menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bodembedekker zuid-frankrijk

Ga naar meest recente reactie

Dustin

Dustin

Gegroet, beste tuinvrienden !

Onlangs kreeg ik de vraag van een buurvrouw voorgeschoteld of ik haar niet kon helpen met een probleem. Ze heeft een klein huisje gekocht in Frankrijk waar ze af en toe wil gaan vertoeven. Ze zit daar nog met een kaal tuintje dat ze graag zou opvullen. Ze vroeg aan mij of ik een idee had van een bodembedekker die ze kon gebruiken in een deeltje van haar tuin, waar ze niet te veel onderhoud aan heeft, waar ze af en toe eens kon over stappen, en die niet te hard afziet van de droogte in de zomer. De bodem is er blijkbaar ook tamelijk arm zegt ze.
ik had waldsteinia ternata in gedachten. Met wat water geven in de zomermaanden leek mij dat de gemakkelijkste keuze ? Enige andere gedachten of suggesties ??

Met vriendelijke (zonnige warme) groeten !!

Yannick
zondag 11 maart 2007 - 12:10
lisa

Lisa

Dag yannick
de keuze is groot,behalve de waldsteinia welke ik persoonlijk mooi vind
geeft het een ruime keuze,
campanula geeft het ook mooie bodembedekkers van en acaena microphylla heeft bruin-groen blad en roodbruine bloemetjes-geeft het verschillende van-tiarella ccordifolium =halfschaduw/schaduw
pachysandra terminalis is ook een uistekende bodembedekker-heeft wel onderaardse uitloperswel heeft zij een mooie tapijt is voor schaduw kan wel goed tegen zon -dus de keuze is groot

groetjes lisa
zondag 11 maart 2007 - 14:31
Nigella

Nigella

heb je reeds aan kruiptym gedacht? Thym is toch een zuiderse plant en die kruiptym is heel kort tegen de grond , ruikt lejjer en je mag er naar het schijnt best eens over lopen
woensdag 14 maart 2007 - 13:14
Tine

Tine

Ik denk ook dat thijm de beste keuze is. Als je erover loopt, herstelt het zich goed en dat kan ik van de andere genoemde bodembedekkers niet zeggen.

Tine.
woensdag 14 maart 2007 - 13:29
lisa

Lisa

kan men over de andere niet lopen? ik wel
woensdag 14 maart 2007 - 22:46
Kwest

Kwest

Vinca minor groeit ook goed op arme grond in de zon of schaduw maakt niet veel uit en je kan er gerust eens over lopen.
zaterdag 17 maart 2007 - 18:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon