Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dinsdag eindelijk een bak gemaakt, vandaag worteldoek, aarde(mix van oude en nieuwe bemeste grond) en de slaplantjes erin, rucola en lollo rosso: [afbeelding verwijderd niet-https]
Mag ik je ook heel lief vragen om volgende keer je foto wat kleiner te maken om ze hier neer te zetten?
Het is zo vervelend hé, als alles zo ver uit beeld loopt!
Ik heb er vanmorgen een oud raam opgelegd, ik zag pas dat het hier ging vriezen nadat ik de bak gevuld had. Zou een raam voldoende zijn om ze te beschermen? Het lijkt nu net een buitenkoude bak.
Als je er een raam op legt heb je inderdaad een perfecte koudebak
Wanneer de zon schijnt wel afdekken met een doek ofwel open leggen
Misschien een paar scharnieren en een haak om het raam open te houden??
Het raam is veel te groot voor de bak dus scharnieren gaat niet lukken in combinatie met deze bak, ik kan wel proberen een volgende bak zo te maken, maandag ga ik hout en aarde halen voor de derde bak, de 2e was al bijna af toen er een houttekort was.
Als je geen tijd hebt om de bak open te zetten kan dat wel hoor
De bak niet dicht laten in de volle zon anders versmoren je plantjes
Ze verkopen er van dat dun vlies voor
Ik heb er sinds gister nog 2 bakken bij, beide wat groter dan deze.
Maar ik moet plek bedenken voor een vierde en wellicht zelfs een 5e bak, ik heb nog veel kiemplantjes.
En het is ideaal voor luie tuinierders, of mensen die gewoon 100 hobby's tegelijk hebben zoals ik.
De bakken staan op tegels en de worteldoek helpt daarbij dat er geen planten inkomen die er niet in horen. makkelijker wieden dus.
De aarde wissel je makkelijk, ik ga nl. echt niet spitten maar mix het volgend jaar met aarde uit andere bakken en potten. Ik doe dus ook niet aan wisselteelt.
En het houdt idd de aarde waar het hoort, gister hoosde het hier zo hard dat het zonder doek overal zou liggen ipv in de bak en gelukkig zitten de plantjes ook nog in de bakken.