menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rots

Ga naar meest recente reactie

niels010492

Niels010492

hallo,
ik weet niet hoe ik een rots het best kan bouwen
moet echt een van polyester of beter met stenen
ik weet het echt niet geeft er iemand raad
alvast bedankt

P.S. op het internet vind ik bijna nix van hoe je best een rots maakt

niels
zondag 27 augustus 2006 - 20:47
natuurmanjak

Natuurmanjak

Weet je niels wat het moeilijkste is aan je rots,dat is er aan beginnen,maar ja denk je hoe begin ik daar aan,we maken het gemakelijk en ja hoe groot moet die rots zijn,en we kunnen ze hol maken dat je er iets kan in wegbergen of gevuld met aarde met hier en daar een spleet waar je iets kan in planten, eerst wil ik veel informatie van jou !!!!!! dan maak je een rots om van te snoepen,dat je niet zal geloven dat je ze zelf gemaakt hebt !!!!!! http://natuurmanjak2.skynetblogs.be/ http://natuurmanjak.skynetblogs.be/ http://www.natuurmanjak.be
maandag 18 september 2006 - 21:24
niels010492

Niels010492

maar we gaan waarschijnlijk een rots ion polyester maken
tis makkelijk enja ge ebdt direckt ook een mooi rots die beken echt lijkt
woensdag 27 september 2006 - 19:52
natuurmanjak

Natuurmanjak

[afbeelding verwijderd niet-https] Wel Niels ik zie je regematig op mijn webstat staan,maar ik wacht om die rots te zien,een ding weet ik, dat jou rots in polyester geen gemakkelijk werk zal zijn en hoe weet ik dat omdat ik al jaren met polyester werk en als deze die uw rots ga maken het noch nooit gedaan heeft zal er niet veel van in huis komen plus dat het een dure grap zal worden,en ik spreek van ondervinding hier ziet je een foto van silicone moulen met een polyesteren buiten omhulsel om tuinbeelden in te gieten,eigen fabrikaat,zo zie je dat ik weet waar over ik spreek !!!!! natuurmanjak.
zondag 22 oktober 2006 - 04:57
niels010492

Niels010492

maar het is niet zeker f we nu 1 in polyester gaan zetten en ik weet dat het duur is
maar in mijn vijvercentrum waar ik altijd ga geeft verschillende vijvers en ook 1 met een rots
en we gaan dan vragen hoe hij die gemaakt heeft want op een forum is het moeilijk uit te leggen hoe je iets in elkaar of iets moet maken

maar alvast bedankt voor de inspanning en voor je hulp
zondag 22 oktober 2006 - 12:59
niels010492

Niels010492

hey

je bent al heel bedankt om de moeite te doen om op mijn topic te reageren
maar naar lang nadenken en tekeningetjes te maken hebben we besloten om geen rots meer te zetten
maar iets wat we zelf bed8 hebben

grtjes niels
maandag 23 oktober 2006 - 19:20
natuurmanjak

Natuurmanjak

Wel Niels een rots maken houd nochtans niets in,je laat je veel te veel wijs maken door mensen die er niets van af weten !!!!! maar jij hebt me op een super idee gebracht!!!!!! we hebben hier achter in de tuin noch een oude caravan staan,maar van binnen is ze een echt huisje,we gaan ze op blokken en er een rots van maken waar je zelfs zal kunnen in logeren met zes man,en nu vertel ik je hoe we dat gaan doen,heel simpel alle halve meter van de caravane en een halve meter tussen de paaltjes,daar slaan we een paaltje in de grond die een twintig cm uit zit,dan gaan we grove vogel draad er over spannen die vast zit aan die paaltjes,dat de caravane in een soort vogliere zit,dan maken we vloeilbare beton,twee derden fijn reinzand en een derde cement,met een scheut compaktuna er in dat mengen tot een heel soepele betonbrij,daar dopen we stukken jutte van zakken of iet dergelijk,en dat zoals je een dwijl uit spoelt maar hier is het de bedoeling dat er zo veel mogelijk brij aan hangt,dat leggen we op de gespannen draad tot het rondom toe ligt,met natuurlijk een paar openingen,een ingang enz dat gaan we drie of viermaal herhalen tot het een dikte heeft van vijf cm,nu laten een paar weken laten harden,en dan gan we bij plijsteren omze mooi te maken,met een paar holten om aarde in te doen enz,ik zie ze al staan leuk zeg !!!!! natuurmanjak http://natuurmanjak2.skynetblogs.be
maandag 23 oktober 2006 - 23:58
Adrienne

Adrienne

Wow natuurmanjak?
Dat gaat weer tof worden.
Een fotoke hé, ik kijk er al naar uit !!!
dinsdag 24 oktober 2006 - 22:59
niels010492

Niels010492

wauw das wel heel leuk en da ik u daar op een idee eb gebracht
ma tis nie omda et te moeilijk ga worden dak we geen rots gaan zetten zeh
en ik gelooft u ook wel da et nie zo moeilijk kan zijn
ma kben nu op een idee gekomen dak even mooi vind en da iets van mezelf is

en zeker naar adrienne luisteren eh want kwil da wel ook graag ne keer zien als et af is

maar alvast bedankt

grtjes niels
woensdag 25 oktober 2006 - 14:47
Bowie

Bowie

Natuurmanjak, ge moet de Rots van Gibraltar niet namaken, hé.
woensdag 25 oktober 2006 - 16:04
natuurmanjak

Natuurmanjak

Wel Bowie je doet mij lachen hoor,zo groot zijn mijn plannen nu ook weer niet,maar wat ik zeg doe ik,al is het soms wat later,dat kan een paar jaar zijn !!!! maar allee de groeten aan het ganse Tuinforum,maar ik moet op letten wat ik schrijf !!!!!! want Google houd mij in de gaten !!!!!! typ maar eens ( natuurmanjak ) in google,maar niet te lang lezen he,anders weet je te veel ha ha ha en een prettig weekend. natuurmanjak
zaterdag 28 oktober 2006 - 20:31
stede

Stede

Zijn hier voorbeeld fotos van?
Wil zelf ook een rots gaan maken in de tuin
woensdag 13 november 2013 - 07:33
jdcoster

Jdcoster

En misschien ook een tekst in oude spelling erbij.
donderdag 14 november 2013 - 18:24
buitenman

Buitenman

Een rots of waterval zelf maken is toch wel erg leuk. Stenen verzamelen die in een zandheuvel leggen. Zelf bepalen hoe deze kunnen komen te liggen, het gaf mij veel voldoening om uiteindelijk het eindresultaat van noeste arbeid te kunnen zien en ervan te genieten. De eerste waterval die ik zo heb gebouwd, bestond uit uit maaskeien opgegraven uit mijn tuin, inclusief grote stenen, aangevuld met stenen uit Oostenrijk vanuit de bergen.
In de zomer heb ik de waterval verplaatst ne herbouwt toen de vijverrand was aangepast. Een foto van het eindresultaat staat bij mijn tuinfoto's.
Allereerst is het jouw tuin, en er gaat niets boven wat jij zelf mooi vind en wat te maken is, mar zelf maken geeft wel erg veel voldoening!!!

tuingroeten,
buitenman
woensdag 27 november 2013 - 21:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon