4 Vaste medewerkers kosten voor het stad ...
functie zijn als volgend:
1 Klusjesman
1 Tuinarbeider (op de moestuin en kruidentuin)
1 Opvoedster/begeleidster
1 Verantwoordelijk / concierge/ .....(karl)
Vrijwilligers blijven komen ..helaas is dit al heel sterk vermindert tegenover vroeger, en dan heb ik het niet over instanties die mensen tewerkstellen op de KB ,maar over kinderen vanaf 10 jaar en jongeren.....( Ik stam nog van de oude generatie daar ....)en van een nieuwe generatie vrijwilligers kan je niet echt spreken...
Probleem bij stad antwerpen is dat er moet geinvesteerd worden in :
- een keuken waar we kaas en brood mogen verwerken net als onze geiten en koeienmelk ...de keuken die we nu hebben is afgekeurd door de voedselinspectie en voldoet niet aan de normen die een keuken moet hebben ...
-Een restorering van het gebouw waar ik mijn tuintje heb ...dit gebouw is voor de volledige bovenverdieping bouwvallig verklaard...
-reken daar de kosten van:
--5 Geiten
--3 Koeien binnen 2 maand (+2)
--1 varken + 11 Biggen
--19 Witte schapen van de oude kudde
--7 Witte schapen van de nieuwe kudde
--12 Zwarte Queqqant schaapjes
--Talloze eenden,ganzen en kippen
en De duiven, muizen , eksters en Kauwtjes ..... scharrelen ook wel eens wat mee
Sponsers????geen idee ...zal dit eens navragen ....
kinderboerderij verdwijnt niet ,Wat ze willen doen is privatisering en dit gaat vele gevolgen hebben voor zowel vrijwilligers als instanties als bezoeker als scholen .....
Wss zullen ook de jobs van de medewerkers sneuvelen ...Karl vertrekt over 3 Jaar op pensioen de volgende 5 jaar later en daaropvolgend 5 jaar later de 2 anderen....
Het probleem dat het stad heeft is ...ze zijn op zoek naar een vervanger vvoor boer karl ...
Maar Probeer eens iemand te vinden die zowel van ALLE aanwezige dieren verstand heeft EN sociaal EN educatief verantwoord kan werken ....EN....
Politiek moet je niet vertrouwen ..ik heb andere dingen gelezen en gezien met mijn ogen ....