menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De bosrand

Ga naar meest recente reactie

an

An

wie kan die site de bosrand staat op het info van waaralles staat maandkalender en zo.
wie heeft daar ervaring mee.
want er staan leuke dingen op zoals dakpannen maken, kaarten maken,scrapboeken en nog veel meer.
wie kopmt daar ook op en heeft zich daar ingeschreven ,durf dat niet zo goed. maar lijkt me wel leuk krijg je 2 maandelijks een mail met allemaal hobby ideen toe gestuurd
donderdag 11 januari 2007 - 11:01
Tine

Tine

Ik heb wel eens op hun site gekeken maar er verder niets bij gedaan.

Tine.
donderdag 11 januari 2007 - 12:44
stekeltje

Stekeltje

misschien even bij Kurt informeren?
donderdag 11 januari 2007 - 13:35
Adrienne

Adrienne

An,
Mag je zeker doen !!!
Ik ben er al twee jaar en krijg telkens de nieuwsbrief.
Is een leuke als je van je bloemen en plantjes houdt.
Mooie bloemstukken en vele crea voorbeelden.
Oppassen is ook weer verslavend
Ben nog niet in hun tuin geweest maar ga het dit jaar
proberen is niet ver van Kurt vandaan.
Ha, zal een héééél lange dag worden hé.
Allez als ik bij Kurt weggeraak
T'is daar ook vree groot, en den deze moet alles
gezien hebben of is niet content hé.
donderdag 11 januari 2007 - 14:42
an

An

lijkt mij ook leuk ook die dakpannen en zo en scrappen en noem maar op, hij was toch gratis ik durf dat niet zo gauw, zit jij ook daaar op dat form,
ja ik kan allleen maar kijken naar kurt zijn tuin jij woont dichter bij,nou als jij een tijd niet op het form komt dat weet ik dat je bij kurt ergens in de tuin van kurt de weg kwijt bent geraakt,succes.hahahaha
gr,an
donderdag 11 januari 2007 - 15:40
Adrienne

Adrienne

Hoi An,

Die nieuwsbrief is gratis net als die van tuinadvies.
Mag je gerust voor inschrijven.
En mijn weg kwijt zijn in Kurt zijn tuin
Wa's da maar waar dan had ik hem al in t'echt kunnen bewonderen.
Ik ben wel van Geel hé en da is een serieus tripke van Kurt en de bosrand.
Dus ..... hopen dat het er in het nieuwe jaar eens van komt
donderdag 11 januari 2007 - 17:31
an

An

adrienne
ligt dat zo ver uit elkaar dan?
hoelang moet je daarvoor dan rijden in uren gerekend.
gr. an
donderdag 11 januari 2007 - 18:42
Adrienne

Adrienne

Ha, da'k het verdorie niet weet.
Ben eens naar Gent geweest met de trein en da was ook 2 1/2.
Ik denk met den auto ook.
Oh, en .... bibie neemt alternatieve wegen hé, nooit autobanen
Da's te saai, ik moet veel gezien hebben hé.
vrijdag 12 januari 2007 - 15:28
an

An

waar is jou woon plaats dan . jij woont toch in geel .
gent ligt toch meer boven in.
wij zijn eens naar menorca geweest en daar zaten 2 mensen uit sintnicolaas heb ze nog een geprobeert te bellen want ik wou ze fotos toesturen die ik had gemaakt,maar kreeg ze nooit te pakken,volgens mij was het telefoon nummer ook niet goed.
ben alleen maar in nederland geweest en ook niet eens overal.
meer alleen naar familie toe en menorca die reis hadden we toen gewonnen.
wel mooi hoor daar toen werd ik verliefd op de hibiscussen zo mooi daar,ik heb thuis toen gelijk voor mijn tuin een hibiscus gekocht. maar dat groen is daar heel anders als hier.

gr an

oja hoe heb jij dat tekstje onder je naam gezet ik kijk wel eens bij mijn profiel maar ik weet niet hoe ik dat moet invullen,maar ik weet ook niet waar.
vrijdag 12 januari 2007 - 15:52
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Ja An,

Ik ben van Geel. Da's de kempen hé.
Nu je vraagd hoe een tekstje en je naam onder aan je bericht te plaatsen.
Ga naar mijn profiel, onder bij de foruminstellingen zie je "signature" staan.
Daar schrijf je de gewenste tekst in.
Proberen maar, ik hou het in de gaten

Oei nog iets vergeten.
Als je tekstje er staat nog klikken op
"Wijzig mijn tuinadvies-account"
Anders blijft alles zoals het was en is je tekstje terug ribbedebie.
Succes !!!
vrijdag 12 januari 2007 - 18:07
corrielat

Corrielat

Hallo An,
je verteld dat je nooit ver op vakantie gaat, en altijd in nederland bent, ik zal je vertellen dat ik heel veel gereisd heb en veel van de wereld heb gezien, door omstandigheden (scheiding) gaat dat niet meer, maar ik ben nu gelukkig met al het moois uit mijn omgeving, soms kan je niet weg door prive dingen, lichamelijk of financiele problemen, dat laatste is bij mij aan de hand, maar daar ben ik inmiddels aan gewend en ben er sterker door geworden, geld maakt niet altijd gelukkig, het is alleen handig als je iets graag wil kopen, maar als je dan iets gespaard heb en weer iets kan kopen ben ik veel gelukkiger dan toen ik maar kon kopen wat ik wou ,daarom ga ik mijn tuin leuk opknappen, zelf stekken, zaaien of krijgen, als dan straks in het voorjaar alles uit de grond komt ben ik het gelukkigste vrouwtje van heel de wereld, dan heb ik ook vakantie, ik vind het leuk om de verhalen van de forumvrienden die wel op vakantie kunnen gaan en ons hun fotoos tonen, dan geniet ik toch, en An jij woont toch in zaandam he, daar lijkt het mij ook mooi, tenminste dat heb ik gehoord, of vergis ik mij?
zaterdag 13 januari 2007 - 00:23
Tine

Tine

Vakantie hebben in eigen land is net zo fijn , soms prettiger dan in een ander land. Ik geniet hier net zo veel en het hoeft niet eens lang te duren, gewoon even weg uit de sleur van alledag is al heerlijk. Als ik alleen naar mijn jongste zusje ga, beleef ik dat al als een vakantie, heerlijk slenteren langs secondhands winkeltjes, heerlijk. Bij mijn andere zus is het weer slenteren langs het strand en zo kan je heel veel leuke dingen in eigen land doen. Natuurlijk heeft "den vreemde"wel zijn bekoring. Zo kom ik graag in België voor de prachtige historische gebouwen die daar in elke stad te zien zijn en natuurlijk voor het eten. En zo heeft elk land zijn bekoring. Het gaat erom dat je het mooie zin alles ziet ,dan geniet je overal .

Tine.
zaterdag 13 januari 2007 - 08:54
an

An

corrielat ik woon ook wel mooi gewoon in een rijdjes huis.
13 min. van de zaanse schans af, met die molens weet je wel, en een minuut of 15 a 20 van amsterdam.
en 15 min .lopen van het jagersplas een natuur gebied met een groot plas waar je ook kan zwemmen met strandjes en zo, ik vind alleen mijn tuin te klein en ik mis wel een bos.
van de camping bakkum wonen wij ongeveer een half uur (catricum).
mijn tuin is 5 bij 6 a7 meter ongeveer.maar ik vind hem niet zo mooi,probeer het wwel maar heb ook geen geld om hem op te knappen,weet het ook niet zo goed hoe en wat ik wil hoe het ik hem het beste in kan richten.heb 2randen met planten, struiken, ik kijk tegen een schutting aan met een kerseboom en klimplanten.(als je meer wilt weten hoor ik het wel.
maar op vakantie heb je geen beslomeringen kan je doen wat je wilt en dat heb ik thuis niet.
had ik wat minder problemen aan mijn hoofd zal het een stuk beter zijn.wij komen bijna nooit bij het strand moet mijn man net zin in hebben.
heb afgelopen 3 jaar alleen maar thuis gezeten, daarvoor een paar keer naar texel geweest ben ik ook geboren,daar gaat alles zo lekker rustig.
hier gaat alles gejaagt.
gr an
zaterdag 13 januari 2007 - 19:58
Tine

Tine

An, jij woont daar prachtig. Ik heb een zus in Castricum wonen en één in Amsterdam, en als ik bij één van hen op bezoek ben, wil ik altijd langs de Zaanse huisjes. Prachtig vind ik dat en ook dat veel mensen daar roze hortentia's in hun tuin hebben. Prachtig gewoon.Die hele Zaanstreek is uniek. Je mag er trots op zijn om in zo'n mooie omgeving te wonen. Dicht bij natuurgebieden en strand.

Tine.
zaterdag 13 januari 2007 - 20:13
an

An

TINE IK WOON 10 A 15 MIN FIeTSEN VAN DIE ZAANSe HUISJES AF IN PLANKALF, zo HEET DIE WIJK die snelweg dan aandere overkant is onze wijk. welke kant komen jullie dan af.
als we een keer ons vervelen pakken we de fiets en gaan er heen we kunnen het ook lopen dan duurt het ongeveer een half uurtje..
ja dat wel maar ik zou wel willen wonen in het bos of zo en dichter bij het strand.
mijn man was opgenomen in castricum, van de zomer psygisch, en daar moest ik dan met de trein heen . en toen moest ik fietsen via de zaanse schans de brug over en dan naar het stadion en dan met de trein naar castricum.maar ik vond het daar wel mooi midden in de bossen dat vind ik heerlijk.
hier ook wel maar mijn tuintje vind ik zo klein. zalis een foto nemen van uit mijn kamer deur.
gr .an
zaterdag 13 januari 2007 - 23:00
an

An

waar jij woont ben ik ook nog nooit geweest.
gr an
zaterdag 13 januari 2007 - 23:01
Tine

Tine

Ik woon in Twente, een prachtig groen parkachtig landschap, afgewisseld met heide. Ik wil hier nooit meer weg. Ik heb ook maar een klein huis maar met ons tweetjes is dat genoeg. Mijn tuin is ook klein maar ik woon aan de stadsgrens en ben in een wip op het platteland en dan droom ik dat dat mijn gebied is. Dus goed beschouwd heb ik een landgoed.



Tine.
zondag 14 januari 2007 - 00:10
sylvain

Sylvain

Awel corrielat dat vind ik nu eens eerlyke en fyne woorden die gedaar spreekt,
ik zeg altyd ook als ge zelf een plantje kunt winnen tegenover er zyn die er hondert kunnen kopen ik denk dat wy dan de gelukkigste zyn van de twee ;
Ik woon nu in Belgie niet ver van de Nedrlandse grens+-50 km
En ik vindt zowel Nedrland als Belgie een pracht voor natuur te bekyken ;
Ik heb een negatieve punt mischien gelukkig ik en myn vrouwtje we durfen nietb met het vliegtuig weg
en vroeger reden we met de auto naar spanje of Italie maar nu vinden we ons vacantie hier aan de kust of in nederland een van de mooiste plaatsjes die we al ooit gezien hebben;
En dan onze eigen tuin dat is voor ons beide al een mooie vacantie op zyn eigen zodus corrielat en An en Tine wy zyn niet alleen er zyn zo veel mensen ( Tine ik dacht dat ge in enschedee woonden)groetjes en dag en blyven
zondag 14 januari 2007 - 10:47
corrielat

Corrielat

ja sylvain,

ik ben echt gelukkig, nog gelukkiger als toen ik wel geld genoeg had, ik geniet nu inderdaad veel meer van de kleine dingen, zoals nu op dit moment ben ik met mijn pyama nog door de tuin aan het lopen geweest, en zag dat de crocusjes al bloeide, heerlijk in het zonnetje, en ik heb ondertussen een vriend leren kennen die net als ik het fijn vind om van de natuur te genieten, geen poespas, zijn motto is leef nu,(hij is zijn vrouw verloren door de vreselijke ziekte) en weet dat het leven kort kan zijn, en oja, hij durft ook niet te vliegen, hij zegt, vogels horen in de lucht, vissen in het water, en wij horen met beide benen op de grond, ik weet ook het gras op een ander ooit groener LIJKT dan dat van mij, maar ik ben er wel achter gekomen dat schone schijn vaak bedriegt, daarom zeg ik vaak, kijk niet om naar wat je had, maar ben blij met wat je hebt, het hoeft voor mij niet allemaal VEEL te zijn, maar ik ben dankbaar dat ik fijne kinderen heb, een goede vriend, en natuurlijk MET JULLIE
zondag 14 januari 2007 - 11:16
sylvain

Sylvain

Dat zyn heel wyze woorden die gy daar gebruikt Corrielat ik vind het fyn om met zo,n mensenin contact te komen ge kunt er alles tegen zeggen ze luisteren tegen over de andere kant is het ook niet altyd gemakkelykmet de mensen die wel de groote luxe hebben en alles laten aan planten dan vindt ik kunt ge van uw tuin niet zo genieten als nu zoals gezegd er komt een krokus boven die we mischien noch moeten beschermen voor de nachtvorst als die er komt maar daar kunt van genieten waar wy vroeger niet by stilstonden als er iets groeide maar als ge ouder wordt leert ge alles beter warderen en dat is fyn mvg dag Sylvain
zondag 14 januari 2007 - 11:40
corrielat

Corrielat

beste Silvain,

ik zal je eerlijk zeggen, vroeger ging ik (moest ik) ik wist ook niet anders, met mensen om met veel geld, en denk jij dat die gelukkig waren, ik geloof het niet, waarom moesten hun auto, hun reis hun huis groter zijn dan van de ander??? omdat ze nooit genoeg hadden, nee ze hebben nooit rust als je steeds meer en meer moet hebben als je buurman, ik lach er nu stilletjes om en laat ze vrolijk doen, ik hoef niet meer, voor mij is rust in mijn lijf en hoofd veel belangrijker, en ik weet waar ik het over heb, levenservaring noemen ze dat, als jezelf en ook je vriend een paar ziektes overwonnen hebt, ben je niet meer zo materialistisch, en het is ook wat je er zelf van maakt, en waar je tevreden mee bent, als je maar gezond mag zijn in lijf en hoofd, de rest komt wel
zondag 14 januari 2007 - 11:58
an

An

corrielat en silvain en tine jullie hebben helemaal gelijk ik vind dat ook maar ik heb nog geen rust hier, weet vaak niet waar ik aan toe ben,een puber die echt puber is.
en een man die psychies niet goed is ,verdomd medicatie in te nemen omdat hij medicijnen niet vertrouwd heefd ze tegen psygoses en depresifieteit,(staat niet goed geschreven),
probeer optimisties te blijven maar lukt ook niet altijd alleen mijn meiden zijn niet zo dwars .mijn gehandycapte dochter ret het goed maar heeft ook veel hulp nodig,en de meiden nemen alles over van hun grote broer.
ik probeer ook lekker in mijn vel te voelen als ik wat in de tuin doe met jullie klets,op school help,
als ik dit niet had was het ook een stuk moeilijker,
ik snap niet alles van planten maar dat iswel mooi als ik iets er in heb gezet en het doet het goed , en jullie hulp daarbij,bij een ander kon ik zo zeggen als ik het een beetje zag o dat is een boeren jasmijn bv.
maar die latijnse namen zoals jullie ken ik niet,nog een voorbeeld calendula zegt mij niets maar het andere woord er van goudse bloem weet ik alles van.
ik ken een hoop planten van gezicht en nederlandse naam maar die andere namen niet dus als jullie het bv. over een of andere plant of zo hebben en jullie gebruiken het orginele woord er voor zegt het mij niets.ikben ook niet zo matrialisties maar ik zou wel eens zomaar dingen willen kopen.zonder dat ik steeds op hoef te letten bv, in een tuin markt.
gr an
zondag 14 januari 2007 - 13:33
johanneke

Johanneke

Amai zeg!!!

da zijn allemaal wijze woorden die ge daar allemaal gezegd hebt!
Ik vind da we eigenlijk allemaal moeten proberen content te zijn met hetgeen we hebben.
De mensen tegenwoordig moeten allemaal maar méér en meer hebben.
Het zijn de kleine dingen die het hem doen in het leven.
Als ge met zieke mensen,al dan niet familie,in contact bent dan besef je pas hoe gelukkig je bent dat je zelf niks mankeert!
Voor mij hoeft die grote luxe allemaal niet.

Geniet van het leven!

Groetjes johan
zondag 14 januari 2007 - 13:38
corrielat

Corrielat

hallo An,

net als jij ken ik ook geen latijnse namen, maar omdat ik zeer nieuwsgierig ben ga ik naar google, tik de genoemde naam in, en voila dan ken ik hem ook, probeer dat ook maar, succes,
wat jij zegt over planten kopen, misschien kan je met stekken en ruilen op een goedkope manier aan planten komen, ik doe dat ook hoor, en ik denk de meeste van onze tuinvrienden ook wel, en als ik bij iemand bloemen zie waar zaad in zit vraag ik om zaad, de meeste geven het je graag, tuinieren hoeft niet altijd duur te zijn, gewoon vragen of ze voor je willen stekken, familie of vrienden willen dat vast voor je doen, dat is het mooie van onze hobby, gewoon met elkaar delen.
zondag 14 januari 2007 - 13:46
an

An

goed idee corrielat ik vroeg het meestal alleen aan mijn schoon zusje, verkan ik het alleen aan mijn zus nog vragen want voorderest heeft of bijna geen tuin of het contact is slecht (schoonfamilie).
maar ik zal er meer op gaan letten ook bij de buren en zo die zijn ook gek op tuinier en .
en hoe doe jij dat op google kan je dan alleen de naam in tikken van die plant en de pagina komt heb dat nog nooit gedaan maar als dat zo is ga ik dat zeker doen , kan mijn man nog meer zeuren dat ik te veel achter die comp. zit ,
klets te veel op deze site hhahahaha.
gr, an
zondag 14 januari 2007 - 13:52
corrielat

Corrielat

An het googlen gaat heel gemakkelijk, tik het woordje of plantje wat je zoekt, ga dan op afbeelding klikken, staat iets hoger, en dan zie je wat je zien wil, laat maar weten of het lukt
zondag 14 januari 2007 - 14:24
an

An

o kee
zal het is uit proberen met een naam.
gr an
zondag 14 januari 2007 - 16:43
Tine

Tine

Sylvain, ik woon in de stad Enschede, dat ligt in de streek Twente, in de provicie Overijsel in Nederland, in Europa, de aarde, het heelal. Begint het je te duizelen? Ik kan me als kind herinneren dat we zoiets in ons huiswerkboek schreven. Het leek dan heel wat.

Tine.
zondag 14 januari 2007 - 17:50
an

An

tine ik ben wel eens op school reisje naar de veluwe geweest ,in epe.
maar ik zal een atlas moeten pakken of dat nou ook in overijsel ligt . of in gelderland.
gr.an
zondag 14 januari 2007 - 18:14
sylvain

Sylvain

Beste Tine dat is dan langs de kanten van Arnhem of zit ik er naast ik heb heel veel in Nederland gereden met de vrachtwagen en heel fyne tyden mee gemaakt een mooi land om in te werken buiten de file,s;
Maar dat is in Belgie ook zoals op deze moment zoveel km file,s
en de mensen zyn maar gefrustreerd maar stress en,
An als ge dan rustig op het forum of op internet kunt surfen, waar ge u een beetje kunt ontspannen dan is het toch fyn ge moet uw man ook op het forum laten komen, dan gaat het mischien niet zo moeilyk zyn,
Corrielat ge hebt toch wyze woorden , die veel mensen eens dubbel moeten lezen ze gan dan de woorden te goei begrypen,
An ik hoop dat ge er een mooie site hebt by gekregen is ook een reclame maker van ons tuin Advies.
GROETJES AAN ALLEN Sylvain
zondag 14 januari 2007 - 21:19
an

An

dank je, mijn man weet alleen hoe die aan moet en uitmoet , hij begrijpt er niks van ,alleen dat de computerkast uit kan zetten .,
zal als ik iets meer tijd heb die site ook is goed bekijken , maar zit het het liefst met de lieve mensen ,van dit form .te kletsen.
die lief zijn en goede raad geven.
dit form is zo mooi ,we kunnen praten over alles maar ook waar de site overgaat en dat is tuinieren en alles wat er bij komt. en we moeten zo door blijven gaan.
gr, an
maandag 15 januari 2007 - 13:34
Tomateboer

Tomateboer

Inderdaad een leuke en informatieve website!!!
grt
Angelo
dinsdag 16 januari 2007 - 07:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon