Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vorig jaar hadden mijn druiven ingedeukte vlekken op hun bladeren waarin zich precies schimmelsporen bevonden.
Ik heb deze bladeren toen handmatig verwijderd.
Nu zijn de nieuwe blaadjes aan het uitkomen en ik merk dat deze reeds nu al van die vlekken vertonen.
Kan iemand mij zeggen welke infectie dit is en hoe ze te behandelen.
even inhaken, mijn druif heeft juist puntjes juist naar beneden op de bladeren, zoals op de foto te zien is. ik heb de bladeren er uit gehaald, maar is dit dezelfde aandoening, en ook met zwavel tegen te gaan?
verder heb ik er ook zijtakjes vanaf gehaald die bruin begonnen te worden.
[afbeelding verwijderd niet-https]
*help*
is trouwens te onderscheiden welke kleur druif er aan groeit, voordat deze er aan gaan groeien? aan het blad of zo?
ik heb deze geënte druif vorig jaar uit frankrijk meegenomen, maar heb dus nog geen idee welke kleur het gaat zijn. het vrouwtje vertelde zo snel zo veel dat ik het wel prima vond!
Vincje,
Uit de foto en beschrijving die je geeft lijkt het me geen aantasting van de druivenbladgalmijt te zijn.
Wat het dan wel is, kan ik niet direct zeggen...
Aan de bladkleur in de herfst kan je meestal afleiden of het een witgeel of blauw druivenras is. Een rode herfstkleur wijt meestal op een blauwschillige druif.
Heb je al behandeld met zwavel? Als je dat doet tijdens zeer zonnig weer heb je kans op verbranding.
Wanneer precies is die druivelaar geplant?