menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kat mee op vakantie

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Omdat we in de zomer in ons chalet op de camping gaan wonen
heb ik voor mijn kater een harnas gekocht,
zodat ze daar aan de lijn kan om te wennen aan de nieuwe omgeving,
ik heb haar het harnasje alvast aangedaan zodat ze vast kan wennen.
Maar ze vindt dat ding maar niks,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ze kruipt steeds weg, zelfs verstopt ze zich in haar kattentoilet, terwijl ze heel proper is,
Wat zal ik doen???????????????
Haar toch laten wennen? of
naar het pension in de vakantie?

of hebben jullie een idee????

los laten lopen op de camping is geen optie,
ze zal verdwalen in het bos!!!
deuren dicht de hele zomer???? nee dat gaat niet,

wie weet raad?
dinsdag 7 april 2009 - 21:39
an

An

hoi Corrielat,
Je moet doen wat je zelf het beste vindt of naar een pension,en de hele vakantie
zonder kat of haar toch nog even laten wennen aan het tuigje mischien samen een stukje lopen net als een hondje en op schoot nemen met tuigje om zodat ze het minder eng gaat vinden,even met haar spelen en tuigje omlaten.

Maar als dat allemaal niet helpt,zie je zelf het beste wat je moet doen.
Het is allebei zielig je kat achterlaten in een pension,of aan dat tuigje ,maar misschien vindt ze het na een tijdje niet zo erg meer.

veel succes er mee,ik zelf zou kiezen voor mee nemen,

gr an
dinsdag 7 april 2009 - 22:20
Thuja49
dinsdag 7 april 2009 - 23:49
Thuja49

Thuja49

Veel mensen kiezen er tegenwoordig voor om hun hond of kat mee te nemen op vakantie.
Dat is - wanneer het type vakantie dat toelaat - natuurlijk prima
Bij sommigen gaat het heel makkelijk en is het heel leuk , maar ik vraag me af of ze dat dan van jongsaf gewend zijn .


[afbeelding verwijderd niet-https]

Over het algemeen is het beter om katten niet mee op vakantie te nemen, maar in hun eigen omgeving te laten. Een lange reis en een volkomen nieuwe omgeving veroorzaken behoorlijk wat stress bij een kat. Natuurlijk zijn leeftijd en karakter van het dier ook belangrijk. Een jonge speelse kat zal in zo'n situatie minder problemen hebben dan een oud, meer in zichzelf gekeerd dier.

Ik zou zelf niet goed weten wat te doen met m'n kat mocht ik met verlof gaan ( meenemen of niet ? ) t'heeft zo z'n voor - en nadelen

groetjes
thuja
woensdag 8 april 2009 - 00:16
Matabish

Matabish

Als het een knuffelkat is zou ik aanraden van haar mee te nemen.
Aan het harnas went ze op den duur wel.
Wij zijn verschillende keren met de wagen naar Spanje op vakantie geweest met onze 'Coquette', een siamese poes.
Wanneer die maar op mijn schoot mocht zitten was ze overal tevreden.
Maar die hadden we, van jongsaf, wel gewoon gemaakt om met een harnas te wandelen.
Bovendien zijn siamezen méér gehecht aan hun baasjes dan aan hun thuis.
Als je poes erg aan jullie gehecht is, neem haar dan mee.
Maar als ze nogal onafhankelijk is kan je haar even goed op pension doen, al zou ze dan wel wat van jullie kunnen vervreemden.
Jij kent je poes het best hé Corrie, ga dus maar op je gevoel af, da's altijd het beste.

Groetjes,
Matabish.
woensdag 8 april 2009 - 01:12
Thanja

Thanja

Wij gaan dit jaar voor de tweede keer in de meivakantie met de honden en katten op vakantie. Wij hebben een huisje gehuurd met veel grond eromheen en weinig verkeer, buren enz.

De katten zijn bij ons meer 'baasgebonden' dan 'plaatsgebonden' (en dan vooral aan hun echte baas, mijn partner). De katten 'luisteren' ook naar hem en de katten blijven redelijk in de buurt. De katten hebben een chip en een bandje met penning.

Voor de hond ken ik wel enkele trucjes om een hond aan iets te laten wennen (tuigje, follow-me, rugzak enz): als het een kat is die van lekker eten houdt, dan het tuigje om doen en heel erg lekker eten geven (vis, kaas oid). ALs je een hele speelse kat hebt, kun je het tuigje om doen en dan heerlijk gaan spelen met de kat. Bij honden is de theorie dat de hond het tuigje associeert met iets leuks, waardoor na verloop van tijd het tuigje staat voor iets positiefs.

Ik weet niet wat beter is: meenemen of thuislaten...

Groetjes.
woensdag 8 april 2009 - 09:47
LauraK

LauraK

Hallo Corrie,

Een lastig dilemma voor jullie! Zou het mogelijk zijn een ren o.i.d. te bouwen voor
de kat, zodat hij (of zij) toch bewegingsvrijheid heeft?
Ik heb op een camping wel eens gezien dat mensen hun katten met een tuigje aan
een lange lijn (die aan beide uiteinden vastzat in de grond) vast hadden gemaakt,
zodat de katten wel heen er weer konden lopen. Ik had daar zelf zo mijn twijfels bij,
want het leek me dat de katten zichzelf maar al te gemakkelijk zouden kunnen wurgen.

Is de kat trouwens wel gechipt? Mocht hij/zij dan onverhoopt toch ontsnappen, dan
is het dier wel makkelijker met jullie te herenigen. Ik zal je zo even een pb'tje
sturen met een link naar een kattenforum, waar misschien ook iets hierover te vinden
is. Zoniet, dan kan je de vraag daar eventueel ook stellen.

Groeten van Laura.
woensdag 8 april 2009 - 10:39
annis

Annis

Onze vorige kat ging altijd mee op vakantie(Camping als katten werden toegestaan) ook naar het buitenland.
Ze was gechipt en ingeent. Het was voor haar geen probleem om aan een kattentuigje te lopen dit deed ze al van jongs af aan. Ik moet er wel bij zeggen dat deze kat doof was en geen last had van schelle geluiden waarvan een kat nog wel eens kan schrikken.
Onze huidige katten blijven gewoon thuis die zijn al gestrest als ze de auto zien. Een van onze zoons past dan op en geeft ze eten en hun dagelijkse knuffel.
Over het algemeen is een kat het liefste thuis maar als het niet mogelijk is dan is meenemen een optie. Maar je moet kijken wat je zelf het prettigst vindt.

Ann
woensdag 8 april 2009 - 12:18
corrielat

Corrielat

Hallo,

Ik heb vandaag een hondenbench gekregen, waar ik mijn kat in kan doen als de kleinkinderen komen.
Voor de rest van de tijd laat ik hem binnen, zelf letten we natuurlijk op dat er geen deur openstaat,
Toch wil ik hem ook aan het tuigje laten wennen zodat hij eventueel ook eventjes buiten kan zijn,
Ik hoop dat hij het daar naar zijn zin zal hebben,
anders laat ik hem de volgende keren thuis zodat de buren hem af en toe knuffelen en eten geven,

Bedankt voor jullie tips.
woensdag 8 april 2009 - 21:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon