menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleine rare beestjes in de citroenboom

Ga naar meest recente reactie

vandee

Tekst aangepast

Vandee

Ik heb kleine rare beestjes in mijn citroenboom zitten.
Als uitwerpselen hebben ze plakkerige brij. (net als luis, maar dan erger) en de beestes zijn net pissebedden qua vorm alleen 2/3 kleiner en ze zijn wit en licht donzig.
Ik heb een foto van een beesje. Rechts boven zitten er meer, maar de camera focust daar weer niet op.
De boom komt uit italie en misschien is dit wel meegekomen.

Heeft iemand een idee wat dit is en of het kwaad kan?
En kan ik er iets tegen doen?

Grtz Marco
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 19 oktober 2006 - 17:46
Tine

Tine

Dit doet denken aan wolluis.

Tine.
donderdag 19 oktober 2006 - 18:12
vandee

Tekst aangepast

Vandee

Dit doet denken aan wolluis.

Tine.

Zou kunnen. Ik heb ff gegoogled en kwam verschillende plaatjes tegen waar van deze
het dichtste bij komt. Maar wel het kleintje daarvan.
Die grote weet ik niet, misschien is het heel erg uitvergroot....
[afbeelding verwijderd niet-https]

Maar goed. Kan ik hier een luis middel tegen aan gooien of is dit toch weer iets anders.
donderdag 19 oktober 2006 - 18:37
Fons

Fons

Vandee, welkom op dit forum.
Het ziet er inderdaad naar uit dat uw plant aangetast is door wolluis, dit betekend behandelen met een systemisch insecticide,een goed prudukt is confidor en als het mogelijk is haal de plant uit de pot, de potkluit zal ook aangetast zijn, behandel die ook eens met dat insecticide,kontroleer de planten en potkluit nog eens na veertien dagen op beestjes en ev. nog eens behandelen.

Groetjes Fons.
donderdag 19 oktober 2006 - 20:12
vandee

Vandee

Vandee, welkom op dit forum.
Het ziet er inderdaad naar uit dat uw plant aangetast is door wolluis, dit betekend behandelen met een systemisch insecticide,een goed prudukt is confidor en als het mogelijk is haal de plant uit de pot, de potkluit zal ook aangetast zijn, behandel die ook eens met dat insecticide,kontroleer de planten en potkluit nog eens na veertien dagen op beestjes en ev. nog eens behandelen.

Groetjes Fons.


Dank u vriendelijk. Ik zal daar eens naar gaan zoeken.
Mocht iemand van mening zijn dat het toch iets anders is. Hoor ik het graag.
Is dit trwns besmettelijk voor een manderijnboom (die er nu naast staat) en de olijf....?
donderdag 19 oktober 2006 - 20:17
Fons

Fons

Is zowat dezelfde familie,zou ze toch ook eens grondig kontroleren, vooral de potkluit.

Groetjes Fons.
donderdag 19 oktober 2006 - 20:45
vandee

Vandee

Dank je wel. Zal ik doen.
donderdag 19 oktober 2006 - 20:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon