0 Goeie namiddag
▼ Ga naar meest recente reactie
Myriam56
Vandaag is het als alles goed blijft gaan de laatste avond dat we in Antwerpen slapen, en we dan weer voor een dikke maand naar frankrijk vertrekken....
Theo moest op de loop naar nederland voor zijn paspoort en rijbewijs ( dat zit helemaal anders in mekaar dan bij ons in belgi
donderdag 31 januari 2013 - 16:39
Minouke
Hoi Myriam, wat een moed dat jullie daar hebben, verbouwen en dan nog aan zaaien en aan de moestuin denken.
Mooie luster heb je gevonden, wel wa kuis aan
tenzij je ze kunt afhaken en onder de douche afsproeien.
gr
Chantal
donderdag 31 januari 2013 - 16:56
Berenice
ik heb er wel een namiddagje poetswerk voor over
grts Bernice
donderdag 31 januari 2013 - 18:23
Myriam56
Hey dag Minouke en bernice... of ge het gelooft of niet, we gaan als de moestuin een klein beetje wil lukken, dat voor zondag's houden... lekker ontspannen... en die art-deco luchter die heb ik twee keer.... ze zijn echt netjes ... echt proper ....
De twee kristallen lusters dat is andere koek.... ik zal al die kleine prullekes moeten afwassen en terug op hun plaats hangen.....
donderdag 31 januari 2013 - 18:33
Lentemode
Myriam, de luster is ronduit schitterend !!!
donderdag 31 januari 2013 - 23:01
Myriam56
Dank U wel ....lentemode..... Het enige jammere is dat de vader van de vorige eigenares..... het koper volledig overspoten heeft met een metaalverf...(een soort bronskleur, omdat het heel proper zou zijn om te verkopen ) als ik beide lusters die identiek zijn terug in hun volle glorie (art-deco) wil.... zal ik met hele fijne schuurwol.... veel mogen wrijven........
donderdag 31 januari 2013 - 23:29
Lentemode
Doen-doen-doen !
De lusters gaan in je nieuwe huis de kers op de taart zijn want het is Myriam-met-de-grootse-champagnestreekplannen...
Had je niet 'herkend', maar je verhalen wel gevolgd...
Wat een leuke avatar heb je nu gekozen...
fijn weekend,
Mia
vrijdag 1 februari 2013 - 10:41
Svoffel
Dag Myriam,
Ben ook vol bewondering voor de luster, maar inderdaad, veel werk aan, toch zal de voldoening enorm groot zijn als hij hangt te schitteren aan het plafond!
Dan zijn jullie waarschijnlijk vandaag onderweg, regen, wind, ook niet fijn als je een afstand rijden moet.
Hoever is het rijden van Antwerpen?
Wens jullie een goede thuis route toe.
vrijdag 1 februari 2013 - 10:45
Berenice
MYRIAM
ik denk wel dat er een produkt bestaat om
te decaperen , zoiets zoals men met de meubels doet
veel sukses he
grts Berenice
vrijdag 1 februari 2013 - 12:46
Myriam56
goeie morgen... dank U wel bernice.... ik zal daar eens naar zoeken....
we zijn inderdaad bijna al zwemmend in Melay geraakt... ons camionet had beter een duikboot geweest... van toen we vertrokken, tot deze nacht echte zware regen..... en ik had zo een voorgevoel h
zaterdag 2 februari 2013 - 09:34
Svoffel
Ja Myriam,
Dat was dan weer een echt avontuur die thuisrit.
Heb eens willen kijken waar Melay juist ligt, maar met Tomtom krijg ik 3 ....
Is het Maine-Loire of een andere.
Enfin, om zo thuis te komen is niet echt fijn, maar ik denk na zo lang rijden in de regen is het al heerlijk om er te zijn, ook al is er van alles stuk gegaan.
Dit zijn de kinderziektes, nog een beetje en alles loopt op wieltjes.
Dat van die pyama in de droogkast is echter wel een heel goed idee, ga ik onthouden!
Zo, ik kijk uit naar jullie volgende avonturen.
Ik ben vandaag ook op avontuur geweest, open deur dagen in Het Wilgenbroek te Oostkamp.
Wou een Helleborus kopen, hmm, ben met 4 naar huis , 3 Helleborus Niger, die zijn zo schattig en nog een Pink Frost. Contrast van de bladeren en de roze bloem, kon niet weerstaan.
En ja, omdat ik dan toch bezig was, nog een hydrangea Pinky Winky + een Cornus Sanguinea Winter
Mijn ventje is dan ook beginnen te bloemshoppen en nu hebben we nog 3 rozen erbij
Bolchoi
Blue Moon
Varigata di Bologna
En laat nu die lente maar komen, ik ben er helemaal klaar voor.
groetjes
Simone
zaterdag 2 februari 2013 - 16:44
Myriam56
Hey dag Simone,
JE hebt jezelf eens goe laten gaan hihihi... Volgens ik het me kan voor de geest halen een prachtige keuze... dat zal h
zaterdag 2 februari 2013 - 18:23
Svoffel
Myriam,
Ben gaan goochelen, het is ook een hele mooie regio.
Alleen al om s'morgens op te staan en te weten dat je er niet meer weg hoeft maakt een mens al gelukkig.
Zucht, eigenlijk is er niet veel nodig om een mens gelukkig te maken.
Dat van die buurman is goed, dacht dat die eerder zijn hulp zou komen aanbieden voor jullie tuin!
Al doende leer je en krijg je ervaring. Je kan geen ervaring hebben als je geen fouten maakt en eruit leert.
Geef jullie nog 1 jaar verder en jullie paradijs zal er al heel anders uitzien, trouwens de lente en de zomer komen eraan. Hopelijk met mooi weer. Kan je buiten zitten met een glaasje wijn en bewonderen wat er al allemaal gedaan is.
Ondertussen veel succes met het zaaien en stekken, wat is er nu plezanter om te doen in het voorjaar.
Alle dagen gaan kijken of de bloembollen al iets gegroeid zijn, laat de rest van de wereld maar razen, de natuur doet haar zin.
Groetjes
Simone
zondag 3 februari 2013 - 13:52
Myriam56
Een fijne zondagnamiddag voor iedereen,
Hey Simone, ja dat is zo.... we hebben hier al een lente en zomer meegemaakt, en het is inderdaad hemels.....
ONdertussen staat de serre recht, en heb ik in plastieke bakjes van vers vlees ( makro-toestanden, die ik heb opgespaard) gezaaid, tomaten, ook coeur de boeuf... is een lekkere vlezige tomaat die een vorm van een ossehart heeft.... pepertjes, paprika's, sla ( 2 soorten ) witte kolen krulpeterselie.... ( 2soorten) voor erwtjes, peekes, en boontjes moeten we uiteraard nog wachten, want dat is in volle grond...
bloemekes,: lobelia's, verbena's en ook een soort bosaarbeitjes
Alle klimrozelaars die ik gestekt had, die zijn vollop aan het uitlopen ( daar ben ik h
zondag 3 februari 2013 - 16:23
Svoffel
Dag Myriam,
Hoe gaat het daar met de tuin en de andere werken.
Bij mij in Oignies is de grond nog heel heel koud, niet veel te beleven. Maar toch zijn
er al enkele tulpen die boven komen, ook de crocussen en paasbloemen en sleutelbloemen beginnen hun best te doen. Eindelijk.
Vele groetjes
Simone
maandag 4 maart 2013 - 19:49
Roeli
Natte klei is een ellende, Myriam, maar droge klei is net beton.
Ik weet het, wat ik werk er al 35 jaar mee.
Maar alles groeit wel goed.
Wij zeggen altijd,.. Droge klei krijg je de schep niet in en natte klei krijg je hem niet uit.
groetjes Roeli
maandag 4 maart 2013 - 20:09
Myriam56
goeie avond Roeli....en Svoffel... fijn dat de mooie warme dagen terug op komst zijn, daar doen we het voor h
maandag 4 maart 2013 - 21:26
Svoffel
Dag Myriam,
Wat is er al veel gedaan bij jullie! Niet stilgezeten. Je bent die 30j zonder tuin aan het inhalen.
Mijn dochter heeft ook een hele rij Annabelle staan. Als die in bloem staan in het wel heel mooi.
Ik heb voor een hydrangea Pinky Winky gekozen. Gezien op de Floriade in Venlo en was verkocht.
Hopelijk doet hij het goed in de toch koudere grond daar waar ik woon.
Zo, ik kijk uit naar je verhaal als de fruitbomen er staan .... t'is zo een avontuur voor jullie en wij mogen er van meegenieten.
Zalig
Veel groetjes en een goede thuis rit.
Simone
dinsdag 5 maart 2013 - 18:47
Myriam56
Goeie avond Svoffel... dank je wel schrijfseltjes doen steeds deugd.... ik kijk er steeds naar uit... of er geen reactie komt..; ik heb wel niet altijd de tijd om te komen kijken, en soms als ik iets moet opzoeken en er staat juist een mooie tuinfoto, ja dan kan ik mijn nieuwsgierigheid niet de baas en klik alles open, en uiteraard schrijf ik dan een leuk berichtje.... Ik ben trouwens vandaag naar de winkel van dit forum geweest en heb me daar toch het 1 en ander aangeschaft..... Als alles groeit en bloeit zal ik daar uiteraard foto's van maken.... Ik moet zeggen de mensen zijn super vriendelijk!!!....
Het is natuurlijk zo, dat ik veel mensen ken ...en iedereen wil natuurlijk een beetje verdienen , dus probeer ik veel uit, en diegene die in het best in ons straatje past .... dat wordt dus later mijn leverancier.....
dinsdag 5 maart 2013 - 19:12
Minouke
Myriam, ik antwoord wel niet altijd maar lees en geniet wel van je verhalen.
Doet deugd...
groetjes
Chantal
donderdag 7 maart 2013 - 08:53
Myriam56
Dank je wel Chantal... voor de goeie zorgen (dat mijn berichten op de goeie plaats terecht komen
.... groetjes M.
donderdag 7 maart 2013 - 09:10
donderdag 7 maart 2013 - 13:36
Thiviers
Goedemiddag Myriam,
Je verslag lijkt veel op wat wij zes jaar eerder meemaakten, na onze emigratie naar de Dordogne.
Ik geniet van je verhaaltjes en de antwoorden erop. Ik glimlach als ik lees dat je de badkamers laat voor wat ze zijn en je als de zon even schijnt bezighoudt met moestuinieren. Je zult er veel van opsteken en zeker met hulp van andere forummers. Ik werd er goed doorheen geholpen. Van zandgrond naar kalkgrond, betekende voor mij dat stilletjes aan al mijn mooie van NL meegebrachte hydrangea's verpieterden en na drie jaar waren ze alle tien verdwenen. Alleen de Annabelles bleven, zij het dat ze er staan, meer niet. Veel planten die het hier goed doen, deden het bij ons niet en andersom.
Je hebt het al misschien gemerkt, dat de planten in La Douce France veel duurder zijn dan bij de kwekerijen in NL en of B. Ik reis enkele keren per jaar door Belgi
dinsdag 12 maart 2013 - 15:55
\n\n
Beschikbaar in de webshop..
Voeg een reactie toe