Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik probeer heel graag iets "nieuws" uit in de tuin. Wie kan mij helpen aan plantmateriaal of adressen waar ik terecht kan om tegen een zacht prijsje oude, bij voorkeur doorlevende groenten te kopen ?
Hartelijk dank !!!!
Ga eens naar de website van 'de nieuwe tuin' van Peter Bauwens. Daar zijn een massa zaden te koop van verschillende groenten, er zijn gewone groenten, speciale groenten, vergeten groenten, enz. voor elk wat wils. Ik heb nu vooral naar kleur gekeken en verschillende zaden besteld van groenten in speciale kleuren. Zeker een aanrader!
Bedankt voor de vlugge antwoorden ! Jaja, op de site van Peter Bauwens had ik al gekeken, maar ik vind dat de portkosten nogal oplopen en het is nogal ver, om er zelf om te gaan. Zijn er misschien ook plantenbeurzen ofzo in West- of Oost-Vlaanderen waar er "vergeten" groentenzaden of stekken verkocht worden ??
In Beervelde is een grote tuinbeurs op 9-10 en 11 mei, dat is in Oost-Vlaanderen.
Dat is een hele mooie en grote beurs en wat meer is: Peter Bauwens heeft daar elk jaar een stand die zéér de moeite is én hij verkoopt er ook zaadjes en plantgoed.
Zeker de moeite voor een dagje uit.
Groetjes
Ann
Ok, bedankt, daar zal ik dan wel eens een kijkje gaan nemen ! Naar het schijnt is er op 2e Pasen ook een plantendag in Sint-Lievens-Houtem, zou dat ook interessant zijn ?