menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Muurbedekking

Ga naar meest recente reactie

kollebloem

Kollebloem

Wij hebben een muur van een werkhuis, aan het huis, die nu bedekt is met klimop.
Wij zouden deze klimop verwijderen en een andere begroeiing willen planten omdat wij al heel veel klimop in de tuin hebben.
De muur is echter langs een kant waar de zon, in de zomer, slechts van zonsopgang tot ongeveer 10u schijnt.
Er moet zeker iets tegen de muur komen want de merels maken er nesten en er hangt ook een mussenhotel.
Wij zouden systematisch de klimop weg doen en iets anders zetten.

Welke klimmer kunnen wij het best planten? Liefst eentje dat zich hecht aan de muur zonder al te veel steun van rekken of draden.

In boeken en op het Internet staan dikwijls tegenstrijdige gegevens betreffende de groeiplaats van planten dus vraag ik het aan mensen die er hebben in hun eigen tuin, of aan de kenners op dit forum.

Hou het fris!
Bedankt

maandag 22 juli 2013 - 11:45
WielS

WielS

Er zijn o.a. Wilde wingerd (Parthenocissus)
Klimhortensia en Passiflora
maandag 22 juli 2013 - 12:14
Marei

Marei

Klimhortensia is een hele goede oplossing; kijk voor verdere informatie bij www.neerlandstuin.nl
maandag 22 juli 2013 - 12:24
marcote

Marcote

Sluit me ook aan bij de optie klimhortensia heb hem hier ook vogels zijn er dol op en in het voorjaar is het genieten van de vele hommels en bijen die hij aantrekt!!
maandag 22 juli 2013 - 12:36
kollebloem

Kollebloem

Klimhortensia is mijn favoriet!

We hebben zopas een bijennest verstoort in de klimop. Jammer maar we hebben de kern een nieuw onderkomen gegeven in een oud merelnest en blijkbaar zijn ze er heel tevreden mee.

Klimhortensia zal het worden.

Hartelijk dank!
maandag 22 juli 2013 - 12:45
Marei

Marei

Ik denk dat je daar een goede keus aan doet, Kollebloem, trouwens in onze 10 m brede klimhortensia nestelen elk jaar wel een paar merels.
maandag 22 juli 2013 - 13:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 2? (beveiligingscontrole) *