menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gele bladeren

Ga naar meest recente reactie

magdap

Magdap

De Calamondin die in pot buiten staat, krijgt op verschillende plaatsen gele verkleuring van de bladeren. Hij heeft tot eind september voeding gekregen. Heeft mooi gebloeid en vele rijpe vruchtjes gegeven. Er hangen er nog steeds aan, ook nog enkele groene.
De pot is heel goed gedraineerd, staat op een verhoogje zodat het water vlot kan weglopen.
Wat is er mis met de plant?
maandag 18 november 2024 - 17:57
Tuinprins

Tuinprins

Ook wintergroene planten verliezen doorgaans wat bladeren. Het is niet zo dat ieder blaadje ten eeuwige dagen aan de plant blijft zitten. Bladeren die worden afgestoten worden eerst langzaam geel en vallen dan van de struik/boom. Dit is een natuurlijk proces, geen teken van ziekte.

De bemesting van citrusplanten luistert volgens mij tamelijk nauw. Indien ze bepaalde stoffen niet krijgen dan kan het blad vaal of geel worden. Ik ken mij niet genoeg uit met citrusplanten maar als je googelt dan moet je daar vast wel wat meer over vinden.

Die Calomondin is niet winterhard en houdt ook niet van sterk wisselende temperaturen. Het beste plaats je die in oktober in een vorstvrije kas.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 19 november 2024 - 07:10
magdap

Magdap

Dank je wel tuinprins. Ben ondertussen ook nog eens gaan googelen. Naar ik vermoed staat hij te nat. Dus ga ik hem uit de pot nemen om met keukenpapier zoveel mogelijk vocht te laten absorberen voor ik hem terug in de pot zet. Daarna dan toch naar binnen.
Magda
woensdag 20 november 2024 - 17:24
deHaan

DeHaan

In huis is te warm, vorstvrije ruimte en licht is genoeg.
Als je zorgt dat hij geen water krijgt dan droogt hij vanzelf op.
Let wel op dat hij niet te droog wordt
woensdag 20 november 2024 - 19:23
magdap

Magdap

Wordt in een lichtrijke onverwarmde hall gezet met reflectie van licht door de grote spiegelkast.
Hoop dat hij het daar naar zijn zin zal hebben.
Groetjes
Magda
donderdag 21 november 2024 - 11:46
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 3? (beveiligingscontrole) *