mijn bedenkingen kon het maar met die ketting brief .
Dan was mijn tuin mischien ook veel groter.
GROETJES EN BLIJVEN LACHEN DAG
vrijdag 21 september 2007 - 22:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon