menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lijster

Ga naar meest recente reactie

blubber

Blubber

ik heb een kleine tuin,en heb een jaarlijks probleempje met een echtpaartje lijsters.
zo rond begin maart spit ik de tuin om, en bemest de grond met koemest en cocusdoppen.
nu heb afgelopen weekend ik wat pootgoed,(viooltjes,aardbeien,blauwkussen.) ingeplant.
nu heb ik behoorlijk wat wormen in de grond,wat mij niet slecht lijkt,echter de lijsters zijn natuurlijk ook niet gek, maar de klonten aarde vliegen door de lucht, waardoor de plantjes behoorlijk beschadigd worden.
ik wil deze mooie vogels natuurlijk geen kwaad doen, maar ik vind het wel vervelend.
wat nu.

alvast bedankt.

blubber.
dinsdag 1 april 2008 - 12:00
lentemode

Lentemode

Hallo blubber,

Mooie foto's van maken...
(Niet kwaad worden, hé...)

[afbeelding verwijderd niet-https]

Welkom op dit tuinforum !
[afbeelding verwijderd niet-https]
Groetjes,
MIa
dinsdag 1 april 2008 - 12:10
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

misschien helpt het om een net over de grond te leggen ..

greetz Damy
dinsdag 1 april 2008 - 12:42
blubber

Tekst aangepast

Blubber

bedankt.

nee hoor kwaad op de natuur zal ik nooit worden, dat is met mijn beperkte kennis ook niet echt slim. dat netje lijkt mij niet zo'n goed idee,daar ik bang ben dat de vogels misschien verstrikt raken.

groetjes blubber.





dinsdag 1 april 2008 - 13:34
printemps

Printemps

hallo

gezien op de engelse TV of was het nu de franse

om vogels te lokken die insecten eten,strooide hij meelwormen in zijne tuin
misschien kun je dat ook doen om zo de vogels naar ergens anders te lokken
waar het zo geen kwaad kan

mvg
an
dinsdag 1 april 2008 - 17:12
printemps

Printemps

hallo

of wat langer wachten met planten
tot ze alles opgegeten hebben

mvg
an
dinsdag 1 april 2008 - 17:14
Esem

Esem

Als ik van jou was zou ik er niets tegen beginnen.
Dat is maar tijdelijk, maar lijsters nemen niet alleen aardwormen maar eten ook zeer veel slakken.
Bedenk, dat je lijsters verdwenen zijn,je met veel meer slakken in de tuin zal zitten.

Dus bezind voor je begint.

Gr Eddy,
dinsdag 1 april 2008 - 20:26
blubber

Blubber

oké

ik laat ze maar shoppen in de tuin,zo'n ramp is het nou ook weer niet.
straks komen de hosta's weer tevoorschijn, (hoop ik)en binnen ben ik al weer afrikaantjes aan het kweken op de vensterbank.
Eddy,daar had ik niet aan gedacht,(goede tip)
in de minivijver zag ik tijdens het planten van een waterlelie een salamander.
ik laat de boel maar even met rust.

groetjes blubber.



woensdag 2 april 2008 - 12:14
Rita1960

Rita1960

Hallo Blubber,

Ik wilde dat ik uw lijsters had! Was ik meteen van een heleboel slakken af. Enne... de planten overleven dit wel en groeien wel weer goed.

groetjes,
Rita

woensdag 2 april 2008 - 17:32
iecee

Iecee

hallo
lijsters eten veel huisjesslakken en hebben hiervoor een steen nodig om ze kapot te kloppen. kan je niet ergens anders hier en daar een steen leggen dan gaan ze daar eten.
een heel goeie vogelverschrikker is cdtjes ophangen om ze tijdelijk weg te jagen dit zijn goeie vogelverschrikkers omdat ze spiegelen en dan lichtflitsen maken waar de vogels van schrikken
ik doe dat in de kersentijd.
Inge
zaterdag 5 april 2008 - 13:03
blubber

Blubber

er liggen in de tuin al wat lavastenen, dus ik neem aan dat de vogels die dan wel weten te vinden.
als ik het zo observeer, hebben ze het toch vooral op de wormen,insecten.rupsen gemunt,ze vliegen dan af en aan naar de achter mijn tuin gelegen tuin van een uitvaartcetrum,waar veel dichte struiken en bomen staan.
daar ben ik eigelijk best wel blij mee omdat ik in de zomer nogal wat bezoek krijg, van egels, meesjes,vinken houtduiven padden,en salamanders, enz.
vooral s.morgens vroeg komen veel dieren drinken uit de kleine vijver.en gaan ze op zoek naar voedsel.
dus best wel een gemeleerd gezelschap.
ze houden toch in de gaten, wat ik allemaal aan het kokkerellen ben in de tuin.(haha).
en zijn er dan als kippen bij.

groetjes blubber.
maandag 7 april 2008 - 14:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon