menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grond die diende als moestuin onderhoudsvrij maken.

Ga naar meest recente reactie

Dylanm91

Tekst aangepast

Dylanm91

Hey iedereen,

Ik zou wat raad kunnen gebruiken ivm het stuk grond op de foto.
Ik ben enkele maanden geleden verhuisd naar deze woning. Ik heb hiervoor nooit een tuin gehad, dus ik ben echt een complete leek op vlak van tuinieren. Dit stuk grond heeft altijd als moestuin gediend bij de vorige eigenaar, maar omdat ik toch wel een vrij bewogen leven heb vraagt dit teveel werk om het zelf verder te zetten.

Ik zou graag een oplossing vinden om dit stuk grond toch zo onderhoudsvriendelijk mogelijk te houden. Zelf dacht ik hier gewoon een bloemenveld van te maken. Ik ben hier ook al deels aan begonnen (het stuk achteraan), maar als jullie nog alternatieven weten mogen jullie deze altijd vernoemen!
Eveneens heb ik een vraag ivm. het planten van bloemen. Ik heb bij het eerste stuk gewoon alles manueel omgespit (het kapotgestoken onkruid gewoon onder de bodem begraven), en achteraf de bloemenzaden ingezaaid. Dit was vrij belastend voor mij aangezien ik nek- en rugklachten heb. Zijn er nog gemakkelijkere alternatieven om dit te doen?

De oppervlakte is +/- 100m2
bodemtype: leemgrond

Alvast bedankt!

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 17 mei 2021 - 14:31
Patrikc

Patrikc

Zelf dacht ik hier gewoon een bloemenveld van te maken


Het is toch al van nature een bloemenveld geworden, je maakt het jezelf onnodig lastig.
maandag 17 mei 2021 - 14:54
Dylanm91

Dylanm91

Er staan toch een heleboel paardenbloemen tussen. U zou deze dus gewoon verwijderen en het z'n loop laten gaan?
Gr.

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 17 mei 2021 - 15:14
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ik zou niks verwijderen, zeker de paardenbloemen niet, ze zijn een weldaad voor de biodiversiteit in je tuin.

1 keer per jaar maaien, klaar.
maandag 17 mei 2021 - 15:23
Lamium

Lamium