menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid in gazon

Ga naar meest recente reactie

ddesmet

Tekst aangepast

Ddesmet

Hallo, ik ben een absolute leek, dus waarschijnlijk stel ik hier een heel domme vraag.

Ongeveer een jaar geleden zaaide ik gras, dat nu mooi groen staat. Ik heb eigenlijk nog nooit het onkruid bestreden, omdat het allemaal wel meeviel. Alleen heb ik last van iets hardnekkigs dat nu eigenlijk wel begint te woekeren. Nu vraag ik mij af hoe ik dat wegkrijg. Ik weet de naam niet van wat precies woekert, daarom heb ik een stuk van dat soort onkruid uitgetrokken. Het is trouwens niet mogelijk om het met de wortel uit te trekken, die breekt altijd af.
maandag 7 mei 2007 - 18:27
ddesmet

Tekst aangepast

Ddesmet

Nog even de foto erbij zetten ... [afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 7 mei 2007 - 18:28
Esem

Esem

ddesmet,
Er bestaat een product waarmee je het gazon onkruidvrij kan maken en houden.
Het dood alleen het onhruid en spaart het gazon.
Wel oppassen voor alle andere breedbladige planten.
Met andere woorden.
Alles wat geen gazon is word gedood
Gewoon de gebruiksaanwijzingen volgen op de verpakking.
Gr Esem.
maandag 7 mei 2007 - 22:17
deHaan

DeHaan

Ik denk dat het heermoes is, en dan werkt de methode van Esem niet, voor andere breedbladige onkruiden wel.
De enigste oplossing die ik zie is, het heermoes zo diep mogellijk weghalen.
dinsdag 8 mei 2007 - 01:18
Esem

Esem

Nee zeker geen heermoes kijk hier,een foto van heermoes.
Heermoes krijg je idd niet weg met wat ik je aangaf.
Gr Esem

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 8 mei 2007 - 03:49
ddesmet

Ddesmet

Oei, heermoes heb ik ook staan... Maar wat is het dan wel? Zou het met een gewone onkruidverdelger (die weliswaar mijn gras niet aantast) weg te krijgen zijn?
dinsdag 8 mei 2007 - 04:40
Esem

Esem

ddesmet,
ik denk wel dat het je zal lukken om dat onkruidje ook weg te krijgen.
Gr Esem,
dinsdag 8 mei 2007 - 08:38
hugo

Hugo

denk dat het een soort 'wikke' is

groetjes