Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn bestaande gazon (4-5j geleden grasmatten gelegd) heeft het nooit echt super goed gedaan. Snel beginnen uitdunnen en plekken met aarde. Mijn tuin heeft in de winter niet veel zon, in de zomer vanaf de middag tot maximum 7u30 zo. Ik merkte ook emelten op.
Ik behandelde vorig jaar met aaltjes maar hielp weinig. De aflopen jaren regelmatig geverticuteerd en gevet en kalk gesmeten. Het blijft even triestig.
Ik heb kleine kindjes en nu zitten ze constant in de aarde. Ik zou dus graag zo snel mogelijk graszoden leggen zodat ze fijn kunnen spelen in de tuin.
1)hoe best bestaande zoden verwijderen?verse aarde bijleggen? Ik heb verticuteermachine ter beschikking.
2)kan ik nu al nieuwe matten leggen?
3)verdere behandeling tegen emelten en ifv hopelijk eindelijk een blijvend gezond gazon…
4)kan iemand mij zeggen wat ik best doe tegen deze groene rupsen die mijn planten opeten? Zie foto
Je hebt 4 - 5 jaar geleden al eens grasmatten gelegd.
Als je dat nu opnieuw doet moet je niet verwachten dat het resultaat beter zal zijn.
Zo te lezen krijgt je gazon weinig zon. Niet ideaal voor een gazon.
Heb je een idee wat soort bodem je hebt?
Ben je zeker dat het emelten zijn? Voor zover mij bekend brengen die weinig schade toe aan de grasmat.
Mogelijk zit je met engerlingen, de mades van de roze kever, de junikever of de meikever.
Die kunnen je gazon wel ruïneren als ze met velen zijn.