menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleur van vissen

Ga naar meest recente reactie

rud

Rud

hoi iedereen, enkel jaren terug kocht ik mij een aantal koi klein en goedkoop na een paar jaar was er een bij die al zijn kleuren kwijt was,hij werd volledig wit nu terug een paar jaar verder zie ik zijn kleuren terug keren is er iemand die dat ook al heeft gehad en hoe zou dat komen ik heb nogthans altijd hetzelfde voer gegeven , ik hoop eens een uitleg te krijgen ,dank opvoorhand , rud
dinsdag 27 mei 2008 - 10:48
jyra

Jyra

hoi rud

er is mij gezegd dat jonge koi van kleur kan veranderen bijna iedere maand
dit heb ik van een koi kweker gehoord

groetjes jyra
woensdag 28 mei 2008 - 20:50
rud

Rud

ok ivra,het kan wel hoor , maar hij heeft zeker 2 jaar wit geweest das toch lang hee ,maar ja het zal wel een reden hebben zeker , in ieder geval bedankt voor uw reactie

mvg rud
woensdag 28 mei 2008 - 21:02
Eveline68

Eveline68

een koi behoud zijn kleur pas vanaf zijn 10 levens jaar, maar daarna kan het nog wel eens gebeuren dat het toch nog iets verkleurd. dus tot zijn 10 kan het wel een paar keer vanaderen van kleur.

ik zelf had europese koi's allen op gegeten door de reiger, maar voor dien hadden ze nog kuit geschoten, dus mijn vijvertje zit nu vol jonge vis van ruim een jaar oud.

en die koi's had ik nog maar een dikke 2 maanden toen die jonge kwamen

ik zie de jonge vis iedere maand veranderen van kleur zo zijn ze donker en zo zijn ze weer lichter, ben benieuwt hoe ze hier uit zullen groeien, het waren europese ghost koi, metalic, zilver goud en gemengt
[zwart/rood/wit]
donderdag 24 juli 2008 - 11:27
jyra

Jyra

hoi eveline
mijn zoontje vraagt of koikarpers ook in een vijver kuit kan schieten?
en hoe oud moeten ze dan ongeveer zijn
groeten yvonne
donderdag 24 juli 2008 - 14:03
Eveline68

Eveline68

heel moeilijk om te zeggen maar,
ik heb dan europese koi's die zijn goedkoper dan de originele koi's, maar aangezien hier iedere keer de reiger langs kwam, ben ik over gegaan naar de europe's.

mijn vijver is niet zo groot hoor, vraag me niet hoeveel liter, maar ik had nog steeds 1 goudvis, ik denk dat ik die al zeker 8 jaar heb, de enige overlevende van alle goudvissen. toen koi's gehad iedere keer waren ze weg [denk dat er ook een paar katten schuldig zijn]
en zins vorig jaar maart 2007 europese gekocht, en ja hoor in juli zag ik kleine visjes zwemmen kon me ogen niet geloven.
moet zeggen dat ik een hele biologische vijver heb en uuuh om eerlijk te zijn, ik geeft ze geen voer.[heb ook geen filter er op staan]

dus het kan wel , dat koi's kuit kunnen schieten in een vijver, maar volgens mij worden ze gemolken.
ik weet ook niet hoe oud mijn koi's waren maar ze waren tussen de 10 á 15 cm , ik denk zelf dat ze een jaar of 10 zijn als ze verkocht worden, maar dit kan ook veel jonger zijn een jaar of 5.
en misschien zijn de europese sneller vruchtbaar, maar hoor ook van andere hoor die koi's hebben dat ze in eens kleintjes hebben.
van mijn tropise aquariums weet ik dat wanneer ik de temp. omhoog joeg ze eitjes gingen leggen en of levendbaarde.
dus je mag je zoon zeggend at het kan, maar dat hij wel heel veel geluk en geduld nodig heeft.
donderdag 24 juli 2008 - 14:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon