menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

GRASZODEN

Ga naar meest recente reactie

lysweski

Lysweski

wie kan mij helpen?

wij hebben een paar dagen geleden zelf grasmatten gelegt, we weten echter niet hoe het zit met de bewatering, ik heb al naar verschillende leveranciers gebeld en ze zeggen allemaal iets anders?
wij hebben nl een automatische sproeier en weten niet of we die de hele dag moeten laten opstaan of enkel 's morgens en 's avonds.
ook hebben we al enkele bruine plekken in de gazon, komt dit nog goed of moeten we bijzaaien.
we zijn zo blij met ons tuintje maar hebben bang dat het helemaal kapot gaat gaan.
ik hoop echt dat iemand ons kan helpen.

grtjes,
kim




maandag 17 juli 2006 - 13:24
hugo

Hugo

als je de mogelijkheid hebt zou je 's morgens om een uur of vijf uw sproeier moeten laten aangaan en laten sproeien tot een uur of acht, negen zodat de grond goed verzadigd is,, is veel beter dan verschillende malen een beetje water te geven,, na twee à drie weken zouden de zoden zich toch al wel in de ondergrond moeten vastgezet hebben;;

oh ja, en als je moest gaan maaien, met deze temperaturen kun je je gras beter niet te kort zetten,, 10cm lang laten staan vermindert de verdamping

groetjes
dinsdag 18 juli 2006 - 11:15
Adrienne

Adrienne

Hoi Hugo,

Dat is maar één keer per dag hé ?
Is het dan niet beter s'avonds, s'nachts is het toch een beetje frisser.
Allez ik weet niet hé, maar ik doe het s'avonds altijd.

gtjs adrienne
dinsdag 18 juli 2006 - 15:47
hugo

Hugo

ja Adrienne, dat is maar éénmaal, maar beter éénmaal de grond door en door te doordringen met water dan verschillende keren een beetje geven;; ben je al eens naar Spanje of italie ofzo geweest? daar leggen de tuinmannen van de hotels 's morgens de waterdarm onder de planten en in het gazon en laten de kraan maar lopen tot alles doorweekt is

groetjes
dinsdag 18 juli 2006 - 17:49
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Maar Hugoke toch,

Ik kan mijn beestjes niet meenemen hé.
Ik zie me daar al aankomen met de koffers en een melkmachine !!!

Allez, maar dan is een keer s'avonds toch genoeg.
gtjs adrienne
dinsdag 18 juli 2006 - 19:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon