menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Weidechampignons

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Met al dat natte weer van de laatste dagen steken ze de kop weer op;de weidechampignons!!
Heb er vandaag enige gevonden,maar vroeger werden er hier veel geplukt. Mijn schoonbroer was gisteren hier,hij vertelde dat zijn buren er met de auto op uit getrokken waren naar wallonie,en ze hadden 3 emmers vol geplukt! Hebben jullie er al gevonden? Spijtig genoeg staan er hier praktisch geen meer,het begint ook een beetje een zeldzaamheid te worden niet!
woensdag 16 augustus 2006 - 22:22
lisa

Lisa

victor heb je een foto van?
woensdag 16 augustus 2006 - 22:32
Victor44

Victor44

Die van vandaag zijn opgegeten,maar als ik er opnieuw vind zal ik er een foto van maken,maar het zijn dezelfde van uitzicht als deze die je koopt in de supermarkt.
woensdag 16 augustus 2006 - 22:36
lisa

Lisa

is oke
lisa
donderdag 17 augustus 2006 - 00:06
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Ha, als ge zin hebt hier groeien ze onder de koeivlaaikes !!!
Alleen ik durf ze natuurlijk weer niet gebruiken.

gtjs adrienne
donderdag 17 augustus 2006 - 19:45
Victor44

Victor44

Adrienne,spijtig dat het zo ver is anders zou ik ze wel komen plukken,ze zijn toch zo lekker veel beter dan de parijse champignons.Je moet ze zelf eens proberen
donderdag 17 augustus 2006 - 20:54
Victor44

Victor44

Lisa, zoals beloofd,vandaag gevonden! [afbeelding verwijderd niet-https]'/>
zaterdag 19 augustus 2006 - 16:27
Adrienne

Adrienne

Victor,

Da's allemaal heel goed en het ziet er verdraaid lekker uit !!
Maar wanneer weet ge dat ge geen verkeerde op je bord hebt ??

gtjs adrienne
zaterdag 19 augustus 2006 - 20:58
Victor44

Victor44

Dat moet je proeven Adrienne!!!!!!! Je ziet dat toch,roze vanonder,als ze klein zijn gesloten,tussen hoed en stam,rokje( bekijk ze maar eens ,klein gesloten,iets groter lost het hoedje en zie je een wit strookje.Het is de moment om ze te zoeken hoor! Ze smaken nog het best van al,alleen moet ik ze hier mengen met andere,er staan er niet genoeg.Als je vochtig warm weder hebt zoals dit nu ,is 't ideaal groeiweer.
zaterdag 19 augustus 2006 - 21:11
Adrienne

Adrienne

Ha, gij zijt nen toffe zeg,
Proeven !!! En als het de juste niet zijn ha is den deze groggie.

Manneke wie weet gaat ge me niet missen
gtjs adrienne
zaterdag 19 augustus 2006 - 21:30
Leentje

Leentje

Te meer daar ik mij heb laten wijsmaken, dat er voor elke eetbare paddestoele een giftige is die er heel erg op trekt!

Durf ook niet!

Groetjes,
leen
zondag 20 augustus 2006 - 00:31
Victor44

Victor44

ik heb er al heeeeeeeel veel geplukt in mijn jonge -en oudere jaren. Ben nog nooit ziek ervan geweest.
zondag 20 augustus 2006 - 15:14
martine

Martine

als kind ging ik vaak mee met mijn vader, weidechampignons plukken. met toestemming van de boer mochten we dit doen, was telkens leuk, ...en spannend, want we moesten tussen de koeien rondlopen, met ons emmertje. een hele leuke herinnering is dat.
en ... heel lekker,
Martine
zondag 20 augustus 2006 - 18:57
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

OKE Martine,
Pak uw emmerke en kom maar langs
Ge moogt voor één keertje eens tussen mijn koeikes !!!

gtjs adrienne
zondag 20 augustus 2006 - 22:41
martine

Martine

moest ik dichterbij wonen, 'k zou het graag doen, 'k zou dan wel graag in jou gezelschap gaan, want alleen in een koeienwei, ... als je dat niet gewoon bent.
ik bleef vroeger ook altijd dicht bij mijn vader, en voorzag een ontsnappingsroute moesten de koeien mijn richting uitkomen, ... lijkt misschien nogal bangerik , he, maar ze zijn ook zo groot...die koetjes,
ik peins dat we nogal wat zouden aflachen eer ons emmerke gevuld zou geraken, om nog maar niet te spreken van de koeievlaaien.
grtjs, Martine
zondag 20 augustus 2006 - 22:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon