menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Daguitstap met tuinadvies

Ga naar meest recente reactie

kurt

Kurt

Beste forumvriend(in),

We zijn achter de schermen aan het kijken of we niet eens een tuinreis kunnen organiseren waarbij de forumleden elkaar ontmoeten + daarbij ineens verschillende van de mooiste Nederlandse tuinen bezoeken.

Om ook de Nederlandse vrienden de kans te geven zouden we vanuit België vertrekken en zo rijden richting Nederland en dat op 12 JULI 2008. De Nederlanders kunnen dan eventueel met eigen vervoer naar een van de onderstaande tuinen of kwekerijen rijden of indien er veel interesse is vanuit NL. kunnen we een extra opstapplaats inrichten langsweg de route.
Het beloofd alleszins heel gezellig te worden zowel in de bus als in de tuinen.
Bij de tuinen doen we o.a. de tuin aan van ons Martje. (de tuinen in Demen)

Hieronder het reisschema.

Vertrek Brugge (Loppem) 07.00 uur
Vertrek Gent – 55 km 08.00 uur
Vertrek Antwerpen - 60 km 09.00 uur

Naar Gameren - 103 km - 1.30 uur - aankomst 10.30 uur
Een Dijk van een Tuin: koffie/thee/cake en rondleiding - vertrek 12.15 uur

Naar Veenendaal, open dagen bij Kwekerij Spitsbergen - 70 km - aankomst 13.15 uur
Soep + broodje - vertrek 15.15 uur

Naar Demen - 60 km - 0.45 uur - aankomst 16.00 uur
Tuinen in Demen, koffie/thee/cake - vertrek 17.45 uur

Aankomst Antwerpen - 135 km - 19.30 uur
Aankomst Gent - 60 km - 20.30 uur
Aankomst Brugge (Loppem) - 55 km - 21.30 uur

Kosten van deze mooie dagtocht is € 33,00 p.p.

Indien interesse laat het hier dan alvast even weten of reserveer alvast uw zitjes.
Vele groeten,
Kurt
zondag 6 april 2008 - 20:36
corrielat

Corrielat

Heel leuk om een keertje mee te maken Kurt,

Mij zou het leuk lijken om een keertje de tuin van Martje te bezichtigen,

Ik hoop dat er meer leden mee willen,

Laat maar even weten hoe we daar kunnen geraken.
maandag 7 april 2008 - 00:52
berenice

Berenice

ik ga zeker mee
schrijf mij maar in

grts berenice
maandag 7 april 2008 - 07:22
Jose47

Jose47

Hallo, prachtig initiatief maar spijtig door rugproblemen is zo'n dag tè lang voor mij .... maar voor allen die meegaan : geniet ervan.

Josée
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 7 april 2008 - 08:22
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo Kurt,

Fantastisch initiatief, ik laat dat zeker niet voorbijgaan mij mag je verwachten en ik wil zelfs mensen tussen Mechelen en Antwerpen oppikken die minder mobiel zijn, laat maar weten.
Martje, here we come, zet de koffie al maar klaar
Voor mij is het waarschijnlijk ook te lang en te veel maar ik ga een rolstoel huren jullie willen me wel een duwtje geven zeker?
Schrijf me maar in Kurt
maandag 7 april 2008 - 09:29
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Lysianthus,
Zowel in een Dijk van een Tuin, bij de kwekerij van Wim Willemsen en bij ons in de tuin zijn er vele banken en zitjes om even te kunnen pauzeren. Ik kan je ook in een kruiwagen rondrijden, bij gebrek aan rolstoel Groeten Martje
maandag 7 april 2008 - 09:57
corrielat

Corrielat

Waar komen de nederlanders bij elkaar?
Of gaan die met eigen vervoer?
maandag 7 april 2008 - 09:59
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

Hoi Lysianthus, mijn probleem is dat ik heel moeilijk kan zitten, en een bedje rondrijden zal niet meevallen denk ik .....

bye
Josée
maandag 7 april 2008 - 12:30
andre

Andre

Kurt .

Spijtig genoeg kan ik niet mee op deze dag zijn er feestelijk heden in de volkstuin .

andre
maandag 7 april 2008 - 12:44
Sarah

Sarah

Op zaterdag kan ik ook nooit (werken in de winkel, ja die zijn op zaterdag open hé.)

Jammer andere keer beter.

grt Sarah
maandag 7 april 2008 - 16:41
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

@Joseé,

Het was helemaal niet persoonlijk bedoeld hoor Joseé. Ik heb misschien mijn woorden slecht gekozen
'k vind het erg genoeg voor jou.


@ Martje,

Daar ga je nog van terugkomen hoor 100 kg voortduwen valt niet mee maar toch bedankt voor het aanbod
Als we géén bus vol krijgen, kom ik zeker met de wagen want ik wil je tuin bewonderen.
maandag 7 april 2008 - 17:16
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

Hoi Lysianthus,

Geeft niet hoor, 'k heb het zo niet opgevat, ik wilde alleen maar laten weten dat het spijtig is dat ik niet lang kan zitten want als je niet lang kan wandelen en je kan dan in een rolstoel, (wat natuurlijk ook niet fijn is) dan kun je er nog wel bij zijn en zitten moet je nogal veel bij zo'n busreis. Lig er niet van wakker hoor, doe ik ook niet. Ik weet wel dat je dat zo niet bedoelde, je hebt je woorden helemaal niet verkeerd gekozen hoor.

Lieve
[afbeelding verwijderd niet-https]



Josée
maandag 7 april 2008 - 17:21
christine2

Christine2

Ik zou wel willen meegaan maar van waar uit vertrekt de bus in Gent of Antwerpen.
Zie je ik kom van Vlaams Brabant bijna tegen de taalgrens. Het zou geweldig zijn eens een
uitstap te kunnen maken onder forumleden. Kunnen we nog wat meer informatie krijgen.

Groetjes christine
maandag 7 april 2008 - 18:06
kerstkind

Kerstkind

Hoi allemaal,

ook ik heb wel interesse om mee te gaan met dit uitstapje.
Doch ik ben absoluut geen held in het verkeer.

Ik ken de route niet, maar als er een opstapplaats te realiseren
zou zijn in bv. Eindhoven, dan ben ik zeker van de partij.
Ik woon namelijk in Midden-Limburg: NL.

Ook ik zou het leuk vinden om eens kennis te maken met andere
forummers.
De kennismaking met Jeannette en Ger was buitengewoon geslaagd,
kunnen wij wel zeggen.

Dus wat mij betreft, ik sta open voor alle informatie...
groetjes José
maandag 7 april 2008 - 19:54
Sandy

Sandy

sorry kurt, dat valt midden in de vakantieperiode (vervelend bouwverlof !!! Maar het is nu eenmaal niet anders), anders hadden we graag meegegaan !!!
maandag 7 april 2008 - 19:55
Tine

Tine

Ik wil proberen om in ieder geval één tuin te bezoeken als jullie er zijn. Het hangt helemaal van mijn conditie op die dag af of ik het aandurf. Alle 3 tuinen zijn een beetje te veel van het goede. Misschien zie ik jullie dan ook eens. Vermoedelijk wordt het dan Veenendaal, dat is het minst ver bij mij vandaan.

Tine.
maandag 7 april 2008 - 23:05
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Tine, In Veenendaal is er geen tuin maar een kwekerij te bezichtigen. Niet dat deze minder mooi is dan een tuin want daar bloeien in die periode rum 700 soorten daglelies en dan weet je gewoon niet waar je kijken moet...
Groeten Martje
dinsdag 8 april 2008 - 12:01
Tine

Tine

De kwekerij is ook de moeite waard en dan nog al die blomkes uit België, wat kan ik nog meer verlangen?

Tine
dinsdag 8 april 2008 - 12:35
rialle

Rialle

12 juli is nog ver weg, en het is voor mij onmogelijk om nu al te zeggen of ik kan of niet. Dit ivm het werk van mijn man en het ter beschikking hebben van de auto (voor mij dan op 12 juli).
Heel graag zou ik meekomen. Ik kom helemaal uit Zuid Limburg, dus een samenkomst bij Eindhoven (voor de Nederlanders) zie ik ook wel zitten.
Ooooooh, ik hoop dat ik kan komen!!
Of ik naar Beervelde kan komen weet ik ook nog altijd niet !!

Groetjes Rialle
donderdag 10 april 2008 - 14:30
minouke

Tekst aangepast

Minouke

12 juli schrijf ik alleszins in het rood in mijn agenda, als het door gaat ben ik van de partij en misschien neem ik vrienden mee ,tenzij het uitsluitend voor leden is maar dat hoor ik dan wel


12 JULI
donderdag 10 april 2008 - 16:27
Adrienne

Adrienne

Oke, 12 juli is oke we gaan zorgen dat da lukt.
Maar waar komen we samen in Antwerpen ?
Het station !!!
Want biebie komt met den trein naar daar hé.
vrijdag 11 april 2008 - 09:53
LauraK

LauraK

Nu pas zag ik dat de tuinen in Demen helemaal niet ver bij mij vandaan zijn! En ik maar denken dat
het in België was... Het is voor mij familie-technisch (hahaha) niet te doen om de hele dag weg
te gaan, maar misschien dat ik dan alleen naar de tuinen in Demen ga, om jullie te ontmoeten en om
Martje's schitterende tuin te bekijken. 't Hangt nog wel een beetje af van wat mijn gezin verder van
plan is die dag. Ik heb er in ieder geval wél veel zin in!

Groeten van Laura.
vrijdag 11 april 2008 - 10:00
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Laura, jij zou zelfs met de fiets kunnen komen, 17 kilometer denk ik? Groeten Martje
vrijdag 11 april 2008 - 11:46
LauraK

LauraK

Zoiets zal het zijn, ja. De vraag is alleen of ik wel zo sportief ben...
Maar zou het inderdaad mogelijk zijn apart van de anderen te komen -maar uiteraard wel rond
diezelfde (aankomst)tijd? Ik zag nl. op je site dat de dagen waarop de tuin te bezichtigen is
donderdag en zondag zijn, en ik kom officieel dus niet met de groep mee. Jullie site is trouwens
schitterend, fantastisch verzorgd en een lust voor het oog!

Groeten van Laura.
vrijdag 11 april 2008 - 11:58
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik bloos er van hoor.
Op de dag dat de forumleden de tuin kunnen bezoeken mag jij dat uiteraard ook, al zou je niet met de hele reis mee kunnen doen. Ik weet niet hoe Kurt de inschrijving gaat regelen maar het is in elk geval voor mij wel handig als ik weet hoeveel mensen er komen ivm koffie e.d. Groeten van Martje
vrijdag 11 april 2008 - 12:44
hildavw

Hildavw

Adrienne,

Een klein vogeltje heeft me al in het oor gefluisterd waar de bijeenkomst is in Antwerpen.
Die is goed bereikbaar met bus 17 van aan het Centraal Station in Antwerpen.

groetjes

Hilda
vrijdag 11 april 2008 - 17:01
kurt

Kurt

Jullie vragen zich wellicht af waar ik met mijn antwoord blijf he

Wel eigenlijk weet ik zelf nog onvoldoende aangezien ik de reis niet zelf plan maar dat gebeurd door een zeer goede vriend uit Nederland en mogelijks zelfs in samenwerking met de VVPV (Vlaamse vaste plantenvereniging). Volgende week zondag komt de man naar onze regio en overleggen we ineens ook met de voorzitter van de VVPV. Het zou dan zelfs kunnen dat we zowel op 5 juli ALS op 12 juli met een bus rijden.
Mogelijks de 12de met de opstapregio's die ik al aangaf + eventueel een opstapplaats regio Breda EN de 5 de met opstapplaatsen in Vlaams Brabant, Limburg en eventueel ergens in Nederlands Limburg.

Aangezien ikzelf nog over onvoldoende info beschik kan ik momenteel dus nog niets concreters zeggen. Toch wou ik het jullie als harde forumkern toch even laten weten zodat jullie als eersten op de hoogte zijn en ik dan alvast weet wie er alvast een of meerdere plaatsjes wil reserveren vooraleer de bus(sen) volzet zouden zijn.
Het is dus een busuitstap voor iedereen, ook voor niet forumleden.

Alvast bedankt voor de interesse.
Ik kijk er alvast naar uit.

Vele groeten,
Kurt
zaterdag 12 april 2008 - 22:04
lisa

Lisa

Hallo Kurt en allemaal,
Eindelijk is het daar het uitstapje naar nederland wel nederland/limburg is groot
ik woon er ook maar in noord/limburg ,het lijkt mij wel leuk om mee te doen aan het uitje en weer
tuinvriende tegen te komen .
groetjes lisa
maandag 14 april 2008 - 19:35
Jeannette1

Jeannette1

Beste Kurt en allemaal!!!

Ger en ik popelen al om onze gordels vast te binden, maar moeten nog even wachten tot de 5e en de 12e juli!!!

Helaas kunnen wij niet met de bus mee, dit zou wel een gekakel van jewelste worden denk ik!


Ook het schateren zal niet van de lucht zijn denk ik!


Heb nu al medelijden met de chauffeurs die in de bussen zitten!


Wij zullen mijn duwrolstoel ook meenemen voor geval!!!

Of wij alle tuinen en kwekerij aandoen, kan ik nu nog niet zeggen, hoop dat dit ons wel lukt uiteraard!

Maar één ding staat wel vast!!! , de schitterende tuin van Martje slaan wij zeker NIET over!!!

Dus Martje, rust maar vast flink uit!!!

Hopelijk kunnen wij nu vele TuinadviesForummers/sters ontmoeten!!!

Helaas Kurt, jammer dat jij deze bussen voorbij moet laten gaan, maar toch hopen Ger en ik, jou zeker nog eens te ontmoeten, want onze vorige ontmoetingen waren erg veel waard qua hartelijkheid!!!

Lieve mensen, tegen de tijd van 5 of 12 juli, hoop ik nog een stukje op dit TuinadviesForum te vinden wat deze Tuin/Kwekerij bezoek betreft!

Waarom ik zo laat pas in de pen/keyboard kroop, weten jullie.

Groetjes, Jeannette
dinsdag 15 april 2008 - 10:20
LauraK

LauraK

Ziezo, mijn deelname is officieel ook vastgelegd. Ik bezoek alleen Martje's tuinen in Demen,
en wel op de 12e juli, weer of geen weer! Ik ben benieuwd met wie ik allemaal zal kennis maken, en
zie er heel erg naar uit. En uiteraard ben ik ook erg benieuwd naar Martje's tuinen, want de foto's die
ik ervan gezien heb, hier op de site en op haar eigen site, doen me nu al watertanden.
Ik beloof hierbij plechtig alleen mijn fototoestel mee te nemen en geen schepjes, scharen of mesjes...

Groeten van Laura.
donderdag 17 april 2008 - 11:31
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Laura en allemaal, onze datum staat nu ook vast!!

Als alles gaat zoals wij gepland hebben, kunnen wij alle 2 de tuinen bezoeken en zelfs ook de kwekerij!

HIEP HIEP HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Wij hebben namelijk bij Noorderzon (Vastleggen van alle aangepaste vakanties van Nederland, Duitsland, Spanje en meer) 1 weekje vakantie kunnen boeken in Noord-Brabant!!

Wij komen met eigen vervoer, nemen mijn duwrolstoel mee voor ???

Wij komen in ieder geval de 12e om jullie te kunnen ontmoeten en zeker NIET IN DE LAATSTE PLAATS alle tuinen en kwekerij te bewonderen en ??? iets kopen???

Groetjes en dus... tot ziens!!!

Jeannette
donderdag 17 april 2008 - 11:48
corrielat

Corrielat

Yes,

Op 12 juli naar de tuin van Martje,
Leuk om jullie dan te ontmoeten,
Ik zal voor scharen en schepjes zorgen, en o ja, plastic zakjes
Niet tegen Martje zeggen he,
ze zal het zo druk hebben dat ze daar toch geen erg in heeft ha ha

als er een bus gaat vanuit Eindhoven zou wel prettig zijn, ik wacht maar af.
vrijdag 18 april 2008 - 18:15
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Corrielat jij gaat door het detectiepoortje en ik zal je persoonlijk fouilleren voordat je de bus in gaat. Tot 12 juli!
vrijdag 18 april 2008 - 21:21
linderic

Linderic

Hoi Kurt ,

Ik heb ook interesse het lijkt me héél leuk en zal dus de tuinbabbel in het oog houden voor verder verloop.Zal Gent zij waar ik opstap,lees nog wel waar.

groetjes Linda
zaterdag 19 april 2008 - 22:39
kurt

Kurt

Vanavond heb ik alvast een mailing verzonden naar onze magazineleden met de aankondiging en kans tot inschrijven voor de tuinreis.

Momenteel heb ik via mail al verschillende reservaties binnen.
Het is aan te raden niet te lang te wachten vooraleer in te schrijven.

Wie de mailing niet heeft ontvangen kan het even nalezen op http://www.tuinadvies.be/tuinreis_met_tuinadvies.htm

Mvg,
Kurt
zondag 4 mei 2008 - 22:16
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Goeiemorgheuuuuuuuuuuuuuuu iedereen


Ik heb gisteren betaald voor mijn ventje en mezelf op datum van de 12de, dus niet getreuzeld nu nog bevestigen per mail aan Kurt en dan aftellen, goh............wat spannend.
Tot weldra ..........................en oh ja, ik breng het zonnetje mee, in geval
Feitelijk zon, regen , wind mijn dag kan toch niet meer stuk


Het is officieel "" here we come""!!!!

Gaan er nog echtgenootjes mee of mannen? de mijne heeft geen groene vingers maar het is wel een erg lieve want hij gaat speciaal voor mij mee, ik hoop dat hij ook wat gaat genieten?

woensdag 7 mei 2008 - 08:50
Adrienne

Adrienne

Ja lap, ik ga de 5de dan kan ik opstappen in lummen.
Niet allemaal den 12ste kiezen hé.
Of ik kom geen kip meer tegen
donderdag 8 mei 2008 - 13:16
Jose47

Jose47

@Lysianthus
Oooh oooh mijn [afbeelding verwijderd niet-https] doet weer zo'n zeer .... ik zou zo graag meegaan en jullie ontmoeten maar het kan gewoon niet(zo'n dag is gewoon te lang voor mij) ..... nou ik zal zeker aan jullie denken op die dag (de 12e?) ik hoop wel dat jullie foto's maken zodat ik ook achteraf van jullie leuke dag mee kan genieten .....
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 9 mei 2008 - 09:09
Adrienne

Adrienne

Wel Joseke,

Jammer dat je niet kan !!!
Ik ga de 5de al en zal ervoor zorgen dat er enkele mooie foto's voor je op forum verschijnen.
zaterdag 10 mei 2008 - 17:38
summerspookje

Summerspookje

goh!!!!als ik dat allemaal lees , zat ik al te wippen op mijn stoel, ik ben direkt gaan zien wanneer de 12 en 5 de viel, verdorie toch ,dat zijn dagen waar ik niet onderuit kan , is er dan nooit eens een uitstap op een zondag , op zaterdag ben ik vrijwiligster bij mensen die niet alléén buiten kunnen , en dan ga ik met hen een winkel /koffie middagje uitstapje maken ,zonde toch
woensdag 21 mei 2008 - 21:31
hildavw

Hildavw

Door het uitvallen van onze internetverbinding (en telefoon), gedurende meer dan 2 weken, heb ik niet vroeger kunnen reageren.

Maar ondertussen hebben we Kurt in levende lijve gezien en hem onze deelname bevestigd en in zijn polletjes al betaald.

Dus, diegenen die ook de 12de meegaan, tot dan hé !

groetjes

Hilda
woensdag 21 mei 2008 - 22:01
JovanDreumel

JovanDreumel

12 juli gaat dus definitief door? Dan zal ik proberen om in de tuinen van Demen te zijn om 4 uur.

Hoop jullie allemaal te zien.
zondag 29 juni 2008 - 10:50
kurt

Kurt

Beste Jo,

Zowel voor de vijfde als de twaalfde waren er meer geïnteresseerden dan er met de bussen kunnen mee rijden. Zelf rijd ik beide keren mee.
Er zullen dan ook mensen apart met hun wagen naar de tuinen en de kwekerij komen.

Voor de vijfde arriveren we in een dijk van een tuin omstreeks 10.25. Bij de kwekerij Spitsbergen zijn we dan rond 13.00 en bij Martje zouden we dan graag zijn rond 16.00 uur.

Voor de twaalfde zijn we rond 9u40 in een dijk van een tuin, rond 12u15 in de kwekerij te Veenendaal en omstreeks 15u15 bij Martje in de tuinen te Demen.

Alvast tot dan,
Vele groeten,
Kurt
zondag 29 juni 2008 - 11:52
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik ben dan om 15.15u bij Martje in de tuin.
Hoop jullie daar te ontmoeten.
zondag 29 juni 2008 - 11:57
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dag Jo,
Dat vind ik leuk! het is 2 km bij je broer vandaan, als ik het wel heb! Groeten Martje en tot dan!
zondag 29 juni 2008 - 21:36
JovanDreumel

JovanDreumel

Ja, dat klopt Martje. Op die dag hoop ik ook daar nog een bezoek te brengen.
Mijn zus was ook nog bij jullie op bezoek vertelde ze mij. Ze vond het wokken van Hemerocallis een leuke smakelijke bezigheid.
zondag 29 juni 2008 - 21:46
Tine

Tine

Hoera, ik kan ook naar de tuin van Martje. Ik kan met Jo meerijden en ben er dan wel wat vroeger omdat Jo en zijn vrouw nog even naar zijn zus gaan. Maar dat is niet erg, ik amuseer me vast wel.

Tot de 12 de.

Tine.
maandag 30 juni 2008 - 18:02
schuurmans

Schuurmans

morgen hoop ik tuinadviesmensen te begroeten in de tuinenvandemen.

grt.
henk
vrijdag 4 juli 2008 - 21:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon