menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Niet direct met tuin maar vraagje over yoghurtmachine

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Hallo

ik kreeg van iemand een electrische yoghurtmachine (van haar overleden mama) maar daar zat geen handleiding bij. Kan iemand mij zeggen hoe ik yoghurt in zo'n toestel met kleine glazen flesjes kan maken

thanks
dinsdag 6 maart 2007 - 08:51
lisa

Lisa

geen idee nigella -heb nog nooit van een joghurtmachine gehoort

groeten lisa
dinsdag 6 maart 2007 - 09:00
Merel

Merel

Hey Nigella, heb zelf een yoghurtmachine maar zonder kleine potjes, werking is heel simpel, verwarm je melk tot ongeveer 40 graden, schepje natuuryoghurt of yoghurtfermenten (te verkrijgen in natuurwinkel) er door roeren en in jouw geval de melk verdelen over de potjes, nu tussen de zes en de acht uur het machientje laten werken en je hebt heerlijke yoghurt na afkoeling in de ijskast, je kan hem ook in een gewone thermos maken, wel de thermos voorverwarmen dan en een uur of twaalf laten rusten.

groetjes Merel
dinsdag 6 maart 2007 - 12:08
cetinel

Cetinel

recept van mijn ma:

ik heb net 5!! kilo joghurt gemaakt( wij eten veel joghurt en koken er ook mee en de smaak is echt niet te evenaren vind ik!)
gewoon 5 liter melk gehaald bij de boer,die aan de kook gebacht(opletten voor overlopen,da zijn echte overlopers die melkmannen!!)

paar minuutjes doorkoken en laten afkoelen tot een temperatuur die wel goed warm aanvoelt aan je pink,maar nog net niet verbrand( weetikveelhoeveelgradenda is )

dan paar lepels goede verse joghurt (gekocht of opzijgehouden van eerder gemaakt joghurt)er doorroeren,een deken (kinderdeken in tween of vieren gevouwen) onder de pot zoadat de bodem geen warmte verliest en ook een dekentje of twee errond( deksel!!!)en dan de volle nacht laten staan...uur of tien twaalf.
verwarming( dekens of ander warmhoudmateriaal) verwijderen en verder laten afkoelen.
om te zorgen dat je lekker dikke joghurt krijgt neemt u een schepje van de joghurt uit een zijkantje,dit putje vult zich dan met vocht,telkens met een lepeltje het vocht( wei)wegscheppen en je joghurt word vaster en vaster,wel in de koelkast bewaren!!maar niet in de koelkast voor ze volledig afgekoeld is natuurlijk.
het spreekt vanzelf dat je dit ook kan toepassen op kleinere hoeveelheden.
maandag 19 maart 2007 - 09:35
Nigella

Nigella

hoi bedankt
is mij al 2 x gelukt en 2 x mislukt (waarschijnlijk aan de temp van de melk en ook eens door magere yoghurt en melk te proberen

dinsdag 20 maart 2007 - 19:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon