Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We zaaien in een zaaiserretje in de veranda.
Dit gaat eigenlijk wel goed de temperatuur schommelt tussen 10 en 20 graden celcius.
Veel licht en het zonnetje schijnt ook binnen.
Linneke , ik heb die aardperen vanmorgen bij je vriendin Annelies bezorgd en werden vriendelijk in ontvangst genomen door een flinke jonge knapperd.
groetjes
Charelke uit Ham
Bij Angelo van de -vergeten groenten-site schrijven ze voor dat men ze 50 x50 cm plant,maar ik zet ze op 20 a 25 cm vanelkaar,en 10 tot 15 cm diep in zandgrond bij mij maar mag ook in leem-of kleigrond of zwarte grond hoor.Kan in de winter temperatuur van -30 graden verdragen men kan dan wel niet in de grond om een hoeveelheid te oogsten voor gebruik.Lange bewaartijd als ze gerooid zijn hebben ze ook niet. Ik doe de overschot in een emmerke met water dan blijven ze nog een hele tijd vast,of steek ze terug in de grond.Het is een goede windbreker van wel 4meter hoog en hier bestoppen ze het mottig zicht van een aftandse caravan die achteraan in de hof staat. Je kan eens googlen als je wil. aardpeer- topinamboer- of Jeruzalemse artisjok worden ze ook wel eens genoemd,goed voor suikerpatienten eveneens,rooien naar behoefte vanaf oktober ,zo lang je in de grond kunt met je riek.
groetjes uit Ham
Charelke