menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citrusboompje vijgenboom meloenpeer

Ga naar meest recente reactie

BartDR

BartDR

hallo iedereen,

na frambozenstruiken, braambessen, blauwebosbes en een vijgenboom te hebben aangekocht heb ik de kriebel goed te pakken
nu was ik aan het zoeken om mijn varieteiten wat te verbreden en snel nog iets te planten voor de zomer en ben ik de site tuinflora.com tegengekomen.
Heeft er iemand ervaring met deze winkel of al iets van gehoord?
Op de site was ik wel geinteresseerd in de meloenpeer (een klein boompje in een pot waar vruchten aankomen die lijken op hele kleine meloentjes), een citrusboompje (om de vruchten in te vriezen en te gebruiken als ijsblokjes, dacht dat dit wel een leuke toets zou geven aan onze zelfgestookte likeur ) en de Ficus Carica Panache (oftwel Tijger Vijg Panache).
Kent er iemand deze drie fruitsoorten? en zijn die te doen in ons klimaat, kwa nachtvorst beschikken we over een veranda om ze tijdens de winter binnen te zetten.

mvg
dinsdag 21 juni 2011 - 13:18
rialle

Rialle

De meloenpeer (Solanum Muricatum) heb ik al enige jaren met succes in pot in de tuin. De vruchten zijn erg smakelijk en je kunt er vanalles van maken zoals jam.
Ik zou er alleen geen kapitaal aan uitgeven om hem te kopen want hij is tamelijk makkelijk uit zaad op te kweken.
Een veranda is prima om te overwinteren.

Groetjes Rialle
dinsdag 21 juni 2011 - 14:31
BartDR

BartDR

goede tip, weet je misschien waar ik zo'n zaadjes kan kopen?
dinsdag 21 juni 2011 - 17:57
rialle

Rialle

Als je het hier op het forum vraagt zal er best wel iemand zijn die een paar zaden voor je heeft.......ik zal eens in mijn voorraad voor je kijken maar ik weet niet zeker of ik er nog heb.......dan zul je moeten wachten tot het najaar.
Maar ik weet niet wat de prijs in de winkel is voor een Meloenpeer......je hebt dan wel meteen een hele plant.....maar als hij erg duur is zou IK het niet doen.

Groetjes Rialle
dinsdag 21 juni 2011 - 18:42
BartDR

BartDR

heb ondertussen eens gekeken bij het vlaamszaadhuis en daar worden ze verkocht per 15 voor 3.45 euro. Is dat een schappelijke prijs?
dinsdag 21 juni 2011 - 19:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 5? (beveiligingscontrole) *