menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wild gras in gazon .

Ga naar meest recente reactie

suzuki605

Suzuki605

Ik heb juist het zelfde 2 jaar lang geen wildgras in mijn tuin tot nu .Ik sproei ook met bofix maar dat is juist voor onkruid niet voor wildgras . In mij tuin groei er meer grassprieten grasstengels plat in het gras ik denk dat het Poaceae noemt .Wat ik moet doen is ook nog een vraag . Wie kan er hier meer uitleg over geven om deze wildgras te bestijden .Dank u

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 8 juni 2009 - 22:35
hannibal

Hannibal

Hallo,

Ik heb hier ook soms last van en trek het met de hand uit. Dit is voor onze tuin het meest doeltreffende gebleken tot nu toe. Natuurlijk heb ik maar een klein stukje gras.

dinsdag 9 juni 2009 - 07:14
chatoela

Chatoela

Hoi,

Ik doe het net zo als Hannibal.....heb ook maar een klein stukje gras


groeten,
karin

ps: welkom op dit toffe forum.
dinsdag 9 juni 2009 - 08:11
spruce

Spruce

Vorig jaar hebben wij een week aan een stuk met 2 man hanepoot mogen uitsteken uit het gazon.

Deze ongewenste grassoorten zijn best met een onkruidmes uit te steken. De verhalen dat je dit met een grasmaaier kan bijhouden komen van de indianen.

Ik heb het vorig jaar zelf gezien - hanepoot die gemaaid was op enkele cm hoog begon zaden te maken.

Zeer kort op de bal spelen met deze ongewenste grassen,
donderdag 11 juni 2009 - 00:06
suzuki605

Suzuki605

Bij deze zal het ook met de hand moeten gebeuren .Ik heb zo een 200 4kante meter dat zal dan ook wat werk vragen . Ik hoop dat het dan lukt . Dank u om hier op te reageren .
donderdag 11 juni 2009 - 18:06
rombaft

Rombaft

Ik snij die ook uit en waar ze uitgesneden zijn strooi ik wat graszaad, of als ik wat graszoden overheb van't een of 't ander steek ik er een pluk van een graszode in (bv van boorden af te stekken langs de haag) . je mag dit niet tever laten komen of er is geen beginnen meer aan.

zaterdag 13 juni 2009 - 10:40
davyvdw

Davyvdw

Maar vervriest dit niet in de winter?

mvg
zaterdag 4 juli 2009 - 14:22
spruce

Spruce

Sommige grassoorten zoals hanepoot zijn idd wat gevoeliger aan de vorst - en de koude winter van dit jaar zal wel geholpen hebben, maar grassen kunnen zich vrij makkelijk verspreiden - zoals ook hanepoot. Ik heb zelf vastgesteld dat ze na het maaien zelfs op 3 - 5 cm zaaddozen gevormd hadden. Dus dat fabeltje van kort maaien bij wilde grassoorten komt van de indianen.
zondag 5 juli 2009 - 14:58
Paronoto

Paronoto

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Gazon(netje) van 10X10 ong. was overwoekerd door mos dat intensief bestreden werd met "Hermos", nadien meermaals "uitgekamd" en herhaaldelijk besproeid met een licht vetstofmengsel bemest en herhaald begoten/gesproeid...'t Ziet er niet zo best uit.
zondag 16 augustus 2009 - 21:55
RainDrop

RainDrop

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb.
Ik ga hieronder ee korte beschrijving geven over mijn probleem.
Elkes keer als ik maai krijg ik dorre (precies houtachtige?) stompjes in mijn gazon (echt overal, 8are)! Het schiet zelfs op een stukje braakliggend grond. het doet pijn om er met blote voeten overheen te lopen. Heb ik hetzelfde aan de hand??
Kan iemand me hiermee helpen??
dinsdag 18 augustus 2009 - 21:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).