menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kalk

Ga naar meest recente reactie

Sylvia

Sylvia

Vaak lees je dat je geen kalk mag strooien tergelijkertijd met een meststof wat stikstof bevat.
Hoeveel tijd moet tussen het mesten en kalkstrooien zitten? Dat kan ik nergens vinden.
maandag 19 juni 2006 - 12:23
hugo

Hugo

zaker 3 à 4 weken

groetjes
maandag 19 juni 2006 - 12:33
Esem

Esem

Waarom moet er zoveel tijd tussen zitten Hugo?
Ik strooi hat allemaal samen
Esem,
maandag 19 juni 2006 - 13:00
hugo

Tekst aangepast

Hugo

Kalk en meststoffen reageren op elkaar waardoor de voedende stikstof verdwijnt.

groetjes
maandag 19 juni 2006 - 18:29
Nigella

Nigella

Dat hoort absoluut niet samen,zoals Hugo zegt. Een vriendin van mij had dat ooit eens in haar moestuin gedaan, nog nooit zo'n lage productie gehad. Je remt de groei ipv te stimuleren. Terwijl als je die tijd wacht die Hugo aangeeft, wordt de groei gestimuleerd.
maandag 19 juni 2006 - 19:48
martine

Martine

voor de tuin doe ik dat ook apart, maar nu ik mijn eerste roos heb aangekocht,heb ik er meteen rozenmeststof bijgekocht. daar zit dus meststof in ,en dan ook in ander zakje groenkalk, mag dat dan ook niet samengegeven worden of is dat een uitzondering?
ik denk dat het vorig weekeinde nog te zien was in groene vingers dat ze dit ook mengden?
graag jullie advies ,
Martine
maandag 19 juni 2006 - 22:22
Esem

Esem

Bedankt voor jullie duidelijke uitleg
Gr Esem,
dinsdag 20 juni 2006 - 17:38
hugo

Hugo

hou tussen bekalken en bemesten maar een termijn, is altijd het beste;;;heb in die groene vingers wel eens meer nonsens horen vertellen en zien uithalen,, zo 2 weken geleden nog toen die grijze baard vertelde dat het wel wat laat was om nog boontjes te zaaien, welnu ik heb verleden week mijn struikboontjes in potjes gezaaid en binnen een goede veertien dagen, als de vroege patatjes gerooid zijn plant ik deze op het vrijgekomen perceel en pluk ik in september heerlijk verse boontjes, doe ik elk jaar zo;; trouwens struikboontjes kan je gerust zaaien tot de tweede week van juli

groetjes
dinsdag 20 juni 2006 - 20:49
andre

Andre

Dit doe ik zo met mijn boontjes zelf soms doet eind juli. En ja wat groene vingers aangaat daarbij ben ik ook volledig akkoord.

Groetjes andre
dinsdag 20 juni 2006 - 21:23
martine

Martine

oké, dan doe ik het voor de rozen ook apart zoals ik voor de rest van de tuin al deed.
bedankt voor jullie goede raad.
Martine
dinsdag 20 juni 2006 - 21:27
Sylvia

Sylvia

Bedankt voor jullie reaktie!
Groetjes
woensdag 21 juni 2006 - 11:25
Nigella

Nigella

Sylvia
je hebt een pracht van een roos op je avator staan, weet je welke deze is????
woensdag 21 juni 2006 - 21:19
Sylvia

Sylvia

Hallo Nigella,

Ik heb geen idee hoe de roos heet; ik moet eerlijk bekennen dat ik hem letterlijk van internet geplukt heb, helaas staat hij niet bloeiend in mijn tuin.

groetjes
Sylvia
vrijdag 23 juni 2006 - 09:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon