menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

REIGERS

Ga naar meest recente reactie

VERJAK

VERJAK

IK BEN GEREGELD VISSEN KWIJT?GRAAG HAD IK GEWETEN OF HET KLOPT DAT MEN EEN NAMAAKREIGER BIJ MIJN VIJVER PLAATST DAT EEN ECHTE REIGER NIET MEER ZOU KOMEN,HEB IK MIJ LATEN WIJS MAKEN :
maandag 28 augustus 2006 - 22:21
Herms

Herms

Ik weet niet of dat klopt: het zou andere reigers net zo goed kunnen 'aantrekken'.
Met lokeenden lukt dat toch ook?

Herms
dinsdag 29 augustus 2006 - 09:22
VERJAK

VERJAK

hello herms best mogelijk daar twijfelde ik ook een beetje aan
dinsdag 29 augustus 2006 - 17:14
Merel

Merel

Hallo daar, heb me ooit eens laten wijsmaken dat je zo`n namaakreiger met zijn kop omhoog moet zetten, zou een dreigende houding tegenover andere reigers zijn zodat deze wegblijven, dat doe je door de hals van dat namaakbeest te verwarmen met een haardroger en heel zachtjes de nek in een andere houding te wringen, oft echt helpt weet ik niet heb zelf altijd met draden rond de vijver gewerkt.

Groetjes Merel
dinsdag 29 augustus 2006 - 18:40
Herms

Herms

Een kennis van me heeft beton-ijzervlechtwerk over zn vijver gelegd...
Zowel tegen het verdrinken van de kleinkinderen als tegen de reigers....
Maar ik betwijfel dat laatste: die reiger kan prima staan op dat vlechtwerk.
Wie weet helpt vislijn beter...of een kat nemen.

Zie ook hier:
http://www.groeninfo.com/natuurforum/bericht.php?bericht=9-136-2--Katten_en_reigers

Herms
dinsdag 29 augustus 2006 - 18:46
Droopyke

Droopyke

Ondanks dat dit topic bijna een jaar geleden is geplaatst, had ik hier toch nog eventjes graag op gereageerd:

Hou er rekening mee dat zo'n plastieken reigerbeest (mét de kop omhoog) naast je vijver enkel de mannetjesreigers zal weghouden. De vrouwtjes daarentegen laten zich niet intimideren en zullen vrolijk naast hun plastieken gezel paraderen.


Gr. Droop

dinsdag 10 juli 2007 - 01:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon