Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vorig jaar een nieuwe kantentrimmer gekocht, maar totaal waardeloos, twee buurmannen kochten elk een andere, maar net hetzelfde resultaat.
De nylon draad breekt constant af, en stropt zich op het spoel, in het begin gaat het tamelijk goed, maar eens er een beetje van de draad gebruikt is begint de miserie .
Iets wat wij met onze vorige machines niet hadden.
Vermoedelijk komt het door het automatisch doorvoersysteem.
Eigenaardig toch dat de oude machines het wel prima deden .
Nu zijn er blijkbaar trimmers op de markt met en kunststof mes inplaats van de draad.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Vr. Gr. Snipper.
ik heb zo een op benzine had eerst een op acu van 100 euro dat was brol.
deze is een honda ook enkel met draad maar wel die je erdoor steekt en veel dikker.
ik doe daar veel mee met een draadje.
enkel als je tegen iets als een draadafsluiting werkt en je raakt er teveel tegen is de draad zo op.
ik moet wel zegen dat ik tevreden ben van die honda 4 takt starte na de winter na 3 trekken.
wel heb ik die gekocht toen honda jarig was toen ging er de helft af want nu zijn ze vrij duur vind ik.
ik heb een paar jaar gelenden ook zo'n ding bij cranenbroek maar met 2 draden en dat werkt goed.
Maar volgens mij moet je op de een of andere mannier die draad ook vervangen door een mes als je een beetje handig bent.
Héél makkelijk hoor: de kanten zowel horizontaal als vertikaal strak mee af te maaien (het draaien van de kap van het toestel duurt 2 sec.)
Als het rode plastic mesje kapot is, 5 sec.om een nieuw te plaatsen en je kan weer voort.
Accu doet het prima. Bij ons eerder klein perceel (+/- 60m omtrek): met accu doe ik het volledig gazon rond 2x, doch ik laad op na iedere maaibeurt.
En het opladen duurt niet zo heel lang.
Twee jaar geleden gekocht bij Aveve, ken de prijs niet meer maar was niet zó duur hoor.