menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruidverdelger

Ga naar meest recente reactie

ruddy

Ruddy

Hallo,

Wie kan me enkele mogelijkheden adviseren om het onkruid in nieuw gazon, ook al is het reeds meerdere malen gemaaid te verdelgen?
Wij willen eind oktober de achtertuin opnieuw inzaaien (ongeveer 4,5 are ), maar nu staat deze vol met meer onkruid als gras. Kan ik er dan niet beter een product opdoen waarmee alles kapot gaat en daarna omfresen en inzaaien? Welk product kan ik hiervoor gebruiken?

Het product voor onkruid in het gazon het liefst dat geen kwaad kan voor dieren.

Als er geen productnamen op het forum gegeven mogen worden, mag je deze altijd via een persoonlijke mail doorsturen.

Dank u, Ruddy.
vrijdag 24 augustus 2007 - 12:44
fastmario

Fastmario

normaal als het voor het behoud van gazon is zou ik iets
als bofix aanraden
maar weet niet of je dat particulier kan kopen
ze hebben zeker dingen die erop trekken
anders round up maar dan is gazon ook kapot
en dieren hoef je altijd binnen te houden tot na enkele uren alles mooi opgedroogd is
vrijdag 24 augustus 2007 - 14:54
JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Een paar maanden afdekken met zwart folie, doet ook wonderen op de plaats waar je alles dood wil hebben.
vrijdag 24 augustus 2007 - 20:49
phyton

Phyton

enkele kippen of geitjes raad ik je aan
maandag 27 augustus 2007 - 18:37
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Begin dit jaar is Monsanto (Round up) veroordeeld geweest voor het verzwijgen van de waarheid over het gevaarlijk gif en leugenachtige publiciteit rond het produkt Round UP (feb 07 Frankrijk)

Ik durf weleens in de lente Rosabel gebruiken op de rozen , maar wat ik al gelezen heb over Rond Up/Monsanto, haal ik het niet in huis

En dan ben ik nog geen fanatieke hé, probeer altijd de "gulden middenweg" en liever een natuurlijk produkt of oude remedies vooraleer ik chemisch begint maar na al wat ik weet over Round Up

Monsanto is ook de maker van het gif ORANGE dat in Vietnam gebruikt werd onder de oorlog, dus veel scrupules zullen ze niet hebben :
http://www.corpwatch.org/article.php?id=11638
zaterdag 1 september 2007 - 07:11
phyton

Phyton

En na 15 dagen staat het onkruid er weer als je pech hebt!
zaterdag 1 september 2007 - 21:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon