menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ben blij

Ga naar meest recente reactie

an

An

ik ben blij dat ik na twee weken weer schrijven kan en zo en achter de computer kan op dit form ik miste het.
ruim 2 weken geleden kon ik bijna niets meer met mijn rechter pols (hand).
heb een slijm beurs ontsteking aan mijn rechter pols en ik ben ook rechts ,het deed zo zeer ik kon niks geen brood smeren niks,niet typen niet schrijven enz. met mijn hand in een brees en pijnstillers slikken ,en veel rust houden met mijn pols.
nu moet ik nog rust houden maar het gaat weer een beetje vandaar dat ik weer gelijk achter het tuin form zit ik miste mijn tuin vrienden en de gezelligheid er op met alle vriendelijke woorden .
dus ik ben ook weer terug.
gr, an
vrijdag 24 november 2006 - 20:41
Tine

Tine

Arme An.
Forceer niets want dan duurt het nog veel langer voordat je van de ontsteking afbent.

Tine.
vrijdag 24 november 2006 - 20:44
ines

Ines

Veel beterschap gewenst!
vrijdag 24 november 2006 - 21:19
an

An

tine heb jij er ervaring mee dit is de eerste keer dat ik dit heb , ze zeggen teggen mij het zelfde (mijn buren) an het kan nu wel minder zijn maar kijk uit ,als je hem weer teveel gebruikt komt het net als van de week terug dat je niks meer kon.
weet jij of dat zo is.?
gr an
vrijdag 24 november 2006 - 21:24
an

An

bedankt tine en ines voor jullie berichtjes.
gr, an
vrijdag 24 november 2006 - 21:25
Bowie

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 24 november 2006 - 22:46
an

An

dank je tania
gr an
vrijdag 24 november 2006 - 22:57
Tine

Tine

An, ikzelf heb het gelukkig niet gehad maar mijn zusje heeft een slijmbeursontsteking in haar schouder en loopt er al een paar jaar mee. Ze komt er niet vanaf. Een beetje is het haar eigen schuld maar als je kinderen hebt, moet je wel wat in de huishouding doen en dan forceer je het ook. Probeer daarom met je arm zoveel mogelijk rust te houden.

Sterkte.
Tine.
vrijdag 24 november 2006 - 23:13
Merel

Merel

An, welkom terug en niet teveel ineens typen nu

Merel
vrijdag 24 november 2006 - 23:16
an

An

tine dat wat jij zegt hoor ik wel vaker , ook over injekties en net wat je zegt met kinderen moet je wel ik heb er 3 ,ik gebruik sins 3 dagen weer mijn rechterhand , moest daarvoor alles met links doen valt ook niet mee , de kinderen sneden me vlees , kon ampers mijn broek omhoog krijgen enzo om mijn knoop dicht krijgen ga maar door,
gr an
vrijdag 24 november 2006 - 23:22
an

An

merel ik zit er al van 9uur achter met tussen pauze, dus net wat je zegt veel te lang als je niet te veel mag doen maar nu ik er weer achter kan op dit form ben ik erg blij, dit form werkt erg verslavend met al die leuke dingen en planten er op , en al die lieve mensen.
maar ik zal er een eind aan breien en even stoppen met computeren voor vandaag en voor iedereen straks weltrusten.
gr an
vrijdag 24 november 2006 - 23:26
andre

Andre

an

blij dat je terug zijt, maar doet het stillentjes aan rust maar goed

andre
zaterdag 25 november 2006 - 00:28
lacegarden

Lacegarden

et op, ik heb het ook gehad, en wat men zegt is juist: het kan weerkomen en het blijft, het wordt als chronisch ik heb het soms dat ik gewoon niets kan doen
maar laat je nog niet te vlug ontmoedigen, je weet het nu
een verwittigde dame is er 2 waard
zaterdag 25 november 2006 - 11:36
Adrienne

Adrienne

Oei An

Da is niet zo best oppassen of je moet onder het mes !!!!
Echt t' is geen grapke salle.
Je moet je echt in houden voor het te laat is.
zaterdag 25 november 2006 - 15:46
julia

Julia

an dat is mij ook over komen en ik liet mijn handwerk niet liggen bleef maar door doen
en dan een opperatie ik kan nu wel mijn handwerk terug nemen maar niet lang
an een goede raad veel rusten


spoedig herstel
zaterdag 25 november 2006 - 16:01
an

An

bedankt voor jullie goede raad ik zal er zeker aan denken en doen,ik kan nu weer meer als de laatste 3 weken maar met sommige handelingen doet het nog zeer lang typen (comp.)en andere dingen .(trekt van mijn pols naar mijn hand toe)
maar als het minder is ,gaat het toch weg.(is het toch over).
ik ga maandag even afspraak maken met de dokter voor hoe en wat en hoelang ik die brees nog moet dragen.
gr an
zaterdag 25 november 2006 - 18:58
an

An

ik wist niet dat je dan geopareerd moest worden ,
dan kijk ik helemaal wel uit want daar ben ik bang voor.
ik dacht dat er alleen injecties voor waren.
gr an
zaterdag 25 november 2006 - 19:02
Adrienne

Adrienne

ha, ik zei toch dat het geen grapje was !!!!
Verzorg je nu maar goed
zaterdag 25 november 2006 - 19:11
an

An

ik ken het ook niet ik heb alleen maar over slijmbeurs in schouders gehoord,ik wist niet dat je er aan geopareerd kon worden ,ik typ nu met mijn zere hand en goede maar ik voel het wel , maar omdat het veel en veel minder was dacht ik van ach nu gaat het van zelf wel over en ik kan zoetjes aan weer alles doen, ik voelde me gewoon gehandicapt dat je alles met een hand moest doen ,en ik ben ook rechts en het zit ook rechts. ik neem bijna ook geen pijnstillers meer in ja snachts omdat ie niet wou liggen zoals ik wou ,dan deed ie weer zeer,maar niet meer zo als vorige week,gaat nu vier en halve dag goed.
gr an
zaterdag 25 november 2006 - 19:19
Adrienne

Adrienne

Houden zo An !!!
Zeker op tijd mee rusten, hoor mij presies of ik zijn de kalmte zelf
zaterdag 25 november 2006 - 19:50
an

An

jij dus ook niet jij gaat ook gewoon door,en nu vooral dat de knutseldagen voor de deur staan , en op school helpen,en jij dan met je bedrijf kan je toch ook niet stil zitten.
gr an
zaterdag 25 november 2006 - 21:48
Leentje

Leentje

An,

Ontstekingsremmers, rust, beweging doseren en misschien oude hulpmiddeltjes (toco-tholin, paardenbalsem enz.) Anders blijft het inderdaad opspelen. Misschien het advies of behandeling vragen van een osteopaat.
Ik heb een maand terug wel een borstspierontsteking gehad met te lang (uren ) aan de computer te zitten. Gecombineeerd met een bronchitis was dat absoluut niet leuk. Dan bovenop heb ik nog een gesubluxeerde rib (denk ik ) van het hoesten. Hoe erg en vervelend ook, er zit niks anders op dan naar je lichaam te luisteren!

Veel beterschap!
Groetjes,
Leen
zondag 26 november 2006 - 11:52
an

An

leentje ik heb ontstekings remmers brufen 600.
maar ik heb ook nog last van een rib net als jij van hoesten na een zware verkoudheid.
bedankt voor je advies.
gr an
zondag 26 november 2006 - 14:06
an

An

die bruffen moest 3 keer per dag ,maar ik slik ze bijna niet meer omdat ik er minder last van had omdat ze zo slecht zijn voor je maag ,aangezien ik ook maagbeschermers slik voor mijn maag door de stress. maar ik weet dus niet of ik gewoon 3 x per dag moet door gaan ook als het iets minder wordt .mijn jongste kwam vanmorgen in ons bed ze kwam tegen mijn hand aan en bewoog hem daarom verkeerd (door in bed te ploffen) iets te ver ik ging door de grond heen dus weg is het niet ,maar typen gaat wel.
ik heb gister ook niks ingenomen ,kon voorheen zelfs mijn kopje koffie niet eens op tillen ,maar als iets te zwaar is ook nog niet,bv emmer met water.
gr an
zondag 26 november 2006 - 14:23
Leentje

Leentje

An,

Mijn huisarts zegt altijd begin je met ontstekingsremmers, genre ibuprofen, voltaren, feldène, doe je een kuur. Dus de eerste keer twee tabletten en dan vervolgens een week lang één tablet (dit geldt voor feldène) Indien het dan nog niet helpt, dan moet je toch stoppen, daar het dan verder toch niet zal helpen. Ook geen hogere dosissen nemen, beter dan combineren met een zuivere pijnstiller (dafalgan of zoiets)Indien je last hebt van je maag kan je beter liotabs nemen, deze moet je onder je tong leggen en smelten in je mond, ze zijn minder maagbelastend.
In ieder geval eigenlijk niet den éne dag wel en den andere niks innemen, dat schijnt niet de methode te zijn. Bij mij is het ook zo dat bij sommige ontstekingen, de feldène of ibuprofen werkt en bij andere ontstekingen niet. Weet ook niet waarom. Is heel vervelend.

Ontstoken slijmbeurzen, dacht ik zijn gekend, dat ze niet zo gemakkelijk te genezen zijn. Het geneesmiddel kan er niet zo gemakkelijk bij geraken dacht ik, omdat het ook ingekapseld zit. Daarom inderdaad dikwijls injecties rechtstreeks in de slijmbeurs.

Immobiliseren is inderdaad ook niet slecht zeker terwijl je je dagdagelijkse werkjes uitvoert. Dit is vooral preventief, om je inderdaad tegen nog meer pijn en verkeeerde bewegingen te beschermen. Anders beland je in een viscieuze cirkel.
Ik zou toch overwegen om naar een osteopaat te gaan. Die mannen kunnen echt héél veel.
Tegenwoordig hoor ik ook niet anders meer als: "Heb je al Zweedse kruiden geprobeered?" Blijkbaar helpt dat tegen alles. Doch wat niet baadt, niet schaadt. Ik heb het in ieder geval gelegd op die borstspier, het stinkt wel verschrikkelijk hoor!
Succes!

Groetjes,
Leen
zondag 26 november 2006 - 18:59
an

An

bedankt leen voor je goede advies,ik ga kijken wat ik er mee kan doen,maar wat is immobiliseren,en osteopaat.
gr an
maandag 27 november 2006 - 18:03
Tomateboer

Tomateboer

Ik ben misschien wat laat maar ik ben blij dat je terug kan schrijven en typen.
grt
Angelo
dinsdag 28 november 2006 - 07:48
Nigella

Nigella

laat gezien
beter laat dan nooit je courage en alle goeds toe te wensen
dinsdag 28 november 2006 - 09:16
an

An

dank jullie wel allemaal,voor jullie adviezen,en goede wensen.
gr an
dinsdag 28 november 2006 - 13:33
Leentje

Leentje

An,
Immobiliseren, betekent, zodanig inzwachtelen of ingipsen of iets doen waardoor het niet meer mobiel is, dus niet meer kan bewegen.

Een osteopaat is iemand die zowel fysiotherapeut als manuele therapeut als kraker tergerlijkertijd is.
zij werken steeds vanuit het totaal beeld. Je kan bv. bij een osteopaat gaan o.w.v. pijn in de schouder en hij riskeert aan je teen te beginnen.
Is duur 60€ per consult. De mutualiteit betaalt slecht 4x /jaar terug en dan nog maar 10€ per keer of zo.
Doch bij hen moet je soms maar drie maal gaan en je bent er vanaf!!
Ben al dikwijls geholpen geweest door hen.
Als je zegt waar je woont (privé berichtje)zal ik eens zien of ik een goede voor je kan vinden.

Groetjes,
Leen
dinsdag 28 november 2006 - 14:37
ulanka

Ulanka

Hallo Leentje,

Heb net hier je berichtje aan An gelezen, en schrok toch wel over de prijs die je opgeeft voor
de osteopaat nl. 60 euro per beurt !!!
ikzelf ben jaren in behandeling geweest bij 2 osteopaten voor de behandeling van een schoudergewricht. Dit is nu allemaal achter de rug dank zij een operatie, maar heb eerst cortisone-
spuiten gehad, wat ik nooit meer zou doen, allemaal vergeefse moeite !!!
Ik heb nooit meer dan 17,5 euro per beurt /half uur betaald en kreeg daar dan nog 10 euro van de
mutualiteit van terug !!!
Woon je in Nederland misschien, ik weet dat het daar wel duurder is, maar zoveel verschil ???

Aan An wens ik veel beterschap toe, ik weet hoe vervelend het is als zelfs al een kop koffie te
"zwaar" is en je de pijn moet verbijten !!
Sterkte

Ulanka
dinsdag 28 november 2006 - 15:31
an

An

leen
ik gebrik al een brees waardoor ik mijn pols minder gebruiken kan, en voor die osteopaat heb ik nu even geen geld maar ik zal het onthouden.
gr.an
dinsdag 28 november 2006 - 15:32
Leentje

Tekst aangepast

Leentje

Ulanka,

Zonder afbreuk te willen doen aan de mensen waar jij bij gaat. Maar zijn het dan wel echte osteopaten. Ik bedoel die een meerderjarige opleiding osteopathie gevolgd hebben en een "echt" diploma hieromtrent? Ik weet dat er ook kinesisten zijn, die osteopathie bijstuderen, maar in zeer verkorte vorm. Misschien zit daar het verschil?? Doorheen de jaren ben ik ook bij verschillenden geweest, doch ik denk niet dat ik ooit onder de 40€ betaald heb!!! Ook is één beurt altijd een uur. De eerste keer 2 uur.
Door een ontsteking aan het schoudergewricht heb ik ooit 2 jaar mijn arm maar half kunnen gebruiken. Ik kon bv. niet eens mijn BH op mijn rug vastmaken. 18 x kinesitherapie, ontstekingsremmers hielp allemaal niet. Cortisonen injecties wil ik niet. Als ik daar éénmaal mee begin weet ik niet waar het gaat stoppen.

Uiteindelijk ( geld speelt toch altijd mee) toch opnieuw naar de osteopaat. En voila in 3 beurten er weeral vanaf.
Dat vind ik ook een beetje raar, dat jij zo dikwijls naar een osteopaat moet gaan. normaal stellen zij dat in een aantal beurten er resultaat zou moeten zijn. Indien geen resultaat concluderen zij ook dat zij weinig verder kunnen doen aan het probleem. Zo een beetje als een acupuncturist.
Ik zelf heb het Ehlers-Danlos syndroom, van ontstekingen en dergelijke kan ik, spijtig genoeg,echt meeklappen. Het zou handig zijn moesten er hier goede osteopaten wonen die ook maar zo weinig vroegen.
Ik woon niet in Nederland hoor, maar in de Kempen.
An,
Ja dat bedoelde ik met die immobilisatie, die brace die je al hebt. Dat is niet zo slecht ter bescherming DOCH je riskeert dan weer teveel te doen, oppassen dus!

Groetjes,
Leen
dinsdag 28 november 2006 - 17:23
an

An

ik ben mijn brace vandaag vergeten om te doen ,moest op school helpen muffins bakken toen had ik wel iets last toen heb ik een brufen 600 ingenomen en heb nu om 20.30 uur nog niet veel last. het verschild per keer.
en vrijdag ga ik even naar de huisarts ervoor hoe en wat verder.
ik hoef mijn brace alleen te gebruiken bij als je iets doen en met rust mag ie af nu heb ik hem ook nog niet om met typen.
gr. an
dinsdag 28 november 2006 - 20:38
sylvain

Sylvain

Beste An het is de rechter pols oppassen ge hebt ermaar een ,(grapje) ik heb het ook voor gehad de kino heeft er een paar dagen aan het werken geweest resultaat noch meer pyn dan ben ik in leuven op cosultatie geweest en eerst een braise maar ge kent die tuinmannen en vrouwen niet stilzitten terug geweest na een mand en het resultaat was opereren snapje van om en by de 4cm dag hospitalisatie s, morgens binnen en na middag naar huis veertin dagen rustig zyn en probleemen zyn volledig weg, en echt An geen bang hebben is plaatselyke verdoofing maar niet wachten er mee laten opereren en de zorgen zyn na een dag eigenlyk van de baan DOEN An groetjes en laat iets weten daaaaaggggg
dinsdag 5 december 2006 - 23:04
an

An

hoi sylvain
ik ben afgelopen week naar de huis arts geweest brace netjes om ik droeg hem twee dagen al niet meer omdat het bijna niet meer zeer doet.
er zat een leerling die huisartssen praktijk haar kennis op doet , ik alles uitleggen dat ik de brace niet altijd om heb en dat het veel minder zeer deed .
ik vroeg ook heb ik nou een slijmbeurs ontstekking ,toen keek zij in de computer van mijn huisarts en zei dat ik een ontstoken pees had, ik vroeg toen wat heb ik nou u zegt een ontstoken pees en de assistente zegt een slijmbeurs ontsteking dat had ze of ook in de computer gezien of aan de huis arts zelf gevraagt.
ik kreeg geen antwoord ze was druk bezig, toen kwam mijn huisarts weer het kamertje in en ik stelde hem die zelfde vraag kreeg ook geen antwoord hij was te druk met de computer bezig om iets te zoeken wat ik nog meer vroeg, dus toen ik de kamer uit liep wist ik dus nog niet of ik nou het ene heb of het andere. misschien dat ik het morgen nog is ga vragen bij de assistente waar ik zelf bij sta moet toch een leeg potje inleveren voor een recept voor mijn man misschien dat ik dan meer weet.
lekker he ga je naar een huisarts en als je er uitkomt ben je nog niet veel wijzer had zelfs een briefje mee wat ik vragen moest,
dus sylvain ik heb er nu bijna geen last meer van ja met bepaalde bewgingen of stoten als je hand een beetje gedraaid is verkeerde beweging met stoten dan voel je het wel daar aan merk ik dat het nog niet over is maar voor de rest kan ik bijna weer alles doen.
ik zal er aan denken ,maar mij krijg niet zo ga voor een operatie,ik ben daarom blij dat ik er bijna geen last meer van heb.
gr, an
dinsdag 5 december 2006 - 23:22
sylvain

Sylvain

beste An ik zeg het nog meisje gemoet er geen bang van hebben, maar elke verkeerde beweging is er een te veel want gekwetst elke keer opniew die wond want zo moet ge dat bekyken binnen is dat gekwetst en ge doet dat elke keer maar erger worden maar ge gaat dat zelf onder vinden by onstekingen normaal moet uw huisarts uw bloedafnames doen en daar kan hy alzien of er een ontsteking is ik zit op deze moment ook met een par onstekingen zeggen ze in pellenberg ziekenhuis vandaag nu donderdag een andere klok in leuven by de neurochirurgen en dan zullen we het wel weten hoop ik , maar enfin An niet te veel pyn lyden voor die twee uur dat ge een beetje pyn hebt van een operatie en echt An gezyt er van af na de operatie maar ziet eerst maar wat de dokter zegt hy moet het normaal toch weten denk ik niet mvg daaaggggg
dinsdag 5 december 2006 - 23:37
an

An

ik moest het gewoon rustig aan doen , met mijn pols , en volgens de assistente ise een slijmbeurs ontsteking het zelfde ongeveer als een ontstoken pees , en niet te veel doekjes uit wringen, dus wel opletten.
verder niets zei ze vanmorgen.
en als hij heel zeer doet wat ie als bijna een week niet doet dan een brufen en mijn brace dragen
gr.an
woensdag 6 december 2006 - 12:03
sylvain

Sylvain

Dat is goed nieuws An raad van de dokter op volgen en alles zal wel goed komen de groetjes en niet te vlug zeggen het zal wel gaan rustig aan dat het altyd niet gaat als ge kinderen hebt he An maar het zal wel lukken daaaggggg
woensdag 6 december 2006 - 15:38
an

An

bedankt sylvain voor je goede raad , en ik zal zeker oppassen want als ik hem te veel gebruik zal het zeker weer terug komen zei de huisarts dus ik pas wel op.maar we gaan wel even dit weekend met de kinderen de kerst boom op tuigen .lekker gezellig weer.
gr. an
woensdag 6 december 2006 - 16:28
sylvain

Sylvain

laat het een leuke kerst periode worden An en dan met de familie zo gezellig rond de kerst boom en dan een 20cm verse sneeuw o wat zou het gezelig zyn groetjes An daaaaggg
woensdag 6 december 2006 - 16:38
an

An

ja sylvain dat mag van mij ook wel en ook die sneeuw ze zeggen dat er flink wat sneeuw zal vallen deze winter mij benieuwen. 30 cm mag ook wel hoor is ook wel leuk.wanneer ga jij hem op tuigen ?
gr. an
woensdag 6 december 2006 - 18:53
sylvain

Sylvain

het zal een van deze dagen zyn maar een van de kleinkinderen de ouste die wil niet dat de kerst boom staat voor st niklaas zodus ik denk voor het weekend heel andere sfeer in het huis en dan hier by ons is het elk jaar kerststallen tocht ik denk ongeveer een 15 stallen dat er buiten staan is per wyk of straat by ons is dat de straat, is mooi maar ook een drinkparty niet voor my want ik drink geen alcohool maar is toch tof om er tussen te zitten dan de straten zyn mooi verlicht de sfeer ten top dag An groetjes en verzorg u goed daaaggggg
woensdag 6 december 2006 - 19:42
an

An

nee sylvain dat zou ik ook niet willen voor st niklaas , dat doe ik ook niet ik vind die tijd is voor st niklaas en daarna voor de kerst.
maar wat leuk die kerststallen tocht ,ik ken dat hier niet alleen staat er een levende kerststal bij ons in 1 tuincentrum en voor de rest niet. heb wel 3 snoeren gehaald voor buiten verlichting voor in de tuin waarvan er een is voor mijn hangende kerst man lijkt het net of ie naar beneden klimt met een touw en daar kerst verlichting om.
maar als je wil maak even fotos van die kerststallen tocht en stuur mij een paar, of plaats ze op het form,en nee ik drink ook geen alcohol , heeeeeeeelllll soms en dan is het 1 wit zoet wijntje.
en veel plezier .
gr,an
donderdag 7 december 2006 - 09:04
sylvain

Sylvain

Awel An ik ga deze jaar foto,s maken van de kerststallen en de verlichchting eromenik ga ze door sturen en op het forum zetten maar is pas tweede kerst dag avondik ga het speciaal doen groetjes dag An
donderdag 7 december 2006 - 10:10
an

An

alvast bedankt sylvain ben benieuwd want bij ons hier ken ik het niet, wacht af.
gr an
donderdag 7 december 2006 - 10:20
Bowie

Bowie

Awel An ik ga deze jaar foto,s maken van de kerststallen en de verlichchting eromenik ga ze door sturen en op het forum zetten maar is pas tweede kerst dag avondik ga het speciaal doen groetjes dag An


Heb je al ergens die foto's gezet, Sylvain?
woensdag 3 januari 2007 - 14:36
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

neen tania ik ga proberen ze er vandaag noch op te zetten ik denk wel dat ze duidelyk genoeg gaan zyn maar er is veel volk komen kyken naar de kerst stallen tocht ze schatten toch een paar duizend mensen maar onze kerstal licht een 3km van het centrum en hebben toch verschillende mensen op bezoek gehad ze denken +-500tal dat is goed als ik ze er op kryg dan op deze plaats mvg
beste Tania ik heb maar een foto kunnen terug vinden en is noch niet perfect zou eigenlyk een proffesioneel toestel moeten hebben maar ik zet hem er toch maar op van de verlichting in een van de huizen in de straat



[afbeelding verwijderd niet-https]

Tania ik heb speciaal deze morgen noch foto,s gaan trekken van een paar stallen

[afbeelding verwijderd niet-https]



[afbeelding verwijderd niet-https]


[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Tania dit was onze kerstal [afbeelding verwijderd niet-https]


Tania spytig dat ik ze door de dag met licht heb moeten nemen maar met de flits is het niet goed maar dan hebt ge wel de lichtjes en nu maar een paar mvg daaagggg



woensdag 3 januari 2007 - 21:34
an

An

sylvain zijn mooie fotos was dat bij jou dat zie je bij ons niet ja wel in tuincentras erg mooi, is echt gezellig ,heb je gelijk het kerst gevoel erg bedankt om ze er op te zetten.
gr an
donderdag 4 januari 2007 - 12:52
sylvain

Sylvain

An dit zyn er maar vyf van de elf de andere hadden ze al af gebrokenmaar in het centrum van ons klein dorpje is er wel mooie kerst verlichting maar is moeilyk voor te fotograferen in een van onze nabuurige dorpje herk de stad(donk) daar zyn ze tot veertig stallen geweest daar kwamen ze met autobussen aan waren veel duizende bezoekers maar by ons doen we het noch in het klein met een paar duizend maar is ook plezant en nu maar hopen dat de winter eindelyk begint anders is het deze zomer gevaarlyk voor het ongedierte amaai ons plantjes dan by ons vliegen de muggen noch vrolyk ronden dat is niet normaal op een 4januari dag An groetjes
donderdag 4 januari 2007 - 14:51
Bowie

Bowie

Het zijn toch mooie foto's, zelfs in het daglicht. Worden die allemaal door de inwoners zelf gezet of komt het van de gemeente?
donderdag 4 januari 2007 - 16:12
sylvain

Sylvain

Beste Tania dit is ieder straat maakt zelf zyn ontwerp en zyn stal en dan hebben ze een tent voor de jenever drinkers of spek met eieren, zwarte pens enzo maar verder overal verschillend en dan tegen middernacht zyn er veel die geen sterren meer zienTania wy hadden in de zomer daar eens afgesproken voor die boomgaarden tocht maar toenis die wielerwedstryd daar tussen gekomen awel in die gemeente herk de stad (donk) en halen daar staan ongeveer 40stallenmaar is toch aan het af slankenelk jaar minder en minder stallen en is dan ook volledig auto vry maar dat is ook weeral voor by en nu op naar de eerste mei dan is het in bokryk planten dag is ook enorm groot staan dan veel nieuwig heden maar dat is noch even eerst dan de winter dag Tania groetjes
donderdag 4 januari 2007 - 22:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon