menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladblazerzuiger

Ga naar meest recente reactie

westy

Westy

Ik zou graag willen weten of het ook mogelijk is om snoeiafval van de taxus bacata op te zuigen met een elektrische bladblazer/zuiger of ben je genoodzaakt om een blazer/zuiger op benzine tr kopen?
zondag 1 november 2009 - 16:39
printemps

Printemps

Ik heb er zelf gene

Maar de functie zal wel hetzelfde zijn hoop ik
Enkel kan de draad wat in de weg hangen

Wel opletten onderzoek heeft uitgewezen dat er in tuinen waar een bladzuiger/blazer gebruikt werd er meer verspreiding van schimmels zou zijn

mvg
zondag 1 november 2009 - 17:22
Mandy

Mandy

een bladzuiger op benzine is volgens mij wel wat krachtiger maar als de stukjes van de taxus niet te groot zijn gaat het met de elektrische ook prima. Ik heb de restanten van de heggen ( de grotere, schone stukken zijn afgevoerd naar het containerpark ivm kankergebruik) ook met een elektrische opgezogen, werkte fijn....
( Maar ik denk er wel over na om er een op benzine te kopen, want het snoer vind ik erg lastig)
zondag 1 november 2009 - 18:02
Fons

Fons

De naam zegt het zelf, bladzuiger, ik vrees dat de bladzuiger ongeschikt is om taxustwijgjes op te zuigen.
Fons
zondag 1 november 2009 - 18:25
westy

Westy

Oke dank jullie voor de antwoorden
zondag 1 november 2009 - 18:42
Mandy

Mandy

Misschien maakt het ook uit je een BenD hebt of een St..l????? Restjes van takjes gaan er bij mij ( St..l) wel door, maar je moet natuurlijk geen echte takjes er doorheen willen duwen, dan heb je een hakselaar nodig......
zondag 1 november 2009 - 18:54
westy

Westy

Ja oke maar ik scheer mijn taxushaag maar 1 keer per jaar, en om die echte takjes zoals je omschrijft zou het mischien beter zijn om de haag 2keer te scheren.
zondag 1 november 2009 - 19:50
Mandy

Mandy

Ik doe het ook maar een keer per jaar hoor en dit jaar was de taxus goed gegroeid zodat ik best wel grote stukjes had . De restantjes die nablijven op de grond ( of eigenlijk op het stuk plastik dat ik neerleg) zuig ik wel op.
zondag 1 november 2009 - 20:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon