menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Honden vernielen gazon

Ga naar meest recente reactie

Gregory

Tekst aangepast

Gregory

Hallo,

Wij hebben een deel van onze tuin afgescheiden als park voor de honden.
Maar daar het park van gras is, zitten we met volgende problemen:
-putten door het graven van de honden
-het gras verdwijnt door het beloop van 2 grote honden op een natte bodem

Wij hebben al geprobeerd met netten onder de grasbodem te leggen om het graven tegen te houden,
maar ze graven er gewoon door.

Graag hadden wij gekeken voor een andere bodem zodat we deze problemen niet meer hebben en onze tuin er voortreffelijk bij ligt. We hadden gedacht aan kiezelstenen of boomschors ofzo. Maar ik denk dat we dan waarschijnlijk met het probleem zullen zitten om hun hoopjes op te scheppen.

Kan iemand ons helpen aan een goedkope en simpele oplossing?

Alvast bedankt!!!!
woensdag 25 juli 2007 - 21:22
Lilian

Lilian

Bij ons lopen 2 heidewachtels op een groot grasveld, de oudste van 12 graaft geen putten meer maar de jongste van bijna 2 heb ik het afgeleerd ( je moet ze wel op heterdaad betrappen natuurlijk!) door een colablikje half te vullen met kiezelsteentjes en dit in de buurt te gooien, natuurlijk niet tegen de hond, ze schrikken dan. Dit hoef je maar enkele keren te herhalen bij een volgende keer is het al genoeg als je met het blikje "rammelt".

Suc6 ermee, groetjes lilian
woensdag 25 juli 2007 - 21:46
an

An

hoi lillian ik deed het met een klein plastic flesje met kleine knikkers er in
werkt perfect,
maar de mijne begint weer te graven bij mijn camelia hij legt steeds de wortels bloot
maar nu hoorde ik van mijn buren dat bij hun een klein veltmuisje zit en dat is naast mijn camelia
maar dan bij hun dus wie weet ziet hem of weet ik veel waarom hij in eens graaft ik ben er niet bkij mee
gr an
woensdag 25 juli 2007 - 23:36
an

An

oja en hij is nu ruim 3 jaar
hij is 13 mei 3 geworden dus reken maar uit.
gr an
woensdag 25 juli 2007 - 23:38
Gregory

Gregory

Ik kan goed geloven dat dit zou lukken met dat blikje.
Maar wij zijn zelfstandig en kunnen ze nooit strikken wanneer ze aan het graven zijn.
Dan is mijn probleem ook nog niet opgelost van mijn gras die helemaal kapot is.
Ik denk dat we daarom beter kijken voor een andere bodem , maar weet niet wat het beste is.
donderdag 26 juli 2007 - 00:27
samsung

Samsung

Boomschors lijkt mij erg onhandig met de hoopjes.
Mijn zijtuin was door de honden van de vorige eigenaars tot een maanlandschap herschapen, wij hebben daar grind gelegd, ben er tevreden over. Er verdwijnt wel grind met het opscheppen van de hoopjes, dus over een jaar of twee bijvullen denk ik
Achter heb ik gras, mijn honden graven niet, maar fraai ligt het er niet doordat ze hun behoeftes er doen en het verwijderen van de hoopjes gaat toch niet zo makkelijk.
Toen mijn labje klein was groef ze ook, ze deed het altijd als ik er even niet was, dus betrappen was niet aan de orde.Ze groef niet in het gras, maar in de kalere plekken van de border. Ze is nu 4 en durft het af en toe nog wel eens.
Misschien kan je een stuk betegelen?? Ik vraag me af of ze grind gaan laten liggen, als je onkruid doek eronder legt en ze gaan graven, het is een flinke investering en je kan dan weer opnieuw beginnen en waar blijf je met je grind ondertussen?
donderdag 26 juli 2007 - 08:16
Lilian

Lilian

Ik kan goed geloven dat dit zou lukken met dat blikje.
Maar wij zijn zelfstandig en kunnen ze nooit strikken wanneer ze aan het graven zijn.
Dan is mijn probleem ook nog niet opgelost van mijn gras die helemaal kapot is.
Ik denk dat we daarom beter kijken voor een andere bodem , maar weet niet wat het beste is.


Je moet ze inderdaad op heterdaad betrappen anders heeft het geen effect dus dat is geen oplossing voor je.
En anders een stuk beklinkeren, ik denk als het grotere honden zijn ze ook door het onkruiddoek zullen graven!
Ik heb al 30 jaar honden dus ik ken ze onderhand wel een beetje die rakkers ...

suc6 ermee, groetjes lilian
donderdag 26 juli 2007 - 08:23
Lilian

Lilian

hoi lillian ik deed het met een klein plastic flesje met kleine knikkers er in
werkt perfect,
maar de mijne begint weer te graven bij mijn camelia hij legt steeds de wortels bloot
maar nu hoorde ik van mijn buren dat bij hun een klein veltmuisje zit en dat is naast mijn camelia
maar dan bij hun dus wie weet ziet hem of weet ik veel waarom hij in eens graaft ik ben er niet bkij mee
gr an


An 's avonds een muizenval zetten helpt misschien haha....

groetjes lilian
donderdag 26 juli 2007 - 08:25
deHaan

DeHaan

Er zijn 3 manieren,
1 Niets aan doen en laat de honden maar lekker spelen.
2 Het hele stuk betegelen.
3 Honden wegdoen, maar dit zal wel geen optie voor je zijn.
donderdag 26 juli 2007 - 19:43
an

An

hoi lilian
ik denk het ook om er van af te zijn want dit heeft ze de laatste anderhalf jaar nog nooit gedaan zo in eens weer aan de kant die naar de buren loopt of het echt door dat muisje komt weet ik niet
maar ze had er daar wel een zitten
maar ik wil niet dat mijn camelia stuk gaat want tot 3 keer aan toe heeft ze de camelia tot de wortel aan een kant helemaal op gegraven en op een andere plek heeft ze 2 keer gegraven maar daar doet ze het niet meer .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en ik zou voor het andere probleem als ze heeeeellllllll veel graven toch gaan tegelen en met potten en bakken werken en anders toch proberen af te leren

succes

gr an
donderdag 26 juli 2007 - 21:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon