menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ze leren niet bij

Ga naar meest recente reactie

verkavelingwalem

Verkavelingwalem

Het spijtige van de zaak is dat we helaas niet bijleren. In een compleet waterziek perceel, sinds kort officieel erkend als overstromingsgebied (ROG) wil het huidige bestuur van de stad Mechelen (met burgemeester Somers) kost wat kost een verkaveling met 14 woningen neerpoten.

Voor meer info, kijk op
http://www.verkavelingwalem.be
vrijdag 1 september 2006 - 22:06
Nigella

Nigella

hoe is dat toch mogelijk

ik beklaag de gezinnen die daar willen gaan wonen, want de verzekering zal daar ook wel reking mee houden
vrijdag 1 september 2006 - 22:55
Tine

Tine

Ik zou het heel dom vinden van die mensen om daar een woning te kopen of te huren. Ik denk dat dat gebied al bekend staat als overstromingsgebied en dan ga je daar als verstandig mens toch niet wonen. Ik persoonlijk zou eerst informatie inwinnen als ik een huis zocht.

Tine.
vrijdag 1 september 2006 - 23:11
marleen

Marleen

als officieel gebied gezien als overstromingsgebied,
en toch gaan ze daar verkavelingsgebied van maken en woningen bouwen
en die naïeve dutsen die dan op goed vertrouwen kopen en bouwen
hoe zoiets mogelijk is,
dat begrijp ik niet,
dat is echt niet goed te praten!!!!!!!!!!!!!!!!!

marleen
vrijdag 1 september 2006 - 23:49
Merel

Merel

Louis Neefs zong ik weet ni hoelang gelede al een liedje "vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is" spijtig genoeg kunnen de meeste van ons da toch zo moeilijk, geld verdienen ten koste van goedgelovigen das de spijtige realiteit in deze wereld!

Merel
zaterdag 2 september 2006 - 02:27
florentina

Florentina

Heb naar de site gekeken en de petitie gehandtekend.

mvg, florentina
zaterdag 2 september 2006 - 10:01
marleen

Tekst aangepast

Marleen

had die site eerst nog niet gezien,
heb nu ook de petitie getekend
marleen
zaterdag 2 september 2006 - 10:15
hugo

Hugo

wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil

groetjes
zaterdag 2 september 2006 - 11:16
Tine

Tine

Hugo, wat een mooi gezegde is dat. Die kende ik nog niet.

Tine.
zaterdag 2 september 2006 - 11:38
verkavelingwalem

Verkavelingwalem

Dank je wel iedereen voor het ondertekenen van de petitie.

De plannen van dergelijke verkavelaars gaan meestal als volgt :

- De verkavelaar hoogt eerst het terrein een halve tot één meter op. (tot op gelijke hoogte met de tuinen in de buurt) Op dat moment verdwijnt de ruimte voor het water en worden ook de bestaande huizen in de omgeving in gevaar gebracht bij iedere serieuze stortregen.

- Vervolgens legt men de nieuwe straat aan en word er over het hele terrein gras gezaaid.

- De terreinen worden nu te koop aangeboden doot een bouwpromotor. Als je daar vraagt naar overstromingsgevaar zal hij zeggen dat met de ophoging alle gevaar geweken is en dat er tegenwoordig goede funderingstechnieken ter beschikking zijn. De architect (van de bouwpromotor) zal hetzelfde verhaal doen. Ook de bouwdienst op de gemeente kan moeilijk zeggen dat er een probleem is als ze de verkaveling eerst hebben goedgekeurd.

- De enige mogelijkheid voor kopers om te weten of er een probleem is, is waarschijnlijk om eens te gaan informeren bij de buren. Maar die buren zullen door de promotor en de gemeente afgeschilderd worden als mensen die geen verandering in hun achtertuin dulden (letterlijke bewoording van de samenvatting van de bezwaarschriften door de gemeentelijke bouwdienst)

- Bovendien zal de grond tegen een aantrekkelijke prijs aangeboden worden.

dus .....
zaterdag 2 september 2006 - 13:52
florentina

Florentina

Dus... ken je het verdere verloop van het verhaal . Mensen zullen dringen om een goedkoop
perceel grond te kunnen kopen. De narigheid volgt wanneer ze er wonen. Jullie dossier blijft
voor jullie wel een belangrijk document.

Het is tragisch dat zo'n mooi gebied zal verdwijnen , in plaats van het te koesteren.

florentina
zaterdag 2 september 2006 - 19:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon