menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprikabladeren krullen

Ga naar meest recente reactie

miake

Miake

De bladeren van mijn jonge paprikas krullen terug zoals op andere jaren, waardoor ze altijd een grote achterstand oplopen. Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik er aan doen ?
dinsdag 15 juni 2010 - 19:10
Rita1960

Rita1960

miake,

de paprikaplanten van mij doen dit niet terwijl ze zowel onder plastic als ook in grote potten buiten staan.. ik houd de grond redelijk nat.. iedere dag water geven en 1x per week voeding.

vraag me niet welke 3 soorten ik heb.. 't zijn een groene langwerpige, een rode en een gele soort. ( de laatste 2 zaden van de blokpaprika's van de A..i)

ik plant ze in goede potgrond na het verspenen.en ze staan in de volle zon (voor zover de zon hier schijnt)

groetjes,

Rita
dinsdag 15 juni 2010 - 20:10
JovanDreumel

JovanDreumel

Misschien te hard bemest?
dinsdag 15 juni 2010 - 21:47
an

An

wat kan je er verder aan doen ik heb mijn grondt met mest korrels bemest voor dat ik ze der in zette maar alleen mijn paprika blaadjes krullen voor de rest niet.
dat groeit allemaal prima.
gr an
woensdag 23 juni 2010 - 21:43
Jorg

Jorg

Ben dit paprika probleem is tegengekomen op een Engelstalig forum, daar hadden ze het volgensmij over te weinig voedingstoffen, te veel stikstof, ph-waarden, virus etc. Zal even kijken of ik de post kan vinden.

Edit: http://forums.gardenweb.com/forums/load/pepper/msg0518572413056.html Veel mogelijke oorzaken, geen uitsluitsel over de oorzaak...
woensdag 23 juni 2010 - 22:39
an

An

dan wachten we maar af hoe het verder gaat aan te kort water kan het niet liggen
anders lagen mijn andere planten ook kasie welle
donderdag 24 juni 2010 - 11:01
Jeroen18

Jeroen18

Hej,
Ik heb dat probleem met mijn paprika's ook maar hier zijn bladluizen de veroorzakers. Misschien is dat bij u ook het geval?

Groeten
donderdag 24 juni 2010 - 20:35
Victor44

Victor44

Dat denk ik ook,dat het niet anders dan bladluizen zijn. Ik heb heel in 't begin ook zo een aantasting gehad en dat houdt je planten onder.Ze zijn er alleen afgeraakt na een bespuiting,ik had het al met bruine zeep geprobeerd maar ik kreeg ze niet weg , nu het warmer wordt zal de toestand alleen maar verergeren.
grtjs.
donderdag 24 juni 2010 - 21:21
an

An

zou best eens kunnen zal er ook even naar kijken.
bedankt.
gr an
vrijdag 25 juni 2010 - 15:53
an

An

ik heb er geen last meer van dus ik denk ook zeker dat het kan liggen aan de bemesting.en zitten vol bloemetjes
gr an
dinsdag 29 juni 2010 - 20:08
an

An

ik dacht dat ik er van af was dus niet hier een foto
[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is de onder kant
had geen idee toen ik hem neer legde voor een foto dat er luis op zat zag het niet gelijk totdat ik de foto zag.
en de boven kant.
gr an
zondag 4 juli 2010 - 15:02
Maxpowa

Maxpowa

Staan uw planten in potten of in volle grond?

Mogelijk staan ze te nat, waardoor bepaalde voedingsstoffen niet naar behoren worden opgenomen, laat de kluit goed uitdrogen tussen twee watergiften in.

Groeten,
Steven
maandag 19 juli 2010 - 00:51
Laeremans carlo

Laeremans carlo

Sommige van mijn paprika en peperplanten draaien hun bladeren onderste boven.... heeft iemand daar een verklaring voor

Dank je

Cl
dinsdag 28 april 2020 - 21:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon