menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spint bestrijding

Ga naar meest recente reactie

Ben

Ben

heeft iemand tips voor het behandelen van spint. ik had een mooie asparagus, maar voor ik het wist was ik de helft van de plant kwijt door spint... ik heb alles teruggesnoeid (dat schiet makkelijk opnieuw op), maar een paar mooie jonge scheuten heb ik toch bewaard... nu, een week later, blijkt daar ook al spint op te zitten... ik sproei de plant regelmatig nat (nu zelfs elke dag een aantal keren), en toch krijg ik die spint niet weg... chemie dan maar?
donderdag 27 juli 2006 - 21:38
Victor44

Victor44

Ga gewoon naar een tuincentrum,en vraag of ze iets hebben tegen rode spin! Dit is een typische infectie met dit droge en warme weer.
donderdag 27 juli 2006 - 22:11
Fons

Fons

Plant buiten zetten, voorlopig in de schaduw, behandelen met neoron of massai, voorgeschreven dosis niet overschrijden,herhalen.

Groetjes Fons.
donderdag 27 juli 2006 - 22:33
Ben

Ben

wel, ik ging reeds naar een tuincentrum (provoost in gent), maar daar bleken ze niets afdoends tegen spint te hebben, behalve een of andere spuitbus die belachelijk weinig helpt... iemand enige tips voor het gentse?
donderdag 27 juli 2006 - 22:54
Adrienne

Adrienne

Ben,

Hebben jullie geen aveve ?
En anders geloof het of niet Brico en Colruyt.

gtjs adrienne
woensdag 2 augustus 2006 - 22:21
marleen

Marleen

Aveve Lochristi,
Aveve Wondelgem,
Brico Antwerpse steenweg StAmandsberg
Ben niet zeker maar misschien merelbeke eurotuin

gr marleen
vrijdag 4 augustus 2006 - 20:20
nientje

Nientje

ik heb eens gelezen (maar nog nooit zelf geprobeerd!!) om je plant in een doorzichtige plastiekzak te steken, goed dichtbinden en enkele dagen afwachten en normaal gezien zou dat spint niet overleven, maar ik weet niet of dit werkt hoor!!!
nientje
zaterdag 5 augustus 2006 - 11:07
Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Ik ga ook altijd voor zulke dingen bij Eurotuin,

van Gent af,

Brusselsesteenweg richting Melle,
aan de lichten in Melle (Melle Leeuw, eindhalte tram) rechtsaf richting Merelbeke,
dan altijd maar rechtdoor, over het water, rechtdoor op een honderd meter ofzo op uw linkerkant
ziet u Eurotuin, goede winkel, goede service en vriendelijk personeel

Ik vindt Brico op sommige vlakken echt ondermaats en ze hebben er geen bal verstand van.

Marleen, in Lochristi, is dat geen Hortiplan, of is er een gewone Aveve ook?

Groeten,
Steven
dinsdag 8 augustus 2006 - 11:12
marleen

Marleen

ook een gewone Aveve,
Nen tamelijke groten hoor,
als je van gent afkomt rechtsaf vlak voor de kerk en je komt er rechtop!
(alhoewel ik denk toch vlak voor de kerk, je ziet hem niet vanop de steenweg, ben er destijds vaak voorbij gereden!)

gr marleen


dinsdag 8 augustus 2006 - 20:49
Trigonella

Trigonella

voor nientje

ik zou dat met die zak nooit doen hoor want van een ding ben ik zeker
is de spint dood dan is dat het gevolg dat de plant zijn kaarsje uitgeblazen heeft, want op een dode plant kan spint niet overleven
dinsdag 15 augustus 2006 - 11:51
nientje

Nientje

heb het ook nog nooit uitgeprobeerd hoor, heb het enkel gelezen en ga het artikel ook nog eens opzoeken want ik weet dat het in een tijdschrift is dat ik zelf heb
nientje
dinsdag 15 augustus 2006 - 12:18
Pieter

Pieter

Dat van die plasticzak had ik nog nooit gehoord, maar het klinkt wel logisch. In dat microklimaat onder die zak zal er een hoge luchtvochtigheid zijn en dat is net waar spint totaal niet tegenkan.
In elk degelijk tuincentrum of bloemenzaak moeten ze toch wel iets hebben tegen spint? Masaï is inderdaad iets wat ik steeds met succes bij m'n cactussen toepas als het vandoen is. Het is op basis van tebufenpyrad.
dinsdag 15 augustus 2006 - 13:37
Ben

Ben

ik heb ondertussen wat degelijks gevonden in eurotuin in merelbeke. masai - vrij giftig, maar wel efficiënt. ik ging vroeger altijd naar provoost (blaisantvest), ze hebben daar wel wat, maar van pesticiden hebben ze geen kaas gegeten. ze kwamen met de gekste dingen aanzetten - ongelooflijk. soit, merci voor de tips.
maandag 21 augustus 2006 - 22:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon