menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanplanten border

Ga naar meest recente reactie

danbuys

Danbuys

Ik heb dit jaar een zwembad geplaatst (half ingegraven) en nu wil ik de grond daarrond beplanten in de herfst.
Het is dus grond die opgevoerd werd, en die dus waarschijnlijk nogal droog zal zijn.
Heeft er iemand ideetjes welke planten (o.a. bodembedekkers) het best gedijen op droge grond?

Alvast bedankt !!
woensdag 20 september 2006 - 10:22
Plantadvies

Plantadvies

Beter is dan om een grondmonster te laten nemen, al u het niet zeker weet. Niets is zo jammer als er verkeerde beplanting staat. Het kost tenslotte toch een paar centen.

Succes plantadvies.
woensdag 20 september 2006 - 14:32
annis

Annis

De grond zal waarschijnlijk niet alleen droog zijn maar er zal ook geen leven inzitten. Normaal bevat de bovenste laag van de grond organisme die het vervoer van voeding voor de planten verzorgen. De grond die dieper zit bevat niets. Het is daarom goed om de grond eens na te laten kijken. Je krijgt dan een gericht advies wat je moet toevoegen aan de grond om deze leefbaar te maken voor je planten.
Ann
woensdag 20 september 2006 - 18:45
danbuys

Danbuys

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Even verduidelijken: de grond die aangevoerd werd is grond van mijn eigen moestuin. Dus de grond zal zeker genoeg organismen bevatten.
Mijn probleem is echter dat de grond waarschijnlijk nogal vlug zal uitdrogen.
Ik zoek dus planten die tegen wat droogte kunnen.
vrijdag 22 september 2006 - 07:44
annis

Annis

De grond van de moestuin als die voldoende humus bevat zal deze toch niet zo vlug uitdrogen.
Enkele planten voor droge tot normale grond:
Ajuga reptans
Phlox subulata
Saponaria
Sedum soorten
Geranium soorten.
Planten met een dikker blad zoals bij de sedum soorten zijn altijd beter bestand tegen droogte.
Ann
vrijdag 22 september 2006 - 08:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon