CITAAT: ">#666666;'> Da is inderdaad nie echt goedkoop. Ik ken mensen die 5000€ betaald hebben om hun tuin te laten aanleggen maar dat was dan ook een tuin van 4000m³. Daarvoor hadden ze wel een natuurlijke zwemvijver en een 50tal heesters, vooral rhododendrons.
Ik stel voor dat je een offerte laat maken door verschillende aannemers en daar dan een keuze uit maakt prijs/kwaliteit.
Hangt ervan af wat je de aannemer vraagt. Ik heb meer dan 10000 EUR betaald voor een tuin van nog geen 75m², dat was exclusief de planten.
Maar een aantal offertes maken is zeker een optie. Of vraag eens bij je vrienden en kennissen of ze geen goede tuinaannemer kennen.
|
|
inderdaad, voor het zelfde geld was die 5000 euro voor 4000 vierkante meter zelfs teveel want rhododendendrons kosten niet veel en eens een vijver uitscheppen is nog geen middag werk, maar ja wat is de afwerking, wat zijn de omstandigheden enz....
hoe dan ook grondwerken kosten geld.
aan de topicstarter, voor 500 euro gaat er bij wijze van spreken nog gene grondwerker uit zijn bedde komen, kraanuren kosten reeds 45-60 euro (excl) , dan is je tuin nog maar net omgespit, grond afvoeren kost tussen de 125(supergoedkoop) tot 250(duur) euro per camion en grond opvoeren van't zelfde (ik spreek wel over goede grond, geen kleimengeling waar veel grondwerkers mee rondrijden om te dumpen) .
dan moet je zelf nog gras zaaien en aanplanten, wel ik nu wel zelf zou doen.
zelf zat ik ook met zware kleigrond en veel water, wij hebben een harde noot doorgebeten en besloten en de gehele rommel te laten afvoeren, overal ongeveer tussen de 45en75cm laten afgraven en terug opvoeren met goede grond, dit in combinatie met een 25m drainagebuis en een gracht achteraan en we zijn de enigen in de buurt met een droge lap grond, bij mijn buur als het geregend heeft komen de vogels zich wassen in de plassen in zijn tuin