menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koude bak al in gebruik

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Hebben jullie al iets gezaaid of gepoot in de koude bak? Hier is de grond nog vrij hard. .... gaat dus niet...
maandag 15 februari 2010 - 19:18
greener

Greener

Ik zet mijn geld in op de U
Inderdaad, de lente mag beginnen...

Sebas
maandag 15 februari 2010 - 20:26
Rita1960

Rita1960

Sebas, ik zet mijn geld ook in op de U

ben ook erg toe aan de LENTE.... maar dat kan nog wel een tijdje duren. aleer de grond warm genoeg is om er wat te poten of te zaaien.. hier in Nrd NL...

groetjes,

Rita

en laat het a.u.b. warm water regenen!
maandag 15 februari 2010 - 20:39
livarno

Livarno

Ach... wie weet .. mss over een paar weken slaat het weer ineens om.... dan zitten we zomaar in het voorjaar. Soms kan het dan ook wel weer snel gaan hoor. Je merkt nu al dat het s avonds en s ochtends weer langer licht is.

En jaaaaa... batdah... een van de eerste dingen die ik in de koude bak zaai is eeuwige moes... ben erg benieuwd !!
maandag 15 februari 2010 - 20:48
FransNL

FransNL

Het enige wat ik tot nu toe buiten gedaan heb is mijn composthoop afgraven en die over mijn tuin verspreiden. Nou ja verspreiden... ik heb het spul deze keer tijdelijk op hopen gedeponeerd van elk ongeveer 4 kruiwagens. Reden was het enorme aantal regenwormen dat er nog in zat en die beestjes zouden niet de bevoren ondergrond in kunnen komen. Niet dat mijn geweten wat wormen betreft zoveel voorstelt maar het is zonde om er diepvrieswormen van te maken . Nu konden ze tenminste nog naar het binnenste in die hopen kruipen en hun werk verder afmaken . Een groot deel van die wormen zal overigens nooit van het vrije leven in een tuin kunnen genieten maar eindigen als wormengehakt als ik straks na het spreiden van de compost met mijn tuinfrees over het land ga.

En nu maar hopen dat ik met dit gruwelverhaaltje geen gevoelige zieltjes heb geraakt of mensen met een zwakke maag
maandag 15 februari 2010 - 21:15
Rita1960

Rita1960

De vogels zullen je er dankbaar voor zijn



en dat is net hetgene waarom ik geen frees wil gebruiken
maandag 15 februari 2010 - 21:20
FransNL

FransNL

Natuurlijk heeft zo'n frees ook zijn nadelen Rita maar ik moet er niet aan denken dat ik weer ieder jaar ongeveer 300m² moestuin met de hand zou moeten omspitten . Dat heb ik jaren achter elkaar gedaan en buiten dat is er ook nog het onderhoud aan een stukje grond met wat fruitboompjes en kleinfruit . Het moet voor mij wel een hobby blijven en geen dagtaak .
dinsdag 16 februari 2010 - 00:55
andreash

Andreash

@FransNL

Schaf je een gelinette aan. Niks meer omspitten. En het werkt echt zo waanzinnig snel, zonder de bovenlaag te verpesten. Ik vind het HEERLIJK
dinsdag 16 februari 2010 - 12:35
Jorg

Jorg

Maar je hebt er nog steeds een dagtaak aan met 300 m2 en daar heeft Frans geen zin in

Ze voorspellen de komende week wat betere temperaturen dus plaatsen die koude bak en laat hem lekker opwarmen. Dan kan je snelgenoeg (gokje begin maart) beginnen met verspenen naar de koude bak.

dinsdag 16 februari 2010 - 13:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon