menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tussen de verf en de forumschrijfsels door

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

IN de buurt hebben ze allemaal hortensia's de meeste roze, maar ook hier en daar blauwe, de wisteria's doen het hier uitstekend, vergeet-me-nietjes zaaien zichzelf, net zoals de primula's... De meesten hebben hier ook stinkertjes, in een plastieke potje met zo een halfbakken vlijtig liesje en/of een klein begoniaatje kost dat in een bloemenzaak algauw 20 euro ( de afzetters pfhoe )
Clematissen groeien hier goed, druivelaars uiteraard, maar ook hebben ze hier hagen van Hibiscus, en die staan er dan zo magerkes bij ... dat het echt niet mooi is... het lijken net heksenbezems. waarschijnlijk door te weinig voedsel, want ze houden hier nogal van hunder gemak h
dinsdag 11 juni 2013 - 22:46
kerstkind

Kerstkind

[afbeelding verwijderd niet-https]
groetjes Jos
dinsdag 11 juni 2013 - 22:58
myriam56

Myriam56

Slaapwel Jos
dinsdag 11 juni 2013 - 23:00
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Heb zelfs al de nieuwe topic gevonden . Beetje uit mijn bed gevallen met de hond die begon te blaffen om half zeven .
Myriam, je bent een "Superwoman" en Theo "Superman" , jullie kunnen echt alles zelf doen.
Ben ook benieuwd naar die vergadering, ze gaan jullie bekijken zoals die koeien met 2 lange en 2 korte poten, hihihi
Moest ermee lachen, heb dat ook vroeger tegen mijn kinderen gezegd toen we een keertje op vakantie waren in Frankrijk, regio St. Gervais. De kleinste geloofde het echt. Ook je zin, het groeit als haar op een hond, hahahaha, die ga ik onthouden.

De deur gemaakt door Theo ziet er heel mooi uit. Jij hebt er de verf op gezet, wat een teamwork!
Vandaag is het maar een grijze dag, bewolkt en er zal wel regen uit vallen. Zal de planten hier goed doen, de grond is hard en droog. Zal in de herfst nog een paar zakken turf erop kappen.

Vele groetjes en tot de volgende

dada

Simone
woensdag 12 juni 2013 - 07:44
minouke

Minouke

Jawel, regen is momenteel welkom maar het waait hier momenteel weer zo fel, 4 beaufort pffff!

't is waar dat oude huizen iets hebben, ik ben sinds kind al verliefd op huizen met 'balkskes' en nu heb ik eindelijk zo een huisje met balkskes.

Maar zoals Simonne het al zei je moet wel met 2 samenwerken, een team vormen of begint er niet aan zou ik zeggen want het is echt zwaar labeur.
En 1 van de 2 moet veel ideetjes hebben ... meestal de vrouw

Hopelijk zien we dan meer foto's van al jullie werken...

doedeloe
woensdag 12 juni 2013 - 11:29
myriam56

Myriam56

Goeie middag Minouke, Simone , Erice en Jo
woensdag 12 juni 2013 - 12:26
minouke

Minouke

Hoe hij vangt nooit iets !?!!?!!
woensdag 12 juni 2013 - 14:43
myriam56

Myriam56

hahahaha.. Minouke, dat vind hij zelf ook...;hij zegt wel 100 keer per dag hoe graag hij me ziet, ( ik heb dat vroeger niet gewoon geweest , en dat is wel wennen), en dat hij hard moet werken voor onze droom, maar super gelukkig is in ons relatie... ( ik natuurlijk ook ) en dat is toch wel super ... want veel gaan uit mekaar door bouwperikelen.... zo en nu mag hij met pierkes en madekes gaan spelen... ( het kon deze middag niet vlug genoeg gaan hahahahaha .tot straks M.
woensdag 12 juni 2013 - 14:51
minouke

Minouke

vraag me nu af hoe hij jou heeft gevangen toch niet met pierkes en madekes?
woensdag 12 juni 2013 - 15:29
svoffel

Svoffel

Hahahaha, Minouke , pierkes en maden en dan in een zijn hele leven maar 1 grote vis gevangen.
T'was dan wel een supervis he, hahahaha

Hoop dat ze ervan hebben kunnen genieten, even ontspannen.
Deze namiddag was het hier ook plezant, de zon is erdoor gekomen en we zijn rap op ons terras gaan zitten met een glaasje.
Hmm, de buren zijn erbij gekomen, nog een madam uit Le Mesnil.
Ons containerke wijn is leeg was heel plezant, hebben ons een kriek gelachen.

Morgen een dag zonder wijn, kwestie om bij te komen.

Hier nu ook weer regen en voor morgen ziet het er niet echt stralend uit.

Nog een heel fijne avond

ciao

simone
woensdag 12 juni 2013 - 20:46
myriam56

Myriam56

goeie avond............Het heeft dus werkelijk deugd gedaan(dat vissen ), maar omdat ik maagpijn krijg met een lege maag, zijn we na een uur of twee naar huis gereden, hij vind het prachtig en was zo blij als een klein kind, het is maar een muggepieske van ons thuis we kunnen elke dag gaan als het weer het toelaat, en die put, trekt verdorie nog veel volk vissers maar ook wandelaars het is er erg rustig... veel kikkervisjes en ook piepkleine visjes... bijna doorschijnend, dus grote zitten er ook... thuis gekomen, eerst en vooral voor eten gezorgd, en dan zijn we de zaak een beetje beginnen uitmesten..... morgen weer een uur en als het kan ook een uur in de tuin, want alles valt om van de groten dorst, maar het onkruid dat doet zijn best hoor, mijn sluimer-erwten, groeien hoger dan mijnen bamboe een eindje verder, ze staan vollop in de bloem....Ik heb ze water gegeven en 2 zak met aardappels is kapot gegaan blijkbaar stond die al te droog en ik heb daar geen erg in gehad, dus deze week nieuwe petatjes.... genoeg voor 1 keertje.. en nu een douche want het dreigde hier ook met donkere wolken maar het was snikheet.. en bij het opruimen veel karton enzo in ons tuinhaardje verbrand dus dat was dubbel zo warm..... .... Theo die heeft me inderdaad niet gevangen met pierkes en met madekes, maar met hele verliefde mails te sturen maanden aan een stuk !! ,tot ik uiteindelijk heb toegegeven en ik zou bekijken of het zou lukken, want ik zag dat zo 1,2,3 nog niet zitten hoor........... en acht jaar later zijn we nog steeds bij mekaar en is hij niet meer all
woensdag 12 juni 2013 - 20:56
minouke

Minouke

Hier was het ook nog half zon/half bewolkt maar erg veel wind en nog altijd geen regen.
Zou goed zijn wat regen want 't is erg droog geworden als het zondag maar goed weer is want dan gaan we met een kliek van het forum naar Vrijbroekpark in Mechelen.
Morgen ga ik dan binnenshuis eens grondig poetsen, want met dat goed weer is het een beetje rap rap geweest.

Het doet wel eens goed h
woensdag 12 juni 2013 - 20:57
myriam56

Myriam56

Hey Minouke , groot gelijk hoor, met vrienden gezellig samen zijn is ontstressend... en lachen is beter dan gelijk wel medicament... ik zou zeggen voor straks... voor jullie ook lekker slapen.... en tot schrijfs
woensdag 12 juni 2013 - 21:01
svoffel

Svoffel

Vandaag is het beginnen te regenen iets na de middag. Mijn regenton kan zich vullen, was leeg. T'is maar een kleintje , maar beter een kleintje dan helemaal geen.
En hier in ons Belgenland regent het toch dikwijls genoeg dat ik nooit lang zonder water zit.

Nu heeft Theo gisteren weer geen vis gevangen, kan anders lekker zijn op een BBQ.
Dit weekend doen ze hier een wedstrijd om de vijver, forellekes, njam njam, dat is ook lekker.
Maar jullie hebben ervan genoten, dat is wat telt, denk dat er rap nog een uitstapje naar de vijver komt. Groot gelijk, zeker als het er zo mooi en gezellig was.

Wij zijn hier naar Hasti
donderdag 13 juni 2013 - 18:40
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone en natuurlijk alle andere forummaatjes ook natuurlijk.. Een chalet, dat klinkt hemels , meschien wat werk aan, maar dan is het uw volle goesting ,eens alles netjes geverfd en ingericht is.... zal het er waarschijnlijk de hemel op aarde zijn.... Hier was het vandaag loeiend heet.... Ik ging dus deze morgen de planten in de tuin water geven, maar het onkruid , stond me dus vierkant uit te lachen... en ben dus beginnen schoffelen, eigenlijk hadden we gepland dat ik de schotten zou afschuren voor de poort, en omdat we die echt 100% willen is daar veel werk aan. Maar theo kwam een beetje nadien met onze viervoeters afgedrenteld... en heeft de tuinfrees terug van stal gehaalt omdat ik plek tekort kom, voor mijn preiplanten en ook mijn coeur de boeuftomaten... Hij heeft een stuk omgeploegd waar eigenlijk nog siertuin komt... maar omdat we nu toch nog niets met andere mensen doen, en de tuin echt priv
donderdag 13 juni 2013 - 19:05
minouke

Minouke

Hier heeft het eindelijk geregend en ik durf het zelfs niet zeggen... niet genoeg geregend.
De zon schijnt weer en zal morgen ook van de partij zijn... all
donderdag 13 juni 2013 - 20:28
myriam56

Myriam56

goeie avond Minouke, ik ben te voorbarig geweest... toen ik van het douchen terug beneden kwam, kwam het hier met volle bakken naar beneden gedondert, ik ben erg dankbaar !! want de kleigrond was echt een rotsblok.... en al de geplanten groenten zullen natuurlijk direkt aanslaan..... Alles doet het redelijk goed, behalve mijn appelbomen, die hun blaadjes krullen en sommige vruchtbeginsels vallen deraf... dat vind ik jammer;.. wel hebben alle fruitbomen kersen, pruimen of appels aan hun takken hangen ( sommige kersjes worden al rood )
Morgen voorspellen ze hier 23 graden... en dan ga ik nog wat brocollie , radijzen en 10 slaatjes zaaien ... Het is erg h
donderdag 13 juni 2013 - 20:40
svoffel

Svoffel

Good Morning France en Minouke


Myriam,

Dat is een goed gedacht dat met die pepflessen, heb het wel 2x moeten lezen voor ik het snapte. Wat traag van begrip deze morgen.

Hier heeft het niet meer geregend, de zon is al van de partij, we gaan terug wat werken in Hasti
vrijdag 14 juni 2013 - 09:13
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone, Minouke , Erice, jdcoster als hem meeleest , en ook al de andere zielsverwanten, die niets zeggen maar meegenieten van onze dagelijks tuin en verbouwingsperikelen.... Ik heb ook steevast een snoeischaar in de wagen hoor en theo zijn militair schepke ( overgehouden van zijne dienstplicht tijd ) ligt ook in den auto... om hier of daar al eens een boomke of een struik die in het wild staat scheef te slaan... echt hier groeit van alles in de bossen.... echt niet te geloven !...............


Het is weer eens noppes geworden met de platen die we gereserveerd hebben voor de poort... Ik wil die dus pico-bello schuren ( eerst met de grote parketschuurder , en later met een handschuurderke van bosch).... ik had nog zoveel uit te planten, en ze beloven hier temperaturen, om je blote kont van te laten zien, zaterdag tot 33 graden aub... dan is het in de serre niet meer te doen... dus wou ik vandaag absoluut nog prei,tomaten en spruiten uitplanten... Maar mijne rug laat dan niet(altijd toe van gebukt te staan ) toe... en Theo is toch altijd waar ik ben of het scheelt niet veel.... dus met zijn tweetjes gaan planten alle bakken met zaaigoed buiten gesleurd... en begonnen met de gefreesde stukken tuin vol te zetten eerst de tomaten afwisselend met een slaplantje.... dan een rij preiplantjes... en dan een rij spruiten.... tot we het beu waren en weeral uit onzen overal slierden van het zweet.... nog wat water gegeven aan de voet, en dan het visgerief ingeladen want het was dan drie uur in de namiddag.... en We zijn al drie jaar bezig zonder eigenlijk een beetje rust... dus nu gaan we vissen om een uur of drie, vier in de namiddag als het weer het toelaat.... ik heb mijnen hof, en theo zijn visstokken.... ( maar hij heeft weeral niets gevangen h
vrijdag 14 juni 2013 - 21:46
minouke

Minouke

We gaan weer naar beter weer all
zaterdag 15 juni 2013 - 08:49
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Minouke, hier beloven ze voor maandag 33 graden.... vandaag 28 ... dus zorgen dat ik vandaag vlug uit de tuin ben, en vooraan kan werken zolang er lommerte is...( dus de platen worden vandaag eindelijk geschuurd...
Ik zou zeggen geniet van al de mooie planten die je kan kopen of ruilen, voor mij is dit nog lang niet in zicht..... maar ik geniet wel van de groenten die ik gezaaid heb, en nu als volwaardige tomaatplant, slaplantjes enzovoort hun moeten doen om dus later in mijnen diepvriezer te geraken ( of ingekuild in geval van prei en worteltjes.)... En zeggen en schrijven, dat de meesten hier nog niets in hunne hof hebben wel de overbuur , want die heeft mij nageaapt ... zo aan de slag... ik zou zeggen menskes amuzeer jullie
zaterdag 15 juni 2013 - 09:17
svoffel

Svoffel

@ Minouke, gevaarlijk Vrijbroekpark! Het zal een superdag worden voor jullie.

Kon er vroeger met de fiets naar toe, lang de Leuvense vaart.
Deed dat dikwijls na het werk, hond in het mandje vooraan, hup richting Vrijbroekpark naar de rozen gaan kijken en later in het seizoen naar de dahlia collectie.
Als ik de dreef naar beneden fietste wist de hond al waar ik naar toe ging, die was dat kotsbeu van mooi tussen die rozen te moeten lopen, maar ja, hij moest wel iets over hebben voor het geluk van zijn baasje toch
Hier is het buiten de felle wind ( die achtervolgt me van de zee) wel een fijne dag om buiten te zijn. Zo tussen de 19
zaterdag 15 juni 2013 - 16:35
myriam56

Myriam56

Goeie avond... een super naar zweet ruikend myriammeke.. die direkt ond de stralen van den douche gaat duikelen.... Het was hier echt aangenaam, ( op de koer in de lommerte... de tuin daar ben ik wijselijk van weg gebleven... gisteren ben ik aan de waterkant toch nog verbrand, niet veel , maar het prikt toch, en samen met zweten best degoutant !...... Theo heeft getegeld en ik met de parketschuurder en lazuur in de weer geweest.... Deze avond, mangez-tout met kleine verse worteltjes , frieslander (aardappeltjes ) en biefstuk !! buiten het vlees allemaal uit eigen tuin....nu weg, want Theo heeft weer doedelzakken muziek opstaan... en het is in het echt mooi, maar via de speaker van een laptop kattegejank.... ik wil niet preutelen ,want hij is daar knettergek op.... dus lekker gaan douchen en daarna buiten in grande tunue (pyjama enkamerjas) nog een ferm cr

Tuinbabbel

zaterdag 15 juni 2013 - 20:07
myriam56

Myriam56

1e kant gedaan nu nog omdraaien en huppekee klaar om te lazuren

Tuinbabbel

zaterdag 15 juni 2013 - 20:08
myriam56

Myriam56

en zo zijn ze dus klaar om er een poort van te maken ... de platen staan zo wel verkeerd, dus de brede kant is horizontaal, en twee schotten boven mekaar, die wel afzonderlijk open en dicht gaan , ( type paardestaldeuren ) met grote 1meter brede scharnieren ....

Tuinbabbel

zaterdag 15 juni 2013 - 20:11
minouke

Minouke

Hoi allemaal,

Simonne, hier was het ook erg winderig, beschut was het wel aangenaam.
't Is wel een mooi park h
zaterdag 15 juni 2013 - 21:39
myriam56

Myriam56

Goeie morgen , Minouke!!, zodra alles geplaatst is maak ik foto's... maar we zullen eerst ergens een pallet betonmix moeten aanschaffen... en niet hier, want keitjes en zand zonder al teveel cement kost hier 13 euro voor een zakske (25 kg)
zondag 16 juni 2013 - 06:36
minouke

Minouke

Hoi Myriam, ook goedemorgen! vandaag dus veel nieuwe plantjes gaan zien en het gaat vandaag een mooie dag worden.
Ik zag dat ze dins- en woensdag hier ook 33
zondag 16 juni 2013 - 08:28
svoffel

Svoffel

Goede morgen, iedereen is al wakker.

Die platen zijn wel handig, men kan ze voor van alles gebruiken.
Ze worden ingevoerd he. De laatste keer dat we naar een beurs in Namen gingen stonden ze er ook mee.

Myram, dat is nogal een machine, niet te zwaar om mee te werken? Maar met al dat gesleur en harde werken zullen jullie spieren in tip top conditie zijn.

Hier was er even zon, nu is die verdwenen achter de wolken, toch aangenaam weer buiten, de wind is verdwenen.
Wij gaan naar een brocante in Pettigny, dat doet die van mij graag en met goed weer is dat best te doen.
We gaan omdat hij dat graag doet en ik koop me meestal iets voor op het terras.
Verleden x stonden ze er met zinken teilen, heb er natuurlijk 1 gekocht.
Nog een beetje en we zullen zelf in zo een teil moeten zitten als we op het terras willen.

Zo dames, een heel fijne zondag met enkel positieve dingen.

dada

Simone
zondag 16 juni 2013 - 09:05
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone.....Dat schuurmachine is een tweede hansje... en zolang je het niet moet optillen loopt het echt vanzelf... maar het naar een verdiep tillen dat is andere koek !!!
De platen die hebben wij in laakdal gekocht, maar als ik nu naar zijn prijzen kijk zijn ze verdubbelt van prijs... bij ons kwam er dan nog eens een serieuse som aan transport bij ( met een kooiaap !)
Vandaag zal het voor mij iets rustiger zijn, ik ga de slaapkamer uitmesten en daarna meschien wat breien op de breimachine ( kousen, want de meeste zijn versleten ) maar dat is nog niet zeker !
Ik zou zeggen geniet van de zon.... maar doe het kalm aan ! M.
zondag 16 juni 2013 - 09:13
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Hoe zit het, zijn de kousen af of was het toch te warm om te breien?
Deze vm hier een serieus onweder en veel regen, regenton is vol en de plantjes zijn happy. Die zijn zelf een beetje zat van al dat water te drinken.
Het gras staat er prachtig bij, ook de bronskleurige venkel, de heuchera en een witte allium die staat op het punt van open te gaan.
Ga hieronder enkele fotokes zetten, kun jij ook eens op mijn terraske zien

Tuinbabbel

maandag 17 juni 2013 - 19:33
svoffel
maandag 17 juni 2013 - 19:34
svoffel
maandag 17 juni 2013 - 19:34
svoffel

Svoffel

Geranium Splish Splash, verleden jaar 2 planten gezet, 1 is er groot geworden en de andere is precies klein duimpje. Ze staan naast elkaar maar of ze goed overeen komen is een andere vraag.

Tuinbabbel

maandag 17 juni 2013 - 19:37
svoffel

Svoffel

Stachys en Heuchera

Tuinbabbel

maandag 17 juni 2013 - 19:38
svoffel

Svoffel

en de witte allium....


Voila, nu wacht ik op de rozen, die beginnen eindelijk kleur te bekennen.


Nog een heel fijne zwoele avond. We gaan nog wat op het terras zitten genieten.
T'kan hier rap veranderen.


ciao

Simone

Tuinbabbel

maandag 17 juni 2013 - 19:40
minouke

Minouke

Hier van hetzelfde Simonne, wel geen zwaar onweer maar wel lichtflitsen en regen.
Nadien zon en weer warm.
Die Ger. Splish Splash is hier ook zo, 1tje groot en een ander klein, een 3de dood.
Vind de bloem wel speciaal met die vegen maar als plant ... nog niet echt, misschien met de tijd dat ze voller word, 't is nog afwachten.
Ik heb ze van verleden jaar in de lente.
maandag 17 juni 2013 - 21:25
myriam56

Myriam56

Goeie avond lieve menskes...
Vandaag zijn we naar Epinal geweest om betonblokken en betonmix, Theo vond het te warm om naar Belgisch Luxenburg te rijden, en hij gaat er wel een zak belgische cement bijkappen... dus zogezegd zo gedaan, we hebben gezwoten , dat we uit ons broek slierden pff.... maar al
maandag 17 juni 2013 - 22:09
svoffel

Svoffel

Myriam,

Dat was me precies weer een dagje zweten voor jullie. Maar ja, anders kunnen jullie niet verder he.

Frankrijk is inderdaad mooi, maar hier in de regio zijn er ook heel mooie plekjes, je moet ze maar weten te vinden.

Dat sauske klinkt in elk geval al lekker en met zo een warmte smaken koude groeten heel goed. + mayonaise, ben daar dol op

Vandaag is het hier ook tropisch weer, warm en vochtig. Een uur geleden de vloer gedweild en ondertussen nog niet droog. Alle vensters en de deur staan open, niets te doen.
Vandaag ga ik genieten in mijn zetel van het weer en wat nadenken.... wil weer een grote tuin .
Dat maakt uit, dit huis verkopen en opnieuw iets anders zoeken. Mijne ventje heeft me eens raar bekeken, zo van al een geluk dat het niet zeer doet.
Efin, ga er mijne tijd voor nemen, maar uiteindelijk ken ik mezelf en zal het wel zoiets worden.
Kleiner huis, grotere tuin. In het begin kwamen ze allemaal regelmatig af en was het huis goed vol. Ondertussen is dat al veel minder en dan is het de een of de andere die komt. Dan heb ik niet zo een groot huis nodig.
Groot huis is ook veel verwarming enz.... we hebben ondertussen wel al zonnepanelen maar toch.
En als ik het wil doen moet het nu, niet nog eens 5
dinsdag 18 juni 2013 - 11:52
myriam56

Myriam56

Goeie middag Simone,
Hier weet je echt niet waar gekropen van de warmte... enkel binnen is het nog een beetje te doen..... IK zou graag aan de poort beginnen, maar daar is het nu echt te warm voor ... dus de laatste meter tegelen ( ook de moeilijkste) want daar is het nog echt koel... zelfs aan de pc... drupt het zweet in mijn ogen...
Een kleiner huis en een grotere tuin?.... als je ergen h
dinsdag 18 juni 2013 - 12:35
minouke

Minouke

Zonnige en hete groetjes uit Rummen

Ik zit hier ook te luieren in mijne sofa onder een afdak... z
dinsdag 18 juni 2013 - 16:17
svoffel

Svoffel

Kwijl kwijl, zal lekker geweest zijn dat cremeke, te laat om te proeven, dat is al helemaal op en vergeten.

Ondertussen is het hier ook 27 graden in de schaduw en aan zee 19! Zit op het goede adres.
De kleine plantjes, rozen en clematissen hebben water gekregen. De potten ook.

Hier weet ik niet wat er morgen komt, het zou kunnen. Hier trekt het dikwijls naar Fumay, Frankrijk is op 7 km, daar loopt de Maas. De hele zware onweders zijn meestal voor die mensen.
Dat merk je aan de schade die er is na deze onweders. We mogen hier van geluk spreken.
Een beetje regen kan geen kwaad.

Hopelijk is Myriam met hare cherie naar de visvijver getrokken in plaats van te werken.
Nu heb ik echt zin in een ijsje en we hebben gisteren het laatste opgegeten.
Staat al op het boodschappenlijstje.

T'is wel plezant dat de groenten van Myriam er veel beter uitzien dan die van de buren. Ben trots op haar groene vingers!

Nog iedereen een geweldige avond en tot morgen.

groetjes

Simone
dinsdag 18 juni 2013 - 17:41
myriam56

Myriam56

Goeie avond ... groene ( waarschijnlijk zwetende) dames , en heren
We zijn thuis gebleven In de nieuwe badkamer is het lekker koel en aangenaam om te werken.... op de koer is het niet uit te houden zelfs onze kleinste struikrover die altijd gaat lopen of het scheelt niet veel, ligt nu strijk op de koude grond op de koer.... Iedereen weet van de warmte....
Nog een een uur ofzo wachten om te gaan sproeien... en hopelijk is niet alles verbrand van bloemekes... want het kersverse rotstuintje is meer iets na een vulkaan uitbarsting, zo heet is het daar !!!
Gaan vissen was echt niet te doen, De grote vijver ligt eigenlijk bovenop een berg.... een soort omwalling dus geen enkele schaduw..... enkel als je de trappekes afgaat.... kom je natuurlijk aan de bosrand.... maar dan zie je de vijver niet... dus is het eigenlijk levend verbranden !!!.... en de badkamer zou toch eigenlijk af moeten geraken, we zijn in vertraging door de veel te lange koude winter, de tuin die we zo dringend wilden... en ja je moet kiezen h
dinsdag 18 juni 2013 - 20:01
minouke

Minouke

In de namiddag was het wel erg heet, ik heb dan meer binnen gezeten.
Al even erg als slecht weer sebiet, moet toch binnen zitten.
In de tuin ook niets kunnen doen, ik heb dan maar foto's getrokken in de morgen voor de plantengids.
Daar juist al de bloembakken begoten en kan je nu geloven van die
dinsdag 18 juni 2013 - 20:49
kerstkind

Kerstkind

Hallo Myriam en alle andere dames die dit lezen,
trouw lees ik hier alle berichten, maar vergeet van ijver te reageren.

Ook wij komen zojuist terug van ons perceel en hebben vanaf 18.45 uur tot 20.45 uur water gegeven. Hier en daar hadden de plantjes toch al wat te lijden gehad van de hitte. We zitten op droge bosgrond he
We wilden eigenlijk wachten op de regen, maar hebben toch maar gekozen voor
het zekere.......lange armen van het sjouwen

Da's wel meteen aerobic en gymnastiek
En nu maar hopen dat het morgen allemaal meevalt met het weer.
Zo heet hoeft het voor mij echt niet

Nu nog ff een bakske koffie en dan lekker in de badkuip

groetjes Jos
dinsdag 18 juni 2013 - 21:15
myriam56

Myriam56

Goeie avond Jos
dinsdag 18 juni 2013 - 21:42
minouke

Minouke

't was stil vandaag hier op ons babbelplekje... jullie zijn niet aan het dweilen hoop ik
Deze morgen hebben we hier 2u lang een (normaal) onweer gehad en er komt voor deze nacht nog af, duimen maar dat het een gewoon onweer is.
woensdag 19 juni 2013 - 20:21
myriam56

Myriam56

Goeie avond MInneke poes , vandaag was het hier echt om dood te vallen....en dus eerst om water, daarna is theo gaan tegelen in de badkamer ( de vloer) ze is bijna af, maar hij is echt pietje precies, ik jaag me daar niet meer in op het helpt toch niet... en dan krijgen we ruzie en is de gezelligheid weg................ ik kreeg het comando van het kalm aan te doen.... in de tuin was het te warm, en ze voorspelden dus ook een zwaar onweer, theo zegt dat het in

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:13
myriam56

Myriam56

de vangsts van vandaag

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:14
myriam56

Myriam56

gewogen

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:14
myriam56

Myriam56

een deel klaar gemaakt en een deel in de vriezer gestoken

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:15
myriam56

Myriam56

met een lekker nagerecht ook allemaal zelf gemaakt ....

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:17
myriam56

Myriam56

ook slagroom in zo een siffon

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:17
myriam56

Myriam56

onze hortensia's die op de koer staan in de knop

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:19
myriam56
woensdag 19 juni 2013 - 22:19
myriam56

Myriam56

tomatenplanten .........allemaal zelf gezaaid !

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:21
myriam56
woensdag 19 juni 2013 - 22:21
myriam56

Myriam56

en kropkes sla, in alle maten en kleuren

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:22
myriam56

Myriam56

onze gazon is aan de eerste maaibeurt toe ! en de tuinman met een zelf gecre

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:24
myriam56

Myriam56

Ons pruimelaars doen het eigenlijk allemaal uitstekend !

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:25
myriam56

Myriam56

kersjes ... iets minder maar ze hangen eraan hoor... gisteren de eerste 2 kersjes die rijp waren eerlijk verdeelt,dus elk eentje, mijn manneke had die geplukt

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:27
myriam56

Myriam56

Selderplantjes , ik heb er nog maar die staan net uit

Tuinbabbel

woensdag 19 juni 2013 - 22:28
myriam56
woensdag 19 juni 2013 - 22:29
myriam56
woensdag 19 juni 2013 - 22:30
minouke

Minouke

amai de moestuin is al goed gevuld.
Ik was in het begin dat wij hier woonden ook begonnen met een moestuin stilaan kwamen er bloemen bij en nu blijft er nog alleen maar kruiden en fruit over

't Was vandaag ook veel te warm om te werken, en tot nu toe nog geen onweer, zal voor deze nacht zijn denk ik.
In Parijs staat veel onder water, ook in Lourdes en ik vrees dat Onze-Lieve-Vrouwke niet kan zwemmen

all
woensdag 19 juni 2013 - 23:35
myriam56

Myriam56

Hey MInouke ... hier heeft het wat gedondert en gewaait, maar den buurman zegde dat we moeten oppassen voor overstroming... ( weeral )all
woensdag 19 juni 2013 - 23:44
svoffel

Svoffel

Hallokes,

Ben precies op tijd voor het aperitiefje bij Myriam.
Weeral niks gehoord van de bel of van wat dan ook gisteren, dus was ik er niet bij om te komen eten
Dat ziet er lekker uit.
Gisteren in de vm was het hier droog, zwoel, warm niet te doen. Tegen de middag begon het serieus te overtrekken en te waaien.
In de vm had ik een pilleke genomen voor allergie
donderdag 20 juni 2013 - 11:14
myriam56

Myriam56

bijna middag, de wandeling naar de tuin ... ( die nu kletsnat is geregent) liet me verstaan dat er werk aan de winkel was, dus terug in huis om een bakske voor de sluimererwtjes... te plukken en er staan nog veel bloemeles op dus het zal elke dag we zo zijn... nu staat er water op om ze blancheren.... en dan hup weer een portie of drie in de vriezer...

Tuinbabbel

donderdag 20 juni 2013 - 12:35
minouke

Minouke

Simone, nee ik heb niets gekocht. Stond niet veel speciaals en weinig kraampjes.
Wij hebben het zelfde gedaan vandaag Simonne ben de ruiten aan de binnenkant aan het kuisen.
Deze nacht geen onweer gehad maar vandaag een mals zacht regentje, goed voor de tuin. Ook niet te koud maar aangenaam.

Myriam, jullie gaan nog grote diepvriezers moeten kopen
donderdag 20 juni 2013 - 12:54
myriam56

Myriam56

Dag MInouke......... Voor mijnen eerste keer... is het eigenlijk allemaal om ter beter gelukt... maar ik steek er ook minstens een uur per dag werk in, en soms ganse dagen als het te planten is h
donderdag 20 juni 2013 - 13:35
minouke

Minouke

Aan een moestuin is wel veel werk aan. Dat onkruid heeft dan vrij spel h
donderdag 20 juni 2013 - 22:50
myriam56

Myriam56

Goeie morgen, vorige avond en deze nacht eerst een onweer, en daarna gans de nacht felle regen!....
Mijn opa zijn tuin was zandgrond, was altijd aan het zagen dat hij te droog was, maar hier is het dus hele vruchtbare klei ( als het goed doet tenminste) dus gevaarlijk glibberig, en onbewerkbaar als hij nat is, maar ook onbewerkbaar als hij droog is !............. dus natsproeien ( justekes genoeg) net voor het planten onkruid wieden en daarna hup het plantgoed derin.....
vrijdag 21 juni 2013 - 07:45
svoffel

Svoffel

Dag Dames,

Myriam, je bent een specialist aan het worden
Vandaag is het weer hier erg wisselvallig. Felle regen, zon, zachte regen enz..

We zijn juist terug van het containerpark in Hasti
vrijdag 21 juni 2013 - 14:49
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag dames.................

Ik ben weeral bolognese saus aan het maken,uiteraard allemaal met verse groenten, en jammer genoeg niet uit eigen tuintje ..... Theo heeft net klaar met de fundering voor de poortmuurkes, het moet echt gebeuren, der komen honden van het dorp gans ons hebben en hauwen rotpiesen, en mijne Clematis die zo mooi aan de hartjespoort in bloei stond is kapot.... Het is niet van ons hondjes want die gaan mooi in de tuin hun plasje gaan doen ( in dreef daar is eigenlijk nog niets van waarde gezet... dient enkel op dit moment om te passeren met de graafmachine naar de straat.... alhoewel er staan denk ik Vlierbessen in bloei en dat is eigenlijk toch wel mooi ... zal morgen ofzo wel een foto maken van die woestenij !Ik hoop dat we buiten kunnen eten , want ons weer is hetzelfde als dat Simone beschrijft !!! ..........

al
vrijdag 21 juni 2013 - 15:41
minouke

Minouke

Simone, het hangt meer van het stekje af, dunne magere stekjes doen het niet goed.
Neem een stevig stekje.

Rozen hebben wel 3jaar nodig om te groeien dus misschien wordt ze nog wel een mooie stevige roos.
Probeer eens (verdund) netelgier te geven, een opkikkertje.
zaterdag 22 juni 2013 - 08:22
svoffel

Svoffel

Minouke,


Normaal dat ze even tijd nodig hebben de rozen, elke plant trouwens. Ze moeten hun wortels kunnen ontwikkelen en dat vraagt tijd.
Hier hebben ze het heel moeilijk gehad met die strenge extra lange winters. Dat ze telkens weer tevoorschijn komen uit de grond is wel al een bewijs dat het wel sterke rozen moeten zijn.
Netelgier, daar heb ik ook al aan gedacht, maar de geur die moet verschrikkelijk zijn en vermits het hier zo klein is moeilijk om uit te voeren. Denk dat zelfs de buren op hun terras flauw zouden vallen, en mijn buren zijn echt super vriendelijk.

Ga dan toch proberen met een stek, in het najaar, wil er nu niet aan knippen want dan staat er helemaal niets meer .
In februari heb ik een stek genomen van een roos onderweg.... 3 takjes in de grond gestoken en 1 is er goed aangeslagen. Er staan zelfs al knoppen is. Laat ze staan want ik weet niet welk het is. Een enkelvoudige open bloem, maar welke. Zou goed kunnen dat ik van de verkeerde roos een stek genomen heb hihihihihi.

Myriam,
Nog even geduld voor jullie poort, dan is het paradijs helemaal van jullie. T'is inderdaad heel vervelend dat andere honden alles komen bevuilen en kapot maken.
Hier in mijn dorp zijn er ook enkele honden die los lopen, de eigenaars hebben er totaal geen probleem mee. Die kwamen zelfs tot op mijn terras, nu staat er ook een poortje.

Vandaag is het hier felle wind, maar toch beetje zon en veel wolken. Seffens komt mijn bezoek, spijtig maar wij zullen niet buiten eten vandaag. Dat is altijd zo gezellig en plezant, maar ja, ik heb geen centen genoeg om een monster veranda te laten bouwen, over het hele terras en mini tuintje, dat zou een luxe zijn!
Alles open als het warm is, alles dicht als het regent en toch buiten zitten.
Trouwens, buiten eten is buiten zitten en niet ergens in, =elk zijn goesting he.

Zo dames, nog een fijne dag verder en tot de volgende
zaterdag 22 juni 2013 - 12:14
svoffel

Svoffel

Dag Dames,


Na een weekend regen in Oignies zijn we vertrokken naar de kust.

Terug aan de kust, de zon schijnt en het is niet teveel wind. Heerlijk.
Alles is goed gegroeid, maar de rozen beginnen pas echt kleur te bekennen. Eentje is er open, een witte met kleine bloempjes. Schattig ding.

De Dahlias zijn bijna helemaal opgevreten door de slakken. Voor de rest zijn alle planten happy van de zon.

We gaan ervan profiteren, seffens een lekkere tong eten, mijn ventje maakt dat klaar voor mij, moet alleen benen onder tafel steken, glaasje drinken en eten.
Yep, t'leven kan heel schoon zijn

groetjes aan iedereen

Simone
dinsdag 25 juni 2013 - 15:21
svoffel
dinsdag 25 juni 2013 - 15:27
svoffel
dinsdag 25 juni 2013 - 15:28
svoffel
dinsdag 25 juni 2013 - 15:28
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag Simone en uiteraard ook aan al de andere maatjes,
Gho dat zijn toch mooie bloemen !!! ik wou dat het bij mij die kale stukken er ook zo al uit zagen !
Gisteren eerst nog wat erwtjes getrokken , en als die gekuisd, geblancheerd en afgekoeld in de vriezer waren gelegd, zijn we richting Antwerpen getrokken om een stuk van de kelder daar te ontruimen... Ze komen werken van Waterlink,( de loden buis van de aansluiting wordt vervangen door een plastieke) nu is het gratis ,maar daarna niet meer... dus........; om 20 uur terug gekeerd naar Melay (aankomst een kot in de nacht 2 uur) lekker uitgeslapen en vandaag nog even het zware werk uitgesteld en om nog 20 zakken prut om verder te kunnen metsen, en de rockwol, of glaswol zeggen sommigen stond aan d halve prijs, onverwachts maar toch 20 grote rollen meegenomen voor het dak te isoleren, het eet geen brood, en een beetje later terug de volle pot betalen ik ben niet gek h
dinsdag 25 juni 2013 - 16:17
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Jullie hebben nog een huis in Antwerpen ook, dat is ook wel extra onderhoud he. Langs de andere kant makkelijk als je hier in Belgi
dinsdag 25 juni 2013 - 18:42
myriam56

Myriam56

Hey Simone, Mijn zoon die heeft zich gevestigd in U.S..... is geen beller en nog minder een schrijver... ( ik heb er me bij neergelegd, en denk dan maar geen nieuws is goed nieuws... Mijn dochter is met een etnische albanees (moslim) getrouwd, een ( heel bitter en triestig ) verhaal ( voor mezelf) dus dat is ook geen oplossing . We trekken onze plan, het is soms veel werk, maar theo wil niet dat we het al verkopen, je weet nooit wat er nog boven ons hoofd hangt.... en dat is altijd dan nog ons toevlucht ( hoe beu ik het ook in 't stad ben....
Ik had petatjes in grote vuilbakken geplant, eentje is er gesneuveld 14 dagen geleden door de poes van de gekke buurvrouw is er pardoes ingesprongen, en we hadden dus voor we het wilden aardappeltjes van eigen tuin.... lekker hoor ( het waren vroege ) frieslanders ....
Zo Het is hier redelijk fris, af en toe een ferme bui regen, eigenlijk zou de kachel aan moeten maar daar baal ik van dus zullen we vroeg op bed liggen zodat we morgen lekker aan de slag kunnen.... voor straks lekker slapen...... m.
dinsdag 25 juni 2013 - 18:51
svoffel

Svoffel

Myriam,

Dat is niet makkelijk je zoon en dochter. Zeker je dochter. Ikzelf heb er 2, dus, kan het me voorstellen.
Het is zo een andere cultuur en heb mijn twijfels of een vrouw, opgegroeid in Belgi
dinsdag 25 juni 2013 - 19:02
minouke

Minouke

Bedankt Simone, vond het plezierig te lezen.

Ben vandaag ook moe, ik heb de hele dag gewied en gesnoeid.
Het weer was half bewolkt, weinig wind en warm genoeg als je werkt
Zal dus vroeg gaan slapen
Overmorgen zou mijn ventje de schuren willen verven, zal zo een weekje werk zijn en dan zal ik ook enkele muurtjes moeten doen h
dinsdag 25 juni 2013 - 19:26
myriam56

Myriam56

Goeie Morgen.........
IK heb al veel rondgestruind tussen de foto's (digituin) en inderdaad, Chantal heeft een prachtige tuin.... dat is ook een bravourstuk.... en dan weten dat dit gewoon akkers waren amai sjapoo...... deze morgen stond het onkruid weeral lekker zijn tong naar mij uit te steken, dus ik moet ook wieden en zou moeten verplanten, maar ik moet ook metsersgast spelen en de 20 grote rollen glaswol uit de bus sleuren..... en in 17 opslaan... tot we ze nodig hebben, willen of niet het kleine boerderijtje doet nu dienst als magazijn....
Het is over en de zon schijnt... (hopelijk iets met langere tussen pozen dan gisteren,maar ik denk dat dit kwam door de super maan)
Al
woensdag 26 juni 2013 - 07:56
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Zon is van de partij en we gaan op het terras ontbijten.
Als we aan zee zijn is het steeds een beetje uitrusten. Maar ik denk natuurlijk aan jullie 2, vlijtige liesjes en harde werkers.

Ik ga seffens eens naar de rozen staan kijken, zien of ze al wat verder open zijn.
Naar de Aldi om naar de aanbieding van Japanse Esdoorns te gaan kijken en enkele boodschappen doen.
Voor de rest niks voorzien. Luilekkerland.

Waarschijnlijk ook nog wat onkruid uittrekken, maar veel is dat niet in het 2de mini tuintje aan zee.

We zouden natuurlijk ook de buren kunnen vragen op de apero. Kan ook vermoeiend zijn hoor, hihihihi
Ben wel blij dat er vandaag niets gedaan moet worden, ben een beetje lui opgestaan.

Ja, die tuin van Minouke dat is de moeite he Myriam, kunnen we veel ideetjes uit opdoen. Denk dat jij (Minouke) ervoor geboren bent om tuinen in te richten.

Zal wat energie naar jullie sturen, dat zal welkom zijn.

groetjes

Simone
woensdag 26 juni 2013 - 08:23
myriam56

Myriam56

Goeie morgen bofkont Simone , de energie is welkom !!!....... Ik heb verschillende planten gekocht bij den aldi, maar die slaan niet altijd aan hoor.... ( ze hebben natuurlijk wel een lange overlevenigsstrijd moeten leveren dit voorjaar maar ja) Ik had bij Aveve een stekelbezenstruik gekocht aan 10 euro, was al een serieuze robuuste struik en die geeft vollop bessen dus kwaliteit betaal je toch wel .... al
woensdag 26 juni 2013 - 08:46
svoffel

Svoffel

Zo, ben terug van de Aldi Shopping.

Het zijn inderdaad armzalige planten, maar ik heb er dan toch maar 2 gekocht. Kwestie om hen te redden, mijn goede daad is gedaan. Ze kosten ook bijna niks.
Een orange dream en een Atropurpureum.

De orange dream ga ik onder de hoge rozen planten, de stammen zijn kaal en tegen de donkere coniferen zou die mooi moeten staan.

De andere gaat mee naar Oignies, ga hem in een pot op het terras zetten.
Daar heb ik al ene gehad, maar die wou het niet doen, was er niet gelukkig. Ging telkens heel goed van start en dan , verdorde randen, trok op niets.
Was er ene die mee van Mechelen naar de Viroinval is meegenomen. Denk dat die geen Frans kon of niet wou kunnen . In de lente heb ik hem aan mijn dochter gegeven die in Rillaar woont. Daar zou hij het goed doen.
Heb een foto gezien en hij was inderdaad heel goed vertrokken, nu afwachten of hij weer dorre randen aan de bladeren krijgt.
Voor die Esdoorn heb ik alles geprobeerd. Speciale grond, bescherming in de winter. Hij stond er in een grote pot.
Ook op het tuinforum vragen gesteld, ze dachten dat hij te warm stond tegen de muur, of te nat, te droog, maar dat was niet het geval, hij stond daar in de schaduw.

Dus nu probeer ik het maar met deze 2 sukkels, ze kosten niet veel geld en t'is dan ook geen ramp als ze niet meewillen.
Ga ze in elk geval vertroetelen, dat wel. Het zijn mijn nieuwe babietjes.

Wou ook deze week naar Lens rozen gaan in Oudenburg, maar ga nog wachten tot half juli, dan zullen alle rozen open zijn.
T'is nog wat te vroeg precies.

Zo, dames, hoe vorderen de werken?
Nog energie nodig? Hier zijn enkele kilootjes, de max. portie voor vandaag.

Groetjes
Simone
woensdag 26 juni 2013 - 14:36
minouke

Minouke

Verleden jaar had ik een mini waterlelie van de aldi voor in een zinken teil, en die deed het erg goed.
Dus kocht ik dit jaar weer eentje maar lijkt nu niets te worden, misschien te lang koud geweest.
En dan van werken is er niet veel gebeurd vandaag, in de morgen mijn koer geborsteld, ben ik toch 2u mee bezig, overal wat geschoffeld en dan naar de kliniek in Vilvoorde waar mijn papa ligt. (70km)

groetjes
Chantal .... vind het leuk dat jullie mijn tuin graag zien
woensdag 26 juni 2013 - 17:44
svoffel

Svoffel

Chantal,


Met plantjes moet men wat geluk hebben, en normaal dat we jouw tuin graag zien, denk dat we een van de velen zijn

Hoop dat het niet te ernstig is met je papa.... wens hem beterschap.
Maar dan heb jij al genoeg energie voor morgen, krijgt Myriam een extra portie.

Morgen moeten we met min schoonmoeder kleren gaan kopen , zal onderweg wat geduld meepakken.
T'menske is al 87 en een beetje moeilijk. Dan wil ze kleren kopen en als we er dan zijn wil ze niet meer. We gaan dan toch de winkel binnen en dan past ze tegen haar goesting en wil ze niks kopen.
Met als gevolg dat we binnen de 3 weken terug kunnen naar de winkel want ze heeft nog steeds niets nieuws gekocht.
Denk maar bij mezelf, wie weet wat ik allemaal uitsteek op die leeftijd. Voor de rest is ze nog heel goed en hoop dat ze nog lang mag blijven, maar t'is niet altijd makkelijk met "oude bomen"
Hopelijk koopt ze toch een mooi bloezeke, dat zou al een begin zijn.

Denk dat Myriam in slaap gevallen is bovenop de rollen isolatie, je zou voor minder.

Groetjes en tot morgen

Simone
woensdag 26 juni 2013 - 19:35
myriam56

Myriam56

GOEIEN AVOND DAMES !!! kikking and a live !!! ,Simone ik weet er van mee te spreken Theo zijne pa is 84, wou gans zijn leven vertroeteld worden, heeft een jaar of vier als militair in Indones
woensdag 26 juni 2013 - 21:12
minouke

Minouke

Soms denk ik als ik dit allemaal lees.... goh Myriam moet grote handen hebben, dat kan niet anders stenen, zakken cement... en serieuze ballekes aan haar armen
Ik heb mijn linkerschouder daarmee naar de knoppen geholpen door overbelasting.
Mijn papa is 93 jaar oud en het ziet er niet goed uit, maar laten we hopen dat hij toch nog naar huis mag.
Simonne, misschien doet ze dat omdat ze geniet om te gaan shoppen met jou, dat is dan 2xplezier, en heeft ze in feite geen zin in iets nieuws.
't Is nu weer laat en zal zo stilaan beginnen aan slapen gaan denken
woensdag 26 juni 2013 - 22:05
svoffel

Svoffel

hahahaha, Chantal,

Myriam met grote handen en dikke spierballen.... T'is ongelofelijk wat ze allemaal kan en doet. Zij en haren Theo. Superteam.
Als ik dat lees wat ze daar allemaal op 1 dag doen, chapeaux, ik zou het echt niet kunnen.
Ik zou ergens onderweg al lang strijk liggen. en, Myriam je doet dit al 3 jaar.
Maar dat ze nu beginnen dezelfde kleuren te gebruiken dat is een teken dat
1 ze het waarderen
2 het nog mooi vinden ook

Toch is dat plezant als je ziet dat ze het ook beginnen te doen, hier in mijn dorp is dat ook gebeurd. Ik heb de ramen en deuren in een heel zacht grijs gezet. Was van dat donker bruin. Met de grijsblauwe steen die rond de ramen en deur staat is grijs dit heel mooi.
De bakker is ondertussen aan het renoveren gegaan en rarara, ramen en deur = lichtgrijs. Ook andere vensters in het dorp hebben een likje verf gekregen, er is zelf eentje die het in heel zacht olijfgroen gezet heeft. Is een mooie kleur, maar voor mij is er nergens een groene schijn in de stenen, past iets minder erbij, toch is het mooi.
In mijn nieuwe voordeur heb ik een glas laten zetten in het bovenste deel, kwestie van licht te hebben in die donkere gang en kan ik ook zien wie er aan de deur staat zonder deze volledig open te moeten doen. Dat is een mat glas met het huisnummer heel groot erop (dat huisnummer is niet mat) Dat hadden ze nog nooit gezien. Ondertussen al veel voordeuren zien veranderen.
Je ziet, onbewust breng je toch veranderingen aan.
Toch zijn er die blijven bij hun donker bruin, omdat het al altijd zo geweest is.

Chantal, je pa heeft al een hoge leeftijd, 93 jaar. Dat begint te tellen. Hoop voor jullie dat hij terug naar huis kan komen. Afscheid moeten nemen komt altijd te vroeg en is heel moeilijk.
Ga het aan mijn schoonmoeder eens vragen of dat de reden is Kunnen we gewoon de volgende keer een tas koffie gaan drinken, want ik shop niet zo graag. Dan is ze ook eens weg van thuis.

Voor de rest een productieve dag, hier aan zee is het weer niet echt fameus. Fris en winderig, wel zon. Gisteren was het veel, veel beter.

Groetjes

Simone
donderdag 27 juni 2013 - 08:32
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone, en voor de rest van de bende lezers die tijd hebben om ons schrijfsels te ondergaan ,
Hier is het zwaar betrokken en redelijk fris (18 graden).......... Straks eerst naar Bourbonne... om nog eens veertig betonblokken...... en een berichtje naar de weergoden dat ze hun manieren moeten houden, dus gene regen........
Theo had net voor ik ging slapen serieuse goesting naar pannekoeken, en maar zagen.... zelfs toen we al op bed lagen werd er over verder geleuterd, dus vandaag pannekoeken bakken .... ( zal hier of daar tijd vrij maken )..........
en dan is vandaag hopelijk ons tweede muur zodanig af dat we al eens kunnen gaan kijken voor de uiteindelijke afwerking, ik zou graag een boog hebben zoals boven de hartjespoort en die laten begroeien met klimrozen, maar ik denk dat dit technisch te hoog gegrepen is, want dan moeten we eerst en vooral een bekisting maken en die dan emmer , na emmer vol storten met beton..... Theo had van gans zijn leven nog geen steen op mekaar gemetst dus.... dat zal wel niets worden en daar ben ik natuurlijk niet treurig om, ik versta alle reden, maar het zou dus af geweest zijn .
Een andere mogelijkheid is van zo een afdakske met pannen boven de poort te maken dat is dus te doen, met hout.... en we hebben nog enorm veel eiken balken ( nieuwe) op overschot liggen.... maar ! dan vraag ik me af of dit nog wel echt een frans karakter heeft.... want ik wil toch wel bij de oorspronkelijke bouwmethode's blijven, ik wil geen "High Chaperal" uitstraling.... dus een cowboytoestand !
Simone, ik denk dat chantal wel eens gelijk zou kunnen hebben, als je al wat ouderdom hebt , wordt je wereldje h
donderdag 27 juni 2013 - 08:47
Boerke

Boerke

Ik ben
donderdag 27 juni 2013 - 09:58
myriam56

Myriam56


Goeie morgen Boerke
Het doet ons enorm plezier , dat het forum meegeniet van onze franse escapade's
Ondertussen zijn we terug met ons betonblokken een volledige pallet.... 70 stuks, 50/20/20 dus serieus zware gasten.
der lagen nog 13 zakken cementmix in omdat Theo gisteren dacht dat ons trekbeest dat wel zou kunnen versleuren, maar toen de magazijnier de volledig pallet in de camionet schoof en ik de kont naar beneden zag duikelen, was ik niet erg op mijn gemak, straffer ik zat met een serieus ei in mijn broek dat de vering er zou vanonder gesprongen zijn, we zijn dus h
donderdag 27 juni 2013 - 10:30
erice

Erice

Het is te hopen dat jullie beter weer hebben dan hier in Belgie,Myriam, het heft gisteren , vannacht en vanmorgen gehoost en er is dus geen werk te verrichten buiten. De aardbeien liggen te rotten, gelukkig is er dit jaar overvloedig veel dus er zijn er meer dan genoeg maar toch...
Ook is het erg koud. 12 graden.. dat is toch geen zomerweer meer.
ben heel benieuwd om fotootjes te zien van de nieuw gemaakte muren.......
Werk ze vandaag
vrijdag 28 juni 2013 - 13:45
myriam56

Myriam56

Goeie middag ERice en al de andere groene maatjes die meelezen!
Hier is het al overtrokken van deze morgen , ik ben begonnen met een licht truitje ( met rolkraag tegen een uur of elf verwisseld met een luchtige t-chirt en nu terug een dikke vest aan, want de lekkere werktemperatuur is kouder geworden en ik denk dat het een sjans is dat we aan de laatste stenen bezig zijn want dat we straks een ferme bui gaan krijgen
Ik was nogthans van plan om hierna in de tuin het onkruid te gaan bestrijden met schoffel want het is even erg gegroeit dan de groenten zelf.... ik heb twee volle grond bloemkooltjes die het extra goed doen ze hebben nu de grote van een borrelglaasje... Mijne buurman zijn tomaten hebben de meeldauw.... ik heb er hem nieuwe gepresenteerd maar hij moet ze niet, geen goesting niet meer !!!De buurvrouw is denk ik zwaar ziek, en door haar ziekte hebben ze waarschijnlijk niet veel overschot, ik heb er wel kompasie mee,( maar meestal wordt ik daar voor afgestraft nadien, dus ik ben voorzichtig)
Zo subiet eerst de machines opruimen een lekkere koffie drinken en naar de tuin als het vooraan opgeruimt is, de vroege aardappeltjes moeten uit de bakken want het loof is geel en is aan afsterven.... dan wat worteltjes en nog eens sluimer-erwtjes trekken met een biefstukske, dat zal zeker en vast goed smaken....
Meschien tot vanavond M.
vrijdag 28 juni 2013 - 14:55
svoffel

Svoffel

Hello iedereen,

Deze nacht heeft het hier ook geregend en s'morgens nog een paar druppels. (Zee)
Ondertussen komt de zon bijna tevoorschijn van achter het grijze wolkendek. 15 graden, mag dit keer niet klagen. In Oignies is het op het ogenblik ook 15 graden.
Maar we zullen nog tot na het weekend moeten wachten op het normale weer.

Jammer van die aardbeien, t'is zo lekker en dan al die taarten, confituur, coulis, njam.
Heerlijk, de smaak is zoveel beter als je ze zelf maakt.

Myriam, steken de erwtjes al in de grond? T'is precies of we kunnen komen kijken met al wat je schrijft. T'is bijna mijn "kijktuin" aan het worden
Moest het wat dichter zijn kwam ik eens af om wat onkruid te wieden, maar ja, beetje ver om even op en af te rijden.
Je ziet, geen geluk voor jou. Om je te troosten zet ik deze foto erbij. Wou mijn Cosmos trekken en daar kwam dit fotomodel af.

Vele groetjes en tot de volgende

Simone

Tuinbabbel

vrijdag 28 juni 2013 - 15:00
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag, effekes een wijntje komen halen en dan hup naar de tuin want ons muren zijn een feit, morgen waarschijnlijk al de afwerklagen erop zodat de poort(delen want het zijn vier schotten) er aan kunnen gezet worden, dat wil zeggen als we genoeg prut hebben nog acht zakken zegt Theo, dus afwachten...
Na onze pauze naar den hof... 'Simone... als het hier menselijk is dan zou je hier met plezier mogen komen wieden en zou je hier je natje , je droogje en je amuzement kunnen hebben hoor .... het 1e plezier zou het andere zeker en vast waard zijn..... wij zijn niet hebberig.... en genieten van mensen die zoals ons, nog van de natuur houden in al zijn eenvoud en pracht !!!)
Zo Theo zal denken dat ik de druiven nog moet gaan trekken, in de plaats van dat wijntje uit te schenken , ik ben der mee weg !
vrijdag 28 juni 2013 - 15:23
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen, mijn pijp is uit, nadat de tweede muur op 2,40 is geraakt zijn we dus na dat wijntje..... naar den hof gedrenteld en hebben we nog een uur of twee de strijd aangegaan met onkruid, dat uiteraard welig tiert... de opgeschoten kroppen sla, uitgedaan en Theo heeft zijn droom mogen waar maken de petatten uit de bakken mogen halen hij was in de wolken, ik niet ik vond het een magere vangst.... ik schat een vijf kg's van 1 kg plantgoed.... maar ze hebben goed gesmaakt en morgen is er weer een dag, dus nu lekker douchen en hup beddebak in .... slaapwel voor straks .............M.
vrijdag 28 juni 2013 - 20:00
Boerke

Boerke

Awel,mijn vrouw is er aan begonnen.
Gisteren aalbessen getrokken en vandaag de rabarber bijgevoegd.

Tuinbabbel

vrijdag 28 juni 2013 - 21:08
Boerke

Boerke

En dan alles ( met suiker) het vuur op . "De pruttelende kom".

Tuinbabbel

vrijdag 28 juni 2013 - 21:09
Boerke

Boerke

En een uurtje later ......de confituur de potjes in .
Ziet er al lekker uit .

Tuinbabbel

vrijdag 28 juni 2013 - 21:10
myriam56

Myriam56

Goeie morgen !!!!
Dat ziet er inderdaad om duimen en vingers af te likken, ik heb twee jaar geleden mirabellekesconfituur gemaakt, toen kraakten de takken af van het gewicht van het fruit, verleden jaar niets,en dit jaar is beloftevol, alhoewel bij mijn pruimelaarkes er fruitjes afvallen dus afwachten !!!
Uitgeslapen en goed gemutst , het is hier aan het miezeren, een heel zacht regentje, maar deze nacht moet het hard geregend hebben volgens theo, ik heb door alles doorgeslapen..... effekes afwachten, maar de merel is al aan zijn deuntje begonnen dus dat is dus nog regen !!
Zo nu een lekker jatteke kaffie...... en dan even beraadslagen wat we gaan doen want in de regen de zaak bezetten zal moeilijk zijn !!! M.
zaterdag 29 juni 2013 - 07:52
Boerke

Boerke

Hier niet veel beter. Ook aan het miezeren . Hier is het ook tijd voor een lekkere tas koffie, denk ik .
Onze frambozen en pruimen zijn ook niet zoals het moet zijn . De stekelbessen daarentegen dragen heel goed . Ik zal ze moeten opbinden want de takken hangen van het gewicht op de grond. En dan rot worden met al die nattigheid.
Kersen vallen af. Dat is meer door de eksters,stokduiven(houtduif) en merels. Die komen ze al aftrekken als ze nog groen zijn .
zaterdag 29 juni 2013 - 08:14
svoffel

Svoffel

Good morning

Aan het zeetje ook grijs, 14 graden, maar geen regen meer. De regen is van gisteren avond begonnen.

Net toen we aan de BBQ begonnen, hihihihi, mijne chou heeft de sauciskes moeten omdraaien onder de parasol. Het viel er ineens heel overvloedig uit.
Maar t'was lekker, ook al hebben we het binnen moeten opeten.

Boerke, dat zal heel lekkere confituur zijn, dat 2de potjes van links lacht naar mij!

Myriam,
Dan hebben jullie weer heel hard gewerkt deze week. Hoe doen jullie dat toch.
Maar als de poort eindelijk dicht kan zitten jullie goed, kan er niemand meer ongevraagd binnen. Heel belangrijk, zeker waar jullie zitten met enkele "vriendelijke, langvingerige mensen" .
Wanneer zijn die patatjes in de grond gegaan? Dat moet toch eerst bloemen voor je ze kunt rooien he? Die in mijn zakken groeien heel goed, veel loof, maar of er ook veel te rapen valt dat weet ik niet, geen idee.
Mijn tas the is ondertussen leeg, ga er nog eentje klaar maken en ondertussen de tafel dekken voor ons ontbijt.
Wanneer nemen jullie een pauze aan de visvijver? Als de poort dicht kan zeker?
Theo zal toch wel eens ooit een vis moeten vangen toch. hihihihi

Vele zee groetjes en een fotoke van de zaaddoos van een pioen (genomen tijdens het tuinbezoek van Loverij), zelfs daar hebben de slakken van gegeten.

Simone

Tuinbabbel

zaterdag 29 juni 2013 - 08:39
minouke

Minouke

Deze nacht heeft het fel geregend, alles ligt plat op de grond.
Zal straks proberen alles weer met koordjes recht te krijgen... ne mens wordt er toch moedeloos van h
zaterdag 29 juni 2013 - 11:33
Boerke

Boerke

Ja,Minouke,weet je dat andere jaren hier en daar al graan werd afgereden. Maar alles zal achteruit zijn zeker.
Voor een uurtje ons houtkachel in brand gedaan . Dat is ook de eerste keer dat we dat doen op het eind van juni . Maar toch een gezelligheid ,die vlammen . Voelen jullie ook de warmte al niet??

Tuinbabbel

zaterdag 29 juni 2013 - 11:59
svoffel

Svoffel

Hier komen we weer even om te piepen wat er gaande is

Boerke, de stoof ziet er heerlijk uit met dat vuurtje erin. Kan een mens gebruiken met het vochtige weer.
Hier is de zon beginnen te schijnen en de deur kan weer open. Voor hoelang de zon er gaat zijn... geen idee.

Myriam en Chantal,

Was het vergeten te schrijven, t'is gelukt met mijn schoonmoeder. Denk dat zij voor 2 jaar kleren gekocht heeft.
Dus Chantal sloeg de nagel op de kop, ze wou gewoon buiten. Heb haar gezegd dat ze dan gewoon moet bellen, gaan we een cremeke eten met haar. Hmmm zullen veel cremekes worden van de zomer.

De tuin van Dina is de moeite, woon je daar dichtbij Chantal?
Hoe gaat het met je Papa?

Seffens in de tuin nog wat slakkenkorrels gooien, de tagetes beginnen opnieuw blaadjes te maken hopelijk krijg ik nog bloemekes te zien voor de winter

Zo, tot de volgende

groetjes
Simone
zaterdag 29 juni 2013 - 16:24
erice

Erice

Eindelijk droog hier en meteen de groententuin ingedoken om een hoeveelheid aardbeien te plukken en meteen daarvan JAM gemaakt. Dat staat nu af te koelenHet ruikt zalig in huis. Het gras gemaaid en meteen een 2e bemesting gegeven en verder geen puf meer. Gelukkig is het ook wat warmer dan gisteren, bijna 18 graden en een heel flauw zonnetje.

Het schijnt dat het op veel plaatsen in Europa nu wat beter weer gaat worden....Het wordt tijd....dat we nog een paar weken zomer gaan krijgen.....
zaterdag 29 juni 2013 - 16:45
svoffel

Svoffel

Ja Erice,

T'is hoog tijd dat er beter weer komt, voor al de mensen die vakantie hebben in eigen land.
Je moet een heel jaar erop zitten wachten en dan 14 dagen of een week regen is maar niks he.

Geniet er maar van.

groetjes

zaterdag 29 juni 2013 - 16:54
Boerke

Boerke

Deze namiddag toch ook droog geworden met af en toe zon .Maar voor in de tuin te duiken is het nog wat nat ( denk ik).Morgen dan wat onkruid uittrekken rond de taxushaag om het snoeisel zo proper mogelijk te houden .
zaterdag 29 juni 2013 - 19:19
myriam56

Myriam56

Goeie avond allemaal, want jullie zijn zowat mijn groene famillie geworden en ik vind jullie allemaal om ter sympathieker .... Voor de middag de noodzakelijke boodschappen gedaan, en opgemerkt dat er nergens nog ne gewone petat te vinden is, sterker nog zelfs de diepvriesfrieten zijn partie-foetsie !!! riene-va-plu, niekskenie.... dus ik ben blij met mijn eigen gekweekte pieperkes... het is niet veel , en ik bereid me dus voor op een leven zonder frietjes en rijst en heu van alles maar zonder petattten !!!
Na de middag dus na ons stokbrood !! zware krijgsraad !! den hof ............ of riskeren van uitgeregend aan de afwerking van onze muren...... het is allebei broodnodig iii .............. uiteindelijk heeft de muur het gewonnen.... want te warm is wat , te nat is wat , en nu is het justekes van pas , in het begin een motregen...........maar ne goeie vlaming , laat zich daar niet van af afschrikken.... dus aan de slag, en ik moet zeggen ( jullie moeten me maar geloven op mijn woord het mag gezien zijn ! ) morgen doen we verder zolang de prut strekt ! , en dan om nog wat meer gaan bijhalen 80 km verder ... om je blote kont van te laten zien, maar wij hebben de franse blaaskaken wel al laten zien wat werken is , en sommige laten dan ook hun waardering blijken (mondjesmaat)
Zo da ist zo wat , ik ga douchen en daarna slapen.... ik wou nog kok spelen maar ben te moe..... en ben super blij dat Theo ons werk zo mooi vind.... hij kan niet lezen wat ik schrijf... dus hier iets meer dan op facebook :
zaterdag 29 juni 2013 - 21:57
minouke

Minouke

Hoi allemaal,

Ik heb verschillende struiken in een bolleke gesnoeid en dat oogt al wat netter.
Verlepte rozen uitgeknipt, het
zaterdag 29 juni 2013 - 22:52
myriam56

Myriam56

Goeie morgen............ hier is het stralend en zonnig !!!
Dus dat zit snor om vandaag na onze laatste zakken prut op de muren te smeren te gaan vissen....
Chantal dat is dus goed nieuws h
zondag 30 juni 2013 - 08:21
Boerke

Boerke

Hier is het zonnetje ook al zichtbaar. 't Is nog maar een waterzonnetje maar het lijkt wel goed te komen. Ong. 16
zondag 30 juni 2013 - 09:05
svoffel

Svoffel

Goede morgen iedereen,

Ben ook al op , en we gaan buiten ontbijten. Zon, zon zon, zou de zomer dan toch begonnen zijn.

Chantal, goed nieuws van je Pa, tegenwoordig kunnen ze ook veel. Dat hij nu maar rap naar huis mag he.
Jij kunt de uitgebloeide rozen al afsnijden, hier beginnen ze net allemaal open te komen. Prachtig, net nu we weer voor even naar de andere kant, ons zuiden, rijden.
Dinsdag zijn we weg, nog even genieten van de zoete verslavende rozengeuren.

Myriam,
als dat af is zal het weer een heel ander zicht zijn, telkens mooier en mooier, dat doet wel deugd het resultaat van je harde werk te zien.
Wie weet gaat Theo vandaag wel iets vangen voor op de BBQ. Toch gek dat er nergens meer patatjes te koop zijn, hier is dat geen probleem. Kan ook een "rupture de stock" zijn, hoop het voor jullie. Zou helemaal te gek zijn als je tot in Lux of Belgi
zondag 30 juni 2013 - 09:45
myriam56

Myriam56

Goeie avond, als het niet geeft, ik begin een nieuw draadje..........
zomerse toestanden
zondag 30 juni 2013 - 20:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon