menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Salamander

Ga naar meest recente reactie

semperfi

Semperfi

Gisteren, tijdens een laatste reiniging van de vijver, mijn eerste Salamander van't jaar terug in het water geplaatst. Eigenaardig seizoen, isn't it, reeds Salamanders maar nog geen Kikkerdril ?
De kikkers zijn onderweg, 'k heb ze reeds gezien, maar van paren is nog geen sprake ... te koud, ik zou het ook niet doen
Bob
vrijdag 9 maart 2007 - 19:29
Rodger

Rodger

Hier bij mij in de vijver is reeds kikkerdril en paddesnoeren al enkele dagen.
De kikkerdril heb ik uit de vijver genomen en in een waterton gedaan want anders wordt deze volledig opgegeten door de honderden salamanders die in de vijver zitten .Als de kikkervisjes wat gegroeid zijn worden ze terug in de vijver gebracht.Voor de salamanders zijn kikkereitjes een lekkernij blijkbaar ,van de paddeneiren blijven ze af .Wellicht licht giftig zoals hun ouders?
rodger
vrijdag 9 maart 2007 - 20:04
harald

Harald

Salamanders teruggeplaatst? Laat je ze binnen overwinteren dan? Dat lijkt me vreemd!
Bij mij zitten er verschillende soorten salamanders in m'n vijvers, maar die overleven de winter zonder mijn hulp. Dat lijkt me eigenlijk ook het meest natuurlijk. Heb je meer uitleg??
woensdag 11 april 2007 - 23:11
semperfi

Semperfi

Sorry Harald,
Maar hij bedoelde " de dril teruggeplatst" de Samanders bleven altijd in de vijver !
Bob
donderdag 12 april 2007 - 02:03
semperfi

Semperfi

Nu als het om mijn post gaat , ik bedoelde een salamander die toevallig in het net kwam te liggen bij het reinigen werd terug in het water geplaatst.
Sorry voor het misverstand !
Bob
donderdag 12 april 2007 - 02:06
Esem

Esem

semperfi,
kijk eens of er al geen kikkervisjes in je vijver zitten?
Hier zie ik al tientallen jonge kikkervisjes(dikkopjes) in de vijver.
IK denk dat de kikkers zeer vroeg waren met het leggen van eitjes dit jaar.
GR Esem
donderdag 19 april 2007 - 23:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon