menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet welke palm dit is

Ga naar meest recente reactie

niagara

Tekst aangepast

Niagara

Hele mooie palm , maar ik weet er helemaal niks van , wie kan mij helpen? Nu de foto's nog. De moed zakt me in de schoenen, ik probeer van alles en krijg de foto's er niet op, ondanks jullie goedbedoelde adviezen, snik. [afbeelding verwijderd niet-https] [img=http://img156.imageshack.us/img156/4053/palmtotaalhy4.jpg] [afbeelding verwijderd niet-https]
Joepie,gelukt. Nou wie kan mij helpen.
dinsdag 26 september 2006 - 16:42
Valentin

Valentin

Niagara,

Dat is een chamaerops humilis.
Heb er ook zo een, zet hem buiten tot eerste echte vorst. Wel droog houden bij vochtig nat en koud weer. Terug buiten van zodra de ergste vorst geweken is.
Een zeer mooi exemplaar, denk dat je deze volgend voorjaar wel mag verpotten.

Groeten
Valentyn
dinsdag 26 september 2006 - 19:16
niagara

Tekst aangepast

Niagara

Heb ik het toch goed, maar weet je ook hoeveel water die moet hebben, ik heb geen flauw idee. En als ik hem ga verpotten, vraag ik weer om raad Ik wilde hem eigenlijk naar de camping brengen maar daar kan ik niet elke week heen om hem water te geven. Tot zover alvast bedankt Valentijn
dinsdag 26 september 2006 - 22:50
Bowie

Bowie

Heel mooi
woensdag 27 september 2006 - 09:49
Fons

Fons

De palm matig water geven,waterhuishouding vormt momenteel geen groot probleem, het is tijdens de winterperiode dat de plant bijna droog moet overwinteren,zeker het hart van de plant droog houden anders krijgt men speerrot.

groetjes Fons.
woensdag 27 september 2006 - 21:33
niagara

Niagara

Kan hij in de winter buiten blijven staan als ik hem bescherm, hij staat nu buiten. Moet ik hem ook bijwateren. Sorry maar ik heb jammergenoeg geen ervaring met palmen en het zou zonde zijn als ik het verpruts. Moet hij bv. 1 liter per 2 weken ofzo. Alle informatie is voor mij belangrijk. Tot zover heel veel dank, ook namens mijn palm.
groetjes Niagara







De palm matig water geven,waterhuishouding vormt momenteel geen groot probleem, het is tijdens de winterperiode dat de plant bijna droog moet overwinteren,zeker het hart van de plant droog houden anders krijgt men speerrot.

groetjes Fons.
donderdag 28 september 2006 - 17:16
Fons

Fons

Bij het watergeven van planten spreekt men niet over liters water,hier speelt het gevoel een rol, elke plant moet gevoelsmatig water gegeven worden,hulpmiddelen hierbij zijn voelen met de vingers om de vochtigheid te bepalen,zien hoe droog de bovengrond is, de potplant oplichten om te voelen of de plant te droog of te nat is,dit berust op ervaring dat u zich eigen moet maken, daarom is het voor ons moeilijk om te bepalen hoeveel water uw plant nodig heeft.
Nu moogt ge de potgrond nog matig vochtig houden, tijdens de winter bijna droog of om de drie weken een klein scheutje wateren zeker niet laten uitdrogen.
Hij mag tijdens de winter onder op terras buiten blijven maar in pot de plant even binnenhalen als de temp.daalt onder de -5°c

Groetjes Fons.
donderdag 28 september 2006 - 21:20
niagara

Niagara

Ik ga mijn best doen, ik denk dat als ik deze winter goed doorkom, ik een hele ervaring rijker ben. Met behulp van uw advies kan het eigenlijk alleen maar goed gaan. Hartstikke bedankt!!!!!
vrijdag 29 september 2006 - 09:08
ballou

Ballou

CITAAT:
Kan hij in de winter buiten blijven staan als ik hem bescherm, hij staat nu buiten. Moet ik hem ook bijwateren. Sorry maar ik heb jammergenoeg geen ervaring met palmen en het zou zonde zijn als ik het verpruts. Moet hij bv. 1 liter per 2 weken ofzo. Alle informatie is voor mij belangrijk. Tot zover heel veel dank, ook namens mijn palm.
groetjes Niagara


Ik heb vorig jaar mijn chamaerops in volle grond overwinterd.Een bamboe mat rond de volledige hoogte van de palm deze gevuld met stro tot waar de bladeren begingen. Geen problemen tot ik de mat weg deed. Daarna verschroeide bladeren van de oosten wind.

En een tip ; als je speerrot op tijd ontdekt .Gauw wat bordaulaise pap in de groeispeerholte gieten. Dan komt alles weer oké !
Maria






">#666666;'> Kan hij in de winter buiten blijven staan als ik hem bescherm, hij staat nu buiten. Moet ik hem ook bijwateren. Sorry maar ik heb jammergenoeg geen ervaring met palmen en het zou zonde zijn als ik het verpruts. Moet hij bv. 1 liter per 2 weken ofzo. Alle informatie is voor mij belangrijk. Tot zover heel veel dank, ook namens mijn palm.
groetjes Niagara


Ik heb vorig jaar mijn chamaerops in volle grond overwinterd.Een bamboe mat rond de volledige hoogte van de palm deze gevuld met stro tot waar de bladeren begingen. Geen problemen tot ik de mat weg deed. Daarna verschroeide bladeren van de oosten wind.

En een tip ; als je speerrot op tijd ontdekt .Gauw wat bordaulaise pap in de groeispeerholte gieten. Dan komt alles weer oké !
Maria






De palm matig water geven,waterhuishouding vormt momenteel geen groot probleem, het is tijdens de winterperiode dat de plant bijna droog moet overwinteren,zeker het hart van de plant droog houden anders krijgt men speerrot.

groetjes Fons.
zondag 8 oktober 2006 - 13:16
crinum

Crinum

hoi,

de chamaerops humilis is goed in de volle grond te telen en kan redelijk strenge vorst aan -10°c/-15°c.
plant hem wel op een zonnige warme plaats in goed doorlatende grond, het is een droogteminnende palm die je maar juist in de zomer wat water moet geven, in de winter zou ik zeker geen extra water geven want dan is de kans op wortelrot groot. inpakken zou ik ook niet doen met deze palm daar kunnen ze niet zo goed tegen (het gaat onder de bescherming broeien en dan rotten). de meeste dode chamaeropsen zijn niet gesneuveld van de koude maar van de vochtigheid. normaal is een plexi-afdakje voldoende om hem door de winter te helpen.

groetjes,
kristof
dinsdag 19 december 2006 - 20:05
KevinC

KevinC

Chamaerops humillis is in de volle grond, op een droge plaats, winterhard tot +- -13°C. maar in een pot zou ik hem niet buiten laten staan in de winter.

Wel mooie plant. mag ik weten wat je hem betaald hebt?

groeten Kevin
http://exotischeplanten.mysites.nl

donderdag 30 augustus 2007 - 00:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon