menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grote KIP

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy


Ach, mijn grote KIP is zo ziek........
Het is een hele mooie witte Leghoorn met een hele mooie dikke vracht aan veren en een brede staart, zo mooi, en sinds gisteren zit ze helemaal in elkaar, komt met moeite van haar stok, eet wel wat en drinkt heel veel.....

Als ze morgenvroeg niet beter is, ga ik snel naar de VET met haar.....
ze is altijd zo levendig, staat al te wachten als ik met korrels aankom.......

ik vrees het ergste.........
woensdag 2 maart 2011 - 23:11
marero

Marero

zeker doen zenne, ik ken niks van kiekens maar dat ziet er nie goed uit
woensdag 2 maart 2011 - 23:18
Adrienne

Adrienne

oohjee, toch geen bevrozen kam hé, want daar zijn ze niet goed van !!!
donderdag 3 maart 2011 - 00:49
cetinel

Cetinel

oei,da klinkt inderdaad niet zo best,en bevroren kam,daar is het nu toch niet koud genoeg voor denk ik.sterkte met je kip.
donderdag 3 maart 2011 - 07:19
zourky

Zourky

Een kip is gevoelig voor de ziekte coccidiosis,en ook wormen is gemakkelijk te genezen de dierenarts zal een poeder geven op te lossen in haar drinkwater en na een paar dagen is ze genezen,hoe sneller je start met de behandeling hoe beter en indien je niets doet gebeurd het onvermijdelijke.
groetjes Richard
donderdag 3 maart 2011 - 07:33
rialle

Rialle

Ach die arme kip! Ik hoop dat ze snel beter wordt!

Groetjes Rialle
donderdag 3 maart 2011 - 08:26
minouke

Minouke

kijkt eens goed onderaan de kip, bv haar buik, of de plekken die je zo niet goed kunt zien;

verleden jaar heb ik iets akelijks meegemaakt.
Ons haantje Pino lag ook al een ganse dag wat lusteloos en toen ik hem opnam zat er onderaan de buik een groot gat vol met maden
Hij moet ergens (of hoe?) een wonde gehad hebben of een beet weet ik veel en daar maden in gekomen.
En dat gaat erg vlug want de dag ervoor had ik hem nog opgepakt en niets gemerkt.
Er was nog maar 1 oplossing voor Pino
donderdag 3 maart 2011 - 09:15
marero

Marero

oei als ik dat zo lees....vlug naar de dierenarts zenne mandy als ze vandaag nie beter is hé
donderdag 3 maart 2011 - 10:33
Mandy

Mandy

Ik ben vanmorgen vroeg naar de dierenarts geweest.....


Ze had buikvliesontsteking en ze heeft een injectie gehad.....
donderdag 3 maart 2011 - 16:00
cetinel

Cetinel

hopelijk knapt ze snel op.
donderdag 3 maart 2011 - 16:54
Gehenna

Gehenna

Dat ze maar snel geneest! Ik duim alvast
donderdag 3 maart 2011 - 17:19
Mandy

Mandy


Neeeeee ze knapt niet op, ze heeft een injectie gekregen.....
donderdag 3 maart 2011 - 19:51
Mandy

Mandy

Ze bleef daar en ze was na de injectie binnen 2 minuutjes gestorven......



. ach man, zo ....erg..... ze was zoooo mooi..... en ze legde zo goed.......
donderdag 3 maart 2011 - 19:52
Gehenna

Gehenna

Ach wat erg !
Dat is nooit leuk maar soms kan het niet anders. Allé zeg ik moet er zelf om huilen ...
donderdag 3 maart 2011 - 20:18
Mandy

Mandy

Ze was 3 jaar oud, legde goed, was prachtig om te zien, sneeuwwit.... en samen met haar vriendinnetje had ze het reuzefijn....... en de kleine witte kip mist haar, ze loopt maar rond, trapje op, trapje af...... bah wat ellendig.......







.
donderdag 3 maart 2011 - 20:21
Adrienne

Adrienne

oooh spijtig, maar misschien voor je kipje beter zo hé
Buikvliesontsteking is zelfs voor ons gevaarlijk.
Dus hoe erg moet het dan wel niet zijn voor zo'n kipje.
Sterkte want je laat toch nooit graag een diertje gaan hé.
donderdag 3 maart 2011 - 21:33
cetinel

Cetinel

oooooh! sorry had het verkeerd verstaan,dacht een injectie om beter te worden....
ze is ingeslapen...sterkte
donderdag 3 maart 2011 - 21:40
marero

Marero

alleee wat erg sterkte meid en geef dat klein kipke een aike over haar bolleke van mij
donderdag 3 maart 2011 - 23:14
rialle

Rialle

potverdikke wat een ellende! Sterkte voor jou en geef dat kleine kipje maar wat meer aandacht nu ocherm.

Groetjes Rialle
vrijdag 4 maart 2011 - 08:19
Sarah

Sarah

Och, jammer hoor.

Veel sterkte.

Groetjes Sarah
vrijdag 4 maart 2011 - 10:42
zourky

Zourky

Hoe kan de dierenarts weten dat het buikvlies ontsteking is,en dan maar direct laten inslapen zonder iets geprobeerd te hebben van medicijnen.Twee jaar geleden had ik een zieke kip het was meer al een half dode kip ze at niet meer,dronk nier meer,kon zelfs niet meer lopen,en heel mager,ik probeer altijd of er niets zou helpen van medicijnen,ik had nog antibiotica pillen heb zo één in vier gebroken en een stuk gemengd in een papje van vogelzaad gemalen met een elektrische koffie molen tot bloem en dan in een spuit maar een grote daar een stuk cilicone darmpje op zodat ik het in de krob van de kip kon spuiten vier dagen heeft ze het gehad,diezelfde kip loopt nu nog rond,eieren leggen doet ze niet meer ze is te oud ( 10 jaar) maar nog gelukkig.Al dikwijls heb ik vogels genezen,ik zeg niet dat het altijd lukt,maar toch eerst iets proberen.
groetjes Richard
vrijdag 4 maart 2011 - 14:10
zourky

Zourky

Dat slangetje is voor de kip zoals een regenworm,het is heel soepel,het moet wel in de slokdarm niet in de luchtpijp,voor mijn vogels heb ik een kropnaald,is een naald wat gebogen en eindigd op een bolletje dus geen punt,te bestellen bij een apotheker,en dient om het zelfde medicatie en voedsel
vrijdag 4 maart 2011 - 16:57
Mandy

Mandy

De dierenarts kon dat zien omdat ze sinds twee dagen allemaal een lichtgele/witte vloeistof verloor. Hij zei dat het een zodanige ontsteking was dat het ei niet kon stollen vandaar die vloeistof en dat hier geen medicijn tegen was......

antibiotica zou niet helpen.....












.
vrijdag 4 maart 2011 - 20:04
Mandy

Mandy

Ik heb vanmiddag de grote ren opengezet en de kleine Leghorn kon lekker in de tuin scharrelen, samen met het aanwaaier Welsummertje. Samen hebben ze lekker door de tuin gestruind, ik had een stuk omgespit dus er waren wormen zo maar voor het oppakken........ze genoten samen....
Vanavond ging ze alleen zo weer de ren in, wat mais en op de stok en het Welsummertje stapte het tuinhuis binnen om te gaan slapen.....

Morgen weer eens proberen.....










.
vrijdag 4 maart 2011 - 20:08
rialle

Rialle

Fijn, dan hebben ze een goede dag gehad met een lekker wormenmaaltje, en wat afleiding.
Is Welsummertje ook een kip?

Groetjes Rialle
zaterdag 5 maart 2011 - 14:13
Mandy

Mandy

Ja, een Welsummer is een bruintje met een heel mooi patroon, het ras komt uit de buurt van Welsum aan de IJssel......ze legt elke dag een klein bruin eitje....













.
zaterdag 5 maart 2011 - 15:28
Rita1960

Rita1960

Oh Mandy,, wat jammer van je kip..



zondag 6 maart 2011 - 18:00
Mandy

Mandy


Dat heb je met dieren he... Dat is het enige grote nadeel van het hebben van dieren.......... dat blijft moeilijk.....











.
zondag 6 maart 2011 - 19:46
Rita1960

Rita1960

ja.. ik weet er ook alles van..
zondag 6 maart 2011 - 19:54
Mandy

Mandy


mensen is NOG moeilijker.....
zondag 6 maart 2011 - 20:31
Rita1960

Rita1960

ik ook..
zondag 6 maart 2011 - 20:45
Pistachio

Pistachio

Jammer van je kip, ik weet niet hoe oud kippen kunnen worden maar ze heeft het vast goed bij je gehad. Sterkte met je verlies. Ik zeg altijd "het verdriet dat je hebt bij het verlies van een geliefd dier is de prijs die je betaalt voor hun gezelschap" en die prijs is het elke keer weer waard vind ik. Slaapwel kipje.
maandag 7 maart 2011 - 14:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon