menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aan Lacegarden

Ga naar meest recente reactie

Kris

Kris

Was daarnet op de site van uw goede vriend Ventmarin. Het lijkt erop dat zijn site geïnfecteerd is met een virus die spyware verspreid. Eerst kreeg ik een irritante 'advertentie' die - wat ik annuleerde of sloot - persé mijn computer wou scannen op virussen. En daarna een melding van mijn virusbeveiliging dat mijn computer besmet was.
Opdat hij zich er misschien niet van bewust is wou ik het even doorgeven.

mvg
Kris
donderdag 20 juli 2006 - 08:47
lacegarden

Lacegarden

ik kom juist op^deze annonce: binnen de 5 min bl in hem op zijn gsm

is hij daar niet, sorry, dan kan ik er ook niet aan doen

angélo is hier die is mijn getuige

ik lat iets weten
rita
donderdag 20 juli 2006 - 13:32
Tomateboer

Tomateboer

Hier op de gewone computer gaat alles goed en kan ik alles bezichtigen.
grt,...Angelo
donderdag 20 juli 2006 - 14:00
lacegarden

Lacegarden

ik heb hem gebeld mar ik kan hem niet bereiken

via mijn mac : geen enkel probleem

via de pc van mijn man: angélo had daar ook geen probleem op
donderdag 20 juli 2006 - 19:48
Maxpowa

Maxpowa

Kris heeft wel gelijk. Bij openen met Internet Explorer probeerd een programma genaamd Errorsafe te installeren, het eerste installatiebestand wordt door Avast antivirus herkend als malware (Virussen, Trojans, Spyware, Hijackers, Dialers, Adware en nep-scanners, enz...).

Een goede tip: Geen Internet Explorer meer!

Internet Explorer zit vol gaten en lekken, als je een infectie oploopt op je computer dan zal dat 9 van de 10 gevallen komen door een beveiligingslek in IE. IE laat toe dat er vanalles en nog wat wordt geinstalleerd, meestal zonder dat je er ook maar iets van merkt, dan draai je na een paar maanden eens Lavasoft Ad-Aware en ben je verbaast dat die een groot aantal probleembestanden vaststeld. Volgende afbeelding toont dat op een ludieke manier.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Doe jezelf een groot plezier en probeer Firefox eens, het is sneller, veiliger en stabieler dan IE, het is minder omvangrijk en gebruikt minder resources, bovendien hou je de volledige kontrole over wat wel en niet mag.

http://www.mozilla.com/firefox/

Groeten,
Steven
vrijdag 21 juli 2006 - 07:24
lacegarden

Lacegarden

lieve mensen, ik werk met mac

ik heb nooit problemen met virussen en fam.

mijn man die werkt met pc
dus ik kan jullie echt niet helpen

ik zweer bij mac, j'y suis, j'y reste
dat is nu mijn vierde jaar en (hout vasthouden) nooit problemen
mijn mn die heet altijd iets op zijn pc

maar ik beloof jullie echt waar om christian te contacteren, maar ik heb het al geprobeerd, en ik heb steeds een antwoordapp.
ja, ik weet het, we zitten in de verlofperiode
zodra ik nieuws hb kijben jullie dat op het forum.
rita
vrijdag 21 juli 2006 - 12:15
Maxpowa

Tekst aangepast

Maxpowa

Rita,

Dat heeft weinig te maken met PC dan wel Mac, maar eerder met de software die de mensen gebruiken (en in veel gevallen ook de mensen die de computer gebruiken )

Er zijn nu ook Macs die windows kunnen draaien, dus de problemen zijn al in aantocht

Mvg,
Steven
vrijdag 21 juli 2006 - 15:54
andre

Andre

Heeft eigenlijk niet veel met groenten forum te maken , dus indien mogelijk daar rekening mee te houden.

andre
vrijdag 21 juli 2006 - 23:44
Kris

Kris

Maxpowa,
Hartelijk bedankt voor de tip. Inderdaad, met Mozilla geen problemen meer op die site.

Andre,
Indirect wel, aangezien het om een grote tomatensite gaat. De reden waarom ik het bericht hier geplaatst heb is omdat Lacegarden hier regelmatig kijkt. En ondertussen zijn andere leden die die site soms bezichtigen ondertussen ook gewaarschuwd.
Aangezien het bericht inmiddels gelezen werd, mag u wat mij betreft de topic gerust wissen.

mvg
Kris
zaterdag 22 juli 2006 - 07:57
andre

Andre

Kris een goede morgen, dit was goed bedoeld en voor mij mag het wel nog even blijven staan groetjes andre
zaterdag 22 juli 2006 - 10:19
lacegarden

Lacegarden

Andréetje,
neem toch niet alles zo persoonlijk
jij bent :
een zeer goede moderator
- een zeer goede biologische tuinier
- een zeer oprechte mens
maar neem toch niet alles à la lettre, iedereen echt waar, doet hier zijn best om de andere mensen te waarschuwen, dus is dit in het belang van iedereen

en jij hebt ook nog een MOOIE BLOG bij seniorennet
allée, kom hier dat ik u een dikke kus geef als verontschuldiging
rita
zaterdag 22 juli 2006 - 12:31
andre

Andre

Een dikke kus terug, en ik neemt niet alles persoonlijk maar ja soms wel een slechte dag dat ken je wel
zaterdag 22 juli 2006 - 12:42
marleen

Marleen

lace als er enen is die je geen verwijt kan maken dat hij alles te persoonlijk neemt is het andré toch wel!
Hij doet het gewoon goed.
marleen
zaterdag 22 juli 2006 - 12:45
Tomateboer

Tomateboer

Andréetje,
neem toch niet alles zo persoonlijk
jij bent :
een zeer goede moderator
- een zeer goede biologische tuinier
- een zeer oprechte mens
maar neem toch niet alles à la lettre, iedereen echt waar, doet hier zijn best om de andere mensen te waarschuwen, dus is dit in het belang van iedereen

en jij hebt ook nog een MOOIE BLOG bij seniorennet
allée, kom hier dat ik u een dikke kus geef als verontschuldiging
rita


Helamaal mee eens,
je bent een geweldige moderator!
grt
zaterdag 22 juli 2006 - 13:14
berenice

Berenice

vrienden in goede en minder goede tijden he

grts berenice
zaterdag 22 juli 2006 - 16:58
Kris

Kris

Andre,

Mijn excuses voor het misverstand. Ik heb/had helemaal geen problemen met uw opmerking en ik begrijp ze volkomen. Het is inderdaad niet echt een bericht voor de rubriek groenten, heb trouwens zelf getwijfeld waar ik het bericht zou plaatsen. Ik wou alleen even uitleggen waarom ik uiteindelijk toch beslist heb om het bericht bij de groenten te plaatsen.

mvg
Kris
zondag 23 juli 2006 - 07:04
andre

Andre

Kris.

Maar jongen toch je moet u excuses niet aanbieden u bedoeling was zeer goed dus zand erover nog een mooie zondag gewenst

andre
zondag 23 juli 2006 - 11:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon