Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
na frambozenstruiken, braambessen, blauwebosbes en een vijgenboom te hebben aangekocht heb ik de kriebel goed te pakken
nu was ik aan het zoeken om mijn varieteiten wat te verbreden en snel nog iets te planten voor de zomer en ben ik de site tuinflora.com tegengekomen.
Heeft er iemand ervaring met deze winkel of al iets van gehoord?
Op de site was ik wel geinteresseerd in de meloenpeer (een klein boompje in een pot waar vruchten aankomen die lijken op hele kleine meloentjes), een citrusboompje (om de vruchten in te vriezen en te gebruiken als ijsblokjes, dacht dat dit wel een leuke toets zou geven aan onze zelfgestookte likeur ) en de Ficus Carica Panache (oftwel Tijger Vijg Panache).
Kent er iemand deze drie fruitsoorten? en zijn die te doen in ons klimaat, kwa nachtvorst beschikken we over een veranda om ze tijdens de winter binnen te zetten.
De meloenpeer (Solanum Muricatum) heb ik al enige jaren met succes in pot in de tuin. De vruchten zijn erg smakelijk en je kunt er vanalles van maken zoals jam.
Ik zou er alleen geen kapitaal aan uitgeven om hem te kopen want hij is tamelijk makkelijk uit zaad op te kweken.
Een veranda is prima om te overwinteren.
Als je het hier op het forum vraagt zal er best wel iemand zijn die een paar zaden voor je heeft.......ik zal eens in mijn voorraad voor je kijken maar ik weet niet zeker of ik er nog heb.......dan zul je moeten wachten tot het najaar.
Maar ik weet niet wat de prijs in de winkel is voor een Meloenpeer......je hebt dan wel meteen een hele plant.....maar als hij erg duur is zou IK het niet doen.